Ovom prigodom pozivaju se fotografi i vizualni umjetnici da svoje radove prijave za sudjelovanje na međunarodnoj skupnoj žiriranoj izložbi
Masovni turizam koja će se, u sklopu festivala Prvomajski inkubator, između 01. i 18. svibnja 2017. godine, odvijati u krčkoj Galeriji Decumanus.
Započevši, 2010., kao Udruga demo bendova grada Krka s primarnim fokusom na razvoj i poticanje glazbenog stvaralaštva, s vremenom sve više širi područje djelovanja što dovodi do promjene imena u
Kreativni Krk, koji danas biva jednim od vodećih pokretača društvenih, humanitarnih i glazbenih događanja u gradu Krku. Ove godine Udruga organizira sedmo izdanje glazbeno-likovno-edukativnog festivala Prvomajski inkubator u sklopu kojeg će biti postavljena i izložba čija je tema Masovni turizam.
Inkubator kao manifestacija slavi praznik rada, iako služi i kao platforma za kritičko osvrtanje na stanje u gospodarstvu i tržištu rada. Tema ovogodišnjeg Inkubatora jedna je od najvažnijih ekonomskih grana regije - turizam. Kao za većinu zemalja koje obiluju kulturnim i prirodnim bogatstvima, turizam je i za Hrvatsku značajan izvor prihoda i ima neosporivi utjecaj na ekološke, socijalne i kulturne aspekte unutar zajednice.
Uz pozitivne strane kao što su jačanje međunarodnih odnosa, slobodna razmjena ideja, dobara i usluga, turizam sa sobom nosi i neke negativne posljedice, posebice onaj masovni kojeg se potiče i na našoj obali. Naime, taj se oblik turizma razvio 60-ih godina prošlog stoljeća paralelno s tehnološkim napretkom koji je omogućio brz transport velikog broja ljudi na mjesta od turističkog interesa čime je većem broju turista omogućeno uživanje u turističkim putovanjima. Primjer high volume - low value turizma je Španjolska gdje je masovna gradnja hotela uzrokovala erozije obale i tako postala prijetnjom održivosti ekonomije i okoliša.
Osim posljedica na okoliš, zanimljiv je i međukulturalni kontakt između turista i lokalne zajednice koju sačinjavaju mahom turistički radnici od kojih se nerijetko traži da na svome radnom mjestu tijekom čitave sezone obavljaju više poslova, prekovremeno i bez slobodnih dana, i to s osmijehom na licu. S druge strane, imamo turista koji s kuglicom sladoleda šeće stoljetnim ulicama u vječnoj potrazi za užicima - suncem, morem, kupovanjem autentičnih suvenira napravljenih u nekim dalekim zemljama, autohtonom hranom i pićima iz sve brojnijih prodavaonica brze (orijentalne) prehrane (što je jasan primjer kako u svijetu masovnog turizma potražnja uvelike dirigira lokalnu ponudu).
Umjetnici kao što je poznati engleski fotograf Martin Parr već se duži niz godina bave upravo ovom temom i svojim radovima, nerijetko koketirajući s estetikom kiča, komentiraju ovaj globalni fenomen. Masovni turizam u doba konzumerizma nije ništa drugo nego li još jedan instant proizvod - povijest i kultura destinacije na koju se odlazi samo su potrošna roba koju će posjetitelj konzumirati tjedan dana, zabilježiti amaterskim fotografijama i zaboraviti do slijedećeg odlaska na godišnji odmor i neku novu destinaciju.
Umjetnicima i svim ostalim kreativcima ovo je poziv da dokumentiraju, kritički se osvrnu ili pak daju humoristični komentar na fenomen masovnog turizma i/ili njegove posljedice. Poželjno je istraživanje socijalnih, kulturnih i ekonomskih aspekata masovnog turizma (masovna izgradnja, promet, lokalno stanovništvo u vrijeme turističke sezone, turisti, (ne)materijalna kulturna ili prirodna baština, turistička ponuda, itd.), a izražavanje je moguće u bilo kojem umjetničkom mediju. Ovime se sve potencijalne sudionike natječaja potiče da što kvalitetnije istraže temu te joj pristupe suvremeno. Odabrani radovi bit će izloženi Galeriji Decumanus, ali i virtualno predstavljeni na Internet stranici Udruge Kreativni Krk.
Prijava mora sadržavati:
→ umjetnički rad;
a) Ako se radi o digitalnom umjetničkom mediju (fotografija, video, plakat, fotomontaža, itd.) potrebno ga je slati e-mailom ili pitem WeTransfer servisa na adresu:
art.kreativni.krk@gmail.com, s naznakom Za izložbu. Naziv datoteke mora biti spremljen po shemi: prezime_ime_naziv rada_godina. Fotografije moraju biti u .jpeg formatu rezolucije od 300 dpi za tisak na A3 format. Plakati moraju biti prilagođeni za tisak na A2 format. Video radovi moraju biti u .mov ili .avi formatu, i trajati najviše 2 minute.
b) Za sve radove koji nisu u digitalnom obliku (skulpture, grafike, slike itd.) potrebno je e-mailom dostaviti njegovu jasnu fotografiju praćenu detaljnim opisom, godinom i dimenzijama. Nakon službene objave izabranih radova, sva djela koja nisu u digitalnom mediju, autori će morati dostaviti o vlastitom trošku, i to do 15. travnja 2017. godine na adresu: Udruga Kreativni Krk (Za izložbu), Kvarnerska 17, 51500 Krk, Hrvatska. Takvi se radovi više ne vraćaju autorima.
→ naziv, godinu i kratki opis/koncept prijavljenog rada (do pola kartice teksta);
→ životopis autora (do pola kartice teksta, e-mail i broj telefona);
→ link na Internet stranicu autora, profil na društvenoj mreži i slično.
Svaki autor može prijaviti najviše tri rada.
Prijave moraju stići zaključno s 05. ožujkom 2017. godine, do 23.59 sati.
U odabiru radova sudjelovat će:
→ Bruna Justinić (magistra povijesti umjetnosti - suvremena umjetnost; fotografija);
→ Lucija Štefančić (magistra restauriranja i konzerviranja umjetnina - slikar);
→ Mario Depicolzuane (grafički dizajner i art direktor);
→ Igor Gržetić (povjesničar umjetnosti i audio-vizualni umjetnik).