Krčko Trgovačko-komunalno društvo Ponikve eko otok Krk, temeljem provedenog Javnog natječaja, konačno je dobilo svoju maskotu, a čija je primarna svrha promidžba zelenog otoka, odnosno svih ekoloških projekata koji su u tijeku ili ih provedba tek očekuje.
Na Natječaj, objavljen još krajem prošle godine, pristiglo je ukupno 65 zaista različitih rješenja, s time da ono izabrano potpisuje krčki karikaturist i školovani strip crtač Saša Lončarić. Riječ je o maskoti temeljenoj na stiliziranoj formi otoka Krka čije konture zatvara univerazlni simbol recikliranja - tri međusobno povezane strelice. Za svoje vizualno rješenje, što ga je najuspjelijim prograsila i Ocjenjivačka komisija, krčki je autor nagrađen s čak 25.000,00 kn.
Sam postupak izbora maskote proveden je u nekoliko faza. Najprije je sve pristigle radove, bez isticanja imena autora, pregledala Ocjenjivačka komisija sastavljena od predstavnika svih otočnih lokalnih samouprava i djelatnika Ponikvi, izabravši svoje favorite, da bi svi prijedlozi još jednom bili predstavljeni članovima Skupštine Ponikvi koji su najboljim proglasili upravo rješenje Saše Lončarića.
Podsjetimo, ova simpatična maskota koristit će se u najrazličitijim akcijama čija je svrha promidžba ekološki orijentiranog otoka Krka koji bi u dogledno vrijeme trebao postati energetski neovisan otok s nultom emisijom CO2. Ostvarenje tog zahtjevnog cilja detaljno je razrađeno u strategiji Otok Krk - energetski neovisan otok s nultom emisijom štetnih plinova do 2030. godine, što podrazumijeva daljnji napredak u primjeni ekološkog sustava prikupljanja i zbrinjavanja otpada, poticanje korištenja obnovljivih izvora energije, povećavanje energetske učinkovitosti, ali i druge programe povezane s ekologijom i održivošću otoka Krka, uopće. Želja Ponikvi stoga se očituje u težnji da izabrana maskota postane zaštitni znak svih tih aktivnosti i nastojanja, da potakne na pozitivne reakcije u smislu pridržavanja pravila o ekološki prihvatljivom ponašanju te da prenese i popularizira vrijednosti i važnost ekološki osviještenog načina života u najširem smislu. Maskota će biti izrađena u veličini čovjeka i koristit će se u promotivnim akcijama i programima usmjerenim prema raznim ciljanim skupinama - od vrtićara, učenika osnovne i srednje škole, preko otočana i gostiju, pa sve do poslovnih subjekata i civilnog sektora. Maskota će se također koristiti na promotivnim i marketinškim materijalima poput letaka, bedževa, amblema, plakata, brošura, majica, kapa, zastavica i slično.
Na kraju kažimo kako je Natječajem temeljem kojeg je izabrano vizualno rješenje maskote bilo obuhvaćeno i nadmetanje za ime maskote, no, obzirom da pristigla rješenja nisu ispunila očekivanja, taj će se dio Natječaja uskoro ponoviti.