18. sjednica Gradskog vijeća: Usvojen Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Grada Krka za 2023., kao i Odluka o uvjetima i mjerilima za kupnju stanova po Programu društveno poticane stanogradnje (POS)

U Velikoj gradskoj vijećnici, 24. rujna 2024. godine, na poziv predsjednika Nikše Franova, održana je 18. sjednica Gradskog vijeća Grada Krka tijekom koje su raspravljene teme o kojima više doznajte iz priloženih sažetaka i pripadajućih materijala.

Na početku, većinom vijećničkih glasova, odbijeni su prijedlozi vijećnika Gorana Marevića, da se s Dnevnog reda 18. sjednice Gradskog vijeća izostave šesta, sedma, osma i deveta točka, odnosno prijedlog Odluke o uvjetima i mjerilima za kupnju stanova po Programu društveno poticane stanogradnje, prijedlog Odluke o objavi Natječaja za prodaju (zamjenu) zemljišta, prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o osnivanju Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka kao javne ustanove i prijedlog Odluke o donošenju ažuriranog Plana zaštite od požara Grada Krka. Potom je većinom vijećničkih glasova usvojena dopuna Dnevnog reda, i to s prijedlogom Odluke o davanju suglasnosti za dugoročno kreditno zaduživanje radi potrebe završetka izgradnje svjetlovodne mreže otoka Krka trgovačkom društvu Smart Island Krk d.o.o., a naposljetku, s osam afirmativnih, tri suzdržana i jednim glasom protiv, i tako izmijenjen Dnevni red. Dodajmo tome kako je sedma točka, odnosno prijedlog Odluke o objavi Natječaja za prodaju (zamjenu) zemljišta, tijekom razmatranja iste od strane predlagatelja povučen s Dnevnog reda.

U sklopu aktualnog sata kojim je označen početak sjenice raspravljalo se o nedostacima i upravljanju sustavom iznajmljivanja električkih skutera, a prethodno i električnih bicikala, problemima koje u zgradi Doma zdravlja u Krku uzrokuje prodor oborinskih voda i načinima na koji Grad Krk može pripomoći njihovom rješavanju, ciljevima izrađene Prostorno-programske analize bedema grada Krka, možebitnim modelima poboljšanja kvalitete života u gradu Krku tijekom ljetnih mjeseci, čistoći unutar gradske starogradske jezgre tijekom ljetnih mjeseci i nedostatku kanti/koševa za odlaganje otpada diljem grada, sadržaju Uputstva o provedbi mjera iz članka 103.a Odluke o komunalnom redu Grada Krka, aktualnostima vezanim za uklanjanje nezakonito izgrađenih građevina na predjelu Picik i problemu zbrinjavanja ondje nastajućeg glomaznog otpada te aktualnim planovima vezanim za uređenje dodatnih plažnih kapaciteta na potezu od kupališta Plav do uvale Črnika u gradu Krku.

 

– usvojen Zapisnik sa 17. sjednice Gradskog vijeća Grada Krka, održane 26. lipnja 2024. godine

Materijale preuzmite: OVDJE.

 

– s 11 afirmativnih glasova i jednim protiv usvojen prijedlog Polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Krka za 2024. godinu

Proračun Grada Krka za 2024. godinu usvojen je u iznosu od 19.883.800,00 eura prihoda i primitaka205.900,00 eura viška prihoda iz prethodne godine te 20.089.700,00 eura rashoda i izdataka, da bi I. izmjenom i dopunom, donesenom 26. lipnja ove godine, bio povećan na 22.426.829,35 eura prihoda i primitaka781.412,35 eura konsolidiranog prenesenog manjka iz prethodne godine te 21.645.417,00 eura rashoda i izdataka.

Konsolidirani Proračun Grada Krka u razdoblju od 01. siječnja - 30. lipnja 2024. godine ostvario je prihode u iznosu od 11.243.942,53 eura, koji zajedno s prenesenim manjkom prihoda iz 2023. godine od 781.412,35 eura čine ostvarenje od 10.462.530,18 eura, što je 48 posto od planiranog godišnjeg konsolidiranog Proračuna. Budući da je u istom razdoblju prošle godine realizirano 9.629.052,08 eura prihoda, ove je ostvareno 1.614.890,45 eura prihoda više, što predstavlja povećanje za 17 posto. 

Od prihoda poslovanja tako je realizirano 11.061.988,80 eura što je 55 posto od plana, a u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je uprihodovano 9.586.639,97 eura, realizirano ih je 15 posto više. U ukupno ostvarenom prihodu poslovanja, Grad Krk (jedinstveni upravi odjel Grada Krka) sudjeluje s 9.537.033,58 eura (86,21 posto), Gradska knjižnica Krk s 3.293,32 eura (0,03 posto), Centar za kulturu Grada Krka s 24.819,56 eura (0,23 posto), Dječji vrtić Katarina Frankopan Krk s 1.267.419,71 eura (11,46 posto), a Javna vatrogasna postrojba Grada Krka s 229.422,63 eura (2,07 posto). (Prihodi poslovanja koje su ostvarili proračunski korisnici odnose se na tekuće i kapitalne pomoći proračuna koji im nije nadležan, prihode od prodaje proizvoda, roba i pruženih usluga, donacije od pravnih i fizičkih osoba te ostale nespomenute prihode, bez prihoda nadležnog proračuna.) Prihodi od prodaje nefinancijske imovine ostvareni su u iznosu od 181.953,73 eura, što je za 329 posto više od prihoda iz istog prošlogodišnjeg razdoblja kada ih je ostvareno 42.412,11 eura. Te je prihode u cijelosti ostvario Jedinstveni upravni odjel Grada Krka, a isti podrazumijevaju: prihode od prodaje građevinskog zemljišta i prihode od prodaje stanova sa stanarskim pravom. Prihodi od financijske imovine i zaduživanja u ovom izvještajnom razdoblju nisu realizirani.

Povećanje prihoda u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje ostvareno je od: prihoda od poreza na dohodak (za 14 posto), prihoda od poreza na imovinu (za 66 posto), pomoći od inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna (za 21 posto), prihoda od imovine (za 11 posto), prihoda od prodaje proizvoda i roba te pruženih usluga i prihoda od donacija (za 17 posto) te prihoda od prodaje nefinancijske imovine (za 329 posto).

Smanjenje prihoda u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje ostvareno je od: poreza na robu i usluge (za 8 posto), prihoda od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknadama (za 22 posto) te kazni i upravnih mjera (za 8 posto).

Porezni prihodi ostvareni su u iznosu od 3.498.359,05 eura, pomoći i potpore u iznosu od 5.717.763,26 eura, prihodi od imovine u iznosu od 467.921,77 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi te pristojbi po posebnim propisima i naknadama u iznosu od 1.225.781,25 eura, prihodi od prodaje proizvoda, robe i pruženih usluga te prihodi od donacija u iznosu od 131.701,06 eura, kazne, upravne mjere i ostali prihodi u iznosu od 20.425,89 eura, a prihodi od prodaje nefinancijske imovine, odnosno prodaje građevinskih zemljišta i objekata, u iznosu od 181.953,73 eura. Primici od financijske imovine i zaduživanja u ovom izvještajnom razdoblju nisu ostvareni.

Rashodi i izdaci u promatranom razdoblju realizirani su u iznosu od 9.840.619,11 eura, što je za 37 posto više nego li prošle godine, odnosno 45 posto od ove godine planiranih rashoda i izdataka koji ukupno iznose 21.645.417,00 eura.

Rashodi za zaposlene tako su ostvareni u iznosu od 2.429.252,69 eura, dok materijalni rashodi iznose 2.059.436,87 eurafinancijski rashodi 34.115,34 eurapomoći unutar općeg proračuna 106.647,29 euranaknade građanima i kućanstvima 166.084,61 euraostali rashodi 310.509,41 euroRashodi za nabavu nefinancijske imovine ostvareni su iznosu od 1.812.164,47 eura, dok izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova iznose 2.922.408,43 eura.

Razlika između ostvarenih konsolidiranih prihoda i primitaka te rashoda i izdataka je pozitivna, a iznosi 1.403.323,42 eura, pa je s prenesenim manjkom prihoda iz 2023. godine u iznosu od 781.412,35 eura u promatranom razdoblju ostvaren ukupni višak prihoda u iznosu od 621.911,07 eura.

Materijale preuzmite ovdje: 1, 2, 3.

 

 

– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim usvojeno Izvješće Gradonačelnika Grada Krka za razdoblje od 01. siječnja do 30. lipnja 2024. godine

Materijale preuzmite: OVDJE.

 

– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o izmjenama Odluke o redu na pomorskom dobru Grada Krka

Zakonom o pomorskom dobru i morskim lukama propisano je da u svrhu održavanja reda na pomorskom dobru, na prijedlog izvršnog tijela jedinice lokalne samouprave (gradonačelnika), predstavničko tijelo lokalne samouprave (gradsko vijeće), donosi Odluku o redu na pomorskom dobru. Red na pomorskom dobru predstavlja cjelovit sustav mjera i radnji kojima se osigurava zaštita i održavanje pomorskog dobra u općoj upotrebi te se održavanje reda na pomorskom dobru financira iz sredstava za upravljanje pomorskim dobrom koja su prihod jedinice lokalne samouprave, kao i iz vlastitih prihoda jedinice lokalne samouprave. Gradsko vijeće Grada Krka, sukladno odredbama prethodno navedenog Zakona, donijelo je Odluku o redu na pomorskom dobru Grada Krka, koja je sukladno odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, dostavljena nadležnom tijelu državne uprave - Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske - radi nadzora zakonitosti tog općeg akta. Ministarstvo je tako temeljem provedenog nadzora, izdalo Uputu za otklanjanjem uočenih nepravilnosti, koja je zaprimljena 02. rujna ove godine. Nedostaci na koje je Ministarstvo ukazalo odnose na to da Odlukom o redu na pomorskom dobru jedinici lokalne samouprave nije dopušteno uređivati red na koncesioniranom području zato jer nadzor nad izvršavanjem obveza preuzetih na temelju koncesije provodi davatelj koncesije te ovlašteni službenici Ministarstva, dok inspekcijski nadzor provode inspektori pomorskog dobra. Temeljem tog ukaza, Odlukom o izmjenama Odluke o redu na pomorskom dobru Grada Krka, pored ostalog, uklonjene su odredbe kojima se propisuju obveze i odgovornosti koncesionara. Također, nadzorno tijelo utvrdilo je da poslove sigurnosti plovidbe neposredno obavljaju lučke kapetanije pa je stoga uklonjen i članak kojim su bile propisane zabrane vezane za sigurnost plovidbe u plažnom prostoru namijenjenom kupačima, zajedno s kaznama koje se odnose na nepridržavanje tih zabrana.

Materijale preuzmite: OVDJE.

 

– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o uključivanju Grada Krka u Program izgradnje stanova po Programu društveno poticane stanogradnje (POS)

Pravni temelj za donošenje Odluke o uključivanju Grada Krka u Program izgradnje stanova po Programu društveno poticane stanogradnje (POS) sadržan je u odredbama Zakona o društveno poticanoj stanogradnji. Cilj uključenja u Program POS-a jest taj da se građanima Grada Krka omogući rješavanje stambenih potreba i poboljšanje kvalitete stanovanja izgradnjom stambenih jedinica, uz poticaj javnih sredstava i mogućnost obročne otplate po pristupačnijim uvjetima od tržnih u pogledu kamata i rokova otplate. Kako bi ispitao zainteresiranost građana za kupnju, odnosno dugoročni najam stana prema Programu POS-a, i to u zoni mješovite, pretežito stambene namjene (M12), na k.č. br. 1478/1, k.o. Kornić, u naselju Kornić, Grad Krk je, do 05. travnja ove godine, posredstvom Odsjeka za gospodarstvo, zaprimao ispunjene anketne upitnike. Do istaknutog datuma tako ih je pristiglo ukupno 215, od čega 191 osoba s prebivalištem na području Grada Krka. Dodajmo tome kako je 149 osoba iskazalo interes za kupnju stana, 60 za dugoročni najam, dok ih se petero nije izjasnilo, s time da jedan anketni upitnik nije bilo moguće učitati.

Za provođenje Programa POS-a planirat će se sredstva u Proračunu Grada Krka po kalkulaciji predvidivih troškova koje izrađuje Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama - APN prema propisanoj proceduri. Potrebna financijska sredstva za provedbu Programa POS-a propisana su Zakonom, a prava i obveze u pogledu osiguranja građevinskog zemljišta, uređenja komunalne infrastrukture i priključaka na istu, uredit će se pisanim ugovorom između APN-a i Grada Krka, nakon donošenja odgovarajućih akata.

(S obzirom na činjenicu da je gradonačelnik, kao predlagatelj Odluke prihvatio Amandman vijećnika Gorana Marevića, on je postao sastavnim dijelom sadržaja Odluke.)

Materijale preuzmite ovdje: 1, 2 (prihvaćeni Amandman vijećnika Gorana Marevića, od 22. 09.).

 

– s 11 afirmativnih glasova i jednim protiv usvojen prijedlog Odluke o uvjetima i mjerilima za kupnju stanova po Programu društveno poticane stanogradnje (POS)

Pravni temelj za donošenje Odluke o uvjetima i mjerilima za kupnju stanova po Programu društveno poticane stanogradnje (POS) sadržan je u odredbama Zakona o društveno poticanoj stanogradnji, a kojim se propisuje da uvjete, mjerila i postupak za određivanje reda prvenstva za kupnju stana, propisuje predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave (gradsko vijeće) ovisno o lokalnim potrebama i prilikama. Projekt gradnje stanova po Programu POS-a zamišljen je kao poticaj da se stanovništvu koje nema u vlasništvu drugih odgovarajućih i useljivih nekretnina omogući kupnja stanova po uvjetima koji su povoljniji od tržišnih.

Ovom su Odlukom tako utvrđeni uvjeti i mjerila te postupak i tijela za odobravanje zahtjeva za kupnju stanova koji se financiraju, grade i prodaju po Programu POS-a na području Grada Krka.

Sukladno tome, podnositelj zahtjeva za kupnju stana iz programa POS-a na području Grada Krka osim uvjeta i mjerila propisanih Zakonom mora zadovoljiti i kriterije u pogledu platežne (kreditne) sposobnosti koje utvrđuje poslovna banka koja odobrava kreditna sredstva, a prema uvjetima koji se određuju sporazumom o poslovnoj suradnji koji Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama - APN sklapa s poslovnim bankama. Pravo na kupnju stana tako imaju svi građani koji su državljani Republike Hrvatske i imaju prijavljeno prebivalište na području Grada Krka, pod uvjetom da podnositelj zahtjeva za kupnju stana i član obiteljskog domaćinstva naveden u zahtjevu te bračni drug, izvanbračni drug ili životni partner nisu kupili stan iz Programa POS-a na području Republike Hrvatske. Također, propisana je i iznimka vezana uz prebivalište, i to u slučajevima kada je podnositelj zahtjeva zaposlen na neodređeno vrijeme na području Grada Krka u jednom od deficitarnih zanimanja: policajac, liječnik, medicinska sestra/tehničar, logoped, socijalni radnik i odgojitelj. Nadalje, prvenstvo pri kupnji stana imaju građani koji prvi put stječu stan u vlasništvo za potrebe vlastitog stanovanja. Red prvenstva na kupnju stana određuje se prema uvjetima i mjerilima propisanim ovom Odlukom koji se utvrđuju ovisno o uvjetima stanovanja i stambenom statusu, na način da prednost za kupnju stana imaju osobe koje nemaju odgovarajuće riješeno stambeno pitanje,

odnosno nemaju odgovarajući stan. Odobravanje zahtjeva za kupnju stana obavlja se na temelju Liste reda prvenstva za kupnju stana po Programu POS-a, a koja se utvrđuje po provedenom javnom  pozivu, na osnovi sljedećih mjerila: (1) prvog stjecanja stana u vlasništvo za potrebe svog stanovanja, (2) stambenog statusa podnositelja zahtjeva, (3) prebivanja podnositelja zahtjeva na području Grada Krka, (4) životne dobi podnositelja zahtjeva, (5) broja malodobne djece i djece na redovnom školovanju, (6) stručne spreme podnositelja zahtjeva, (7) statusa hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, (8) statusa hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata, (9) statusa člana obitelji poginulog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja, (10) statusa hrvatskog branitelja - dragovoljca iz Domovinskog rata, (11) zdravstvenog stanja - invalidnosti ili tjelesnog oštećenja, te (12) deficitarnosti zanimanja. Postupak odobravanja zahtjeva za kupnju stana provodi Povjerenstvo za kupnju stanova po Programu POS-a koje imenuje gradonačelnik. Ono se sastoji od šest članova od kojih su četiri člana predstavnici Grada Krka, a preostalih dvoje predstavnici APN-a. Javni poziv za podnošenje zahtjeva za kupnju stana objavljuje se na internetskim stranicama Grada Krka i APN-a, kao i na oglasnoj ploči Grada Krka, dok se obavijest o raspisivanju javnog poziva publicira u dnevnom tisku.

(S obzirom na Amandman što ga je podnio gradonačelnik, kao predlagatelj Odluke, on je postao njezinim sastavnim dijelom i o njemu se, sukladno odredbama Poslovnika Gradskog vijeća Grada Krka, nije odvojeno glasovalo. Međutim dva amandmana što ih je u proceduru uputio vijećnik Goran Marević, većinom vijećničkih glasova nisu prihvaćena.)

Materijale preuzmite ovdje: 1, 2 (Amandman gradonačelnika, od 23. 09.).

 

 

– (uz odsustvo jednog vijećnika) jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o osnivanju Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka kao javne ustanove

Zakona o vatrogastvu propisano je da javna vatrogasna postrojba predstavlja nadležno tijelo za provedbu vatrogasne djelatnosti na području jedne ili više jedinica lokalne samouprave, s pripadajućim ovlastima utvrđenim Zakonom.

Javna vatrogasna postrojba Grada Krka osnovana je donošenjem Odluke o osnivanju Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka kao javne ustanove (Službene novine Primorsko-goranske županije broj 30/99) te donošenjem Odluke o izmjenama Odluke o osnivanju Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka (Službene novine Primorsko-goranske županije 9/00) i Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o osnivanju Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka kao javne ustanove (Službene novine Primorsko-goranske županije 39/20). Osnivač Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka kao javne ustanove je Grad Krk, ali su sve jedinice lokalne samouprave otoka Krka ugovorno definirale i potvrdile svoj odnos prema Javnoj vatrogasnoj postrojbi Grada Krka na način da je Grad Krk bio jedini osnivač, dok su sve ostale jedinice lokalne samouprave sufinancirale njezin rad. Zakonom je propisano da javnu vatrogasnu postrojbu može osnovati i više jedinica lokalne samouprave odlukom o osnivanju predstavničkih tijela, dok se sporazumom na temelju odluka potom utvrđuju međusobna prava i obveze.

Na Koordinaciji gradonačelnika i načelnika općina otoka Krka dogovorena je potreba za pristupanjem suosnivanju otočne javne vatrogasne postrojbe, što znači da sve jedinice lokalne samouprave moraju donijeti odluke o osnivanju na sjednicama svojih predstavničkih tijela, a što je naloženo i Rješenjem službe za inspekcijski nadzor Hrvatske vatrogasne zajednice, od 02. kolovoza 2024. godine. Dakle, u tijeku je postupak suosnivanja Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka od strane svih otočnih jedinica lokalne samouprave (Grada Krka te općina Malinska-Dubašnica, Dobrinj, Baška, Omišalj, Punat i Vrbnik), nakon čega će se njezin naziv izmijeniti u Javna vatrogasna postrojba otoka Krka.

U skladu s navedenim, ako sve jedinice lokalne samouprave otoka Krka donesu ovakvu odluku, novi bi se ustroj primjenjivao od 01. siječnja 2025. godine. Međusobni odnosi osnivača vezani za njihova prava i obveze, a u svezi s osnivanjem, početkom rada, poslovanjem i prestankom rada ustanove, zasnivat će se na razmjerima koji su utemeljeni učešćem na intervencijama, požarnim opasnostima i opterećenju, gustoći naseljenosti te površini, i to kako slijedi: Grad Krk - 30,46 posto, Općina Malinska-Dubašnica - 17,00 posto, Općina Dobrinj - 12,74 posto, Općina Baška - 11,68 posto, Općina Omišalj - 11,27 posto, Općina Punat - 9,46 posto i Općina Vrbnik - 7,38 posto.

Materijale preuzmite ovdje: 1, 2.

 

– (uz odsustvo jednog vijećnika) jednoglasno prijedlog Odluke o donošenju ažuriranog Plana zaštite od požara Grada Krka

Materijale preuzmite: OVDJE.

 

– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim usvojen prijedlog Provedbenog Plana unapređenja zaštite od požara na području Grada Krka za 2024. godinu

Temeljem Zakona o zaštiti od požara, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave donose plan zaštite od požara za svoje područje, i to temeljem procjene ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija. 

Odredbama prethodno spomenutog Zakona propisano je i kako se godišnji provedbeni planovi unapređenja zaštite od požara gradova i općina donose na temelju godišnjeg provedbenog plana unapređenja zaštite od požara županije na čijem se prostoru nalaze. Županijska skupština Primorsko-goranske županije, na 25. sjednici održanoj 21. ožujka 2024. godine, tako je donijela Godišnji provedbeni plan unapređenja zaštite od požara za područje Primorsko-goranske županije u 2024. godini te je u skladu s navedenim aktom utvrđen i nacrt prijedloga Provedbenog plana unapređenja zaštite od požara na području Grada Krka za 2024. godinu, koji je u razdoblju od 04. lipnja do 04. srpnja 2024. godine na internetskim stranicama Grada Krka bio dostupan u sklopu savjetovanja sa zainteresiranom javnošću.

Provedbenim planom unapređenja zaštite od požara na području Grada Krka za 2024. godinu definirane su organizacijske, tehničke, urbanističke i administrativne mjere zaštite od požara, dok su sredstva potrebna za provedbu obveza koje proizlaze iz Provedbenog plana osigurana u Proračunu Grada Krka za ovu godinu.

Materijale preuzmite: OVDJE.

 

Dopuna Dnevnog reda:

 

– s 11 afirmativnih glasova, tri suzdržana i jednim protiv usvojen prijedlog Odluke o davanju suglasnosti za dugoročno kreditno zaduživanje radi potrebe završetka izgradnje svjetlovodne mreže otoka Krka trgovačkom društvu Smart Island Krk d.o.o.

Materijale preuzmite: OVDJE.