Krčki trećaši sudjelovali u programu Čitaj (o) psu

Udruga za terapije sa životinjama Indeficienter iz istarskog Vinkurana, zajedno s Centrom za odgoj i obrazovanje Rijeka, od 2014. godine u Hrvatskoj provodi međunarodni program Čitaj (o) psu kojem je podršku, pored ostalih, dalo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Čitaj (o) psu, drugim riječima R.E.A.D. (Reading Education Assistance Dogs), licencirana je inicijativa američke neprofitne organizacije Intermountain Therapy Animals, a provode je posebno dresirani terapijski psi koji moraju dobiti certifikat krovne asocijacije zajedno sa voditeljima koji su za to dodatno educirani.
Uz podršku vodstva ustanove (i suglasnost roditelja), treći (b) razred Osnovne škole Fran Krsto Frankošan - Matične škole Krk, vođen učiteljicom Margitom Justinić i asistenticom u nastavi Andreom Staničić, 31. ožujka 2017. godine, u prostoru Gradske knjižnice Krk, obzirom na obilježavanje Međunarodnog dana dječje knjige, susreo se s dobročudnom kujicom Ulikom i njezinom voditeljicom Meri Sucić, koje zajedno čine jedan od četiri raspoloživa riječka tima okupljena u Centru za odgoj i obrazovanje.
Nakon što je pas upoznao učenike, udobno se smjestio i naposljetku strpljivo (od)slušao sve ono što su mu učenici željeli pročitati. Trećaši su, mora se reći, bili dobro raspoloženi i vidno opušteni, a on ih je pratio bez procjenjivanja brzine ili načina čitanja. Upravo to predstavlja primarnu zadaću provođenja ovog programa, jer pas dopušta djetetu da čita vlastitim ritmom, a dijete pred psom ne pokazuje strah kao na primjer pred vršnjacima ili odraslom osobom. Uz to, čitanje Uliki, zbog neposrednog kontakta s psom, bilo je i zabavno, a što je čitanje zabavnije te atmosfera ugodnija i opuštenija, dijete za takvu aktivnost razvija i veći interes. 
Na kraju, treba istaknuti kako ovom prigodom demonstrirana aktivnot R.E.A.D. programa kod djece dokazano potiče mororički razvoj, razvoj senzorike, govorno-jezični razvoj i komunikaciju, socijalno-emocionalni razvoj, ali biva i katalizator učenja, što znači da povećava motivaciju, pridonosi razvoju kratkoročnog i dugoročnog pamćenja te poboljšava koncentraciju i pažnju.