152. Kolegij: Kolegij: Za (su)financiranje civilnog sektora, s pribrojenom potporom javnim potrebama u kulturi, izdvojeno 503.402,00 eura
U Malenoj gradskoj vijećnici, 24. veljače 2025. godine, održan je 152. sastanak Kolegija u čijim je raspravama, pored gradonačelnika Darija Vasilića, sudjelovao i Nikša Franov, predsjednik Gradskog vijeća Grada Krka.
Teme iz dnevnog reda pritom su obrazlagali: Marinko Bajčić, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Grada Krka, Đimi Skomeršić, voditelj Odsjeka za komunalno gospodarstvo, Ines Galjanić, voditeljica Odsjeka za prostorno planiranje i zaštitu okoliša, Andreana Gluvaković, voditeljica Odsjeka za društvene djelatnosti, Igor Hrast, voditelj Odsjeka za gospodarstvo i Vedran Hajdin, voditelj Pododsjeka za redarstvo, dok je bilježenje povjereno Mladeni Matejčić, višoj stručnoj referentici.
Na početku ovotjednog sastanka, tijekom izlaganja o temama Odsjeka za društvene djelatnosti, prihvaćen je prijedlog Odluke o dodjeli i rasporedu sredstava za sufinanciranje programa i projekata od interesa za opće dobro u 2025. godini. Naime, temeljem Javnog poziva za financiranje javnih potreba u 2025. godini raspisanog krajem prosinca prošle godine pravo na (su)financiranje ostvarilo je 35 programa i projekata sportskih udruženja (za koje je ukupno izdvojeno 268.500,00 eura), 24 programa i projekta socijalno-humanitarnih udruženja (66.710,00 eura), šest programa i projekata udruga u tehničkoj kulturi (8.420,00 eura), osam programa i projekata građanskih inicijativa (22.100,00 eura) te sedam programa i projekata udruga u poljoprivredi (13.000,00 eura). Iz netom navedenog, jasno je kako je za ovogodišnje (su)financiranje civilnog sektora iz gradskog Proračuna, ako tome pribrojimo 124.672,00 eura već prethodno dodijeljenih javnim potrebama u kulturi, izdvojen ukupni budžet od 503.402,00 eura. U odnosu na prošlu godinu kada je za istu namjenu utrošeno 437.756,00 eura, radi se o povećanju od 15 posto iliti za 65.646,00 eura. Detaljnije postavljeni rezultati bit će uskoro predstavljeni na internetskim stranicama Grada Krka. Uz to, temeljem Dodatnog Javnog poziva za financiranje programskih sadržaja elektroničkih medija u 2025. godini, raspisanog sredinom siječnja ove godine, utvrđeni su dodatni pružatelji medijskih usluga čiji će se programski sadržaji (su)financirati, što konkretno znači da je (1) tvrtki Ri portal j.d.o.o. iz Rijeke dodijeljeno 3.600,00 eura za programski sadržaj Grad Krk od 0 - 24, a (2) tvrtki Media 365 j.d.o.o. iz Mošćeničke Drage 3.300,00 eura za programski sadržaj fizman.hr. Ukupno je, dakle, dodijeljeno 6.900,00 eura, s time da će se s navedenim nakladnicima sklopiti ugovor o financiranju programskih sadržaja kojim će se regulirati međusobna prava i obveze (dinamika, visina, rok i način isplate, rok za proizvodnju i objavu programskih sadržaja i sl.). Podsjetimo, temeljem prvotno objavljenog Javnog poziva za financiranje programskih sadržaja elektroničkih medija u 2025. godini već je dodijeljeno 34.236,80 eura. Nadalje, prihvaćen je prijedlog Ugovora o sufinanciranju tečaja za trudnice u 2025. godini, čiji su potpisnici Grad Krk i Dom zdravlja Primorsko-goranske županije, a kojim je ova korisna edukativna aktivnost (što se organizira više puta tijekom godine) zaslužila i financijsku potporu vrijednu 1.035,24 eura. Nastavno na molbu Hrvatskog književnog društva za pružanje financijske potpore publiciranju slikovnice Uskršnji Zeko autorice Drage Vukoje, zaključeno je kako će Grad Krk ovu inicijativu podržati otkupom određenog broja primjeraka, sukladno prethodno dostavljenoj ponudi nakladnika. Gradskom društvu Crvenog križa Krk, za (ovo)godišnje aktivnosti Kluba 100 kapi Krk, dodijeljena je potpora u vrijednosti od 500,00 eura, s time da će namjenski utrošena sredstva Društvo biti u obvezi potkrijepiti dokaznicama. Klub darivatelja krvi 100 kapi Krk osnovan je 2017. godine na inicijativu Gradskog društva Crvenog križa Krk, a njegovim se članstvom zasad ponose: Davorka Zahija, Zdravko Petrić, Berislav Manestar, Zoran Đunđek, Zlatko Jurković, Emil Karabaić, Nikola Pavan, Josip Mahulja, Josip Odobašić, Zlatko Sindičić i Nedjeljko Jakovac. Kluba okuplja darivatelje sa 100 i više davanja, odnosno darivateljice sa 75 i više davanja s područja otoka, koji u svojoj sredini, izgrađenim pozitivnim stavom, a posebice među mladima, potiču na priključivanje organiziranim akcijama darivanja krvi, ali i predano sudjeluju u traženju načina kojima se mogu osigurati povlastice za skupinu čiji su dio. Prihvaćena je i inicijativa Centra za kulturu Grada Krka da financijski podupre izdavanje znanstveno-popularnog romana Kugla - Put u Zemljinu prošlost autorice Karmele Vajdoher Žilić, s time da će Grad Krk preuzeti trošak dizajna i grafičke pripreme knjige, trošak izrade ilustracija te dio troška tiska.
Tijekom rasprave o predmetima Pododsjeka za redarstvo, najprije je zaključeno kako će dopis s inicijativom A. V. iz Krka biti proslijeđen krčkom komunalnom poduzeću Vecla d.o.o. s namjerom da se očituju o predloženom uređenju stabala koji se nalaze oko stambene zgrade u dijelu Bodulske ulice u gradu Krku. Nastavno na zatraženu suglasnost tvrtke Hoteli Punat d.d. iz Punta vezanu za održavanje ovogodišnjeg izdanja Krk Granfondo Falkensteiner Punat biciklističke utrke te privremeno i djelomično zatvaranje prometnica na svim dionicama koje pripadaju Gradu Krku, a kojima se planira biciklirati, zaključeno je, s obzirom na činjenicu da će se utrka odvijati isključivo trasom državne ceste D102, kako je potrebno, umjesto Gradu Krku koji za istu nije nadležan, javiti se Hrvatskim cestama. Nakon što je predstavljen zahtjev Mjesnog odbora Krk - zapad za sanacijom dječjeg igrališta u dijelu Ul. Lina Bolmarčića u gradu Krku, istaknuto je da trenutno u gradskom Proračunu nema planiranih sredstava za popravak tamošnjih igrala (koja su postavili stanari okolnih stambenih objekata), a što će se kao jedan od projekata uvrstiti u naredno plansko razdoblje. Također, na prijedlog istog Mjesnog odbora, za naredno će se razdoblje planirati i postavljanje javne rasvjete u (neosvijetljenom) dijelu Ul. Tina Ujevića u gradu Krku. Vezujući se uz aktualnu temu postavljanja skladišno-gospodarskih objekata na poljoprivrednim zemljištima, rečeno je kako se Grad Krk trenutno nalazi u postupku izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Grada Krka (PPU), s time da je Gradsko vijeće u prosincu 2023. godine usvojilo program te izmjene i dopune kojim je predviđeno definiranje novih odredbi za gradnju objekata izvan građevinskog područja. Uz ostalo, namjera je PPU Grada Krka uskladiti s PPU-om Primorsko-goranske županije te tako predvidjeti legalnu izgradnju poljoprivrednih objekata, a što bi, naposljetku, moglo biti usvojeno do kraja sljedeće godine.
U sklopu rješavanja tema Odsjeka za opće, pravne i kadrovske poslove, Dječjem vrtiću Katarina Frankopan, sukladno Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju, dana je suglasnost na Odluku o upisu djece u predškolsku ustanovu Grad Krk, Dječji vrtić Katarina Frankopan za pedagošku godinu 2025./2026., a koja započinje 01. rujna. Upisi djece rane i predškolske dobi tako će se vršiti za sljedeće programe i objekte: (1) redoviti program za djecu od jedne do tri godine života (u matičnom vrtiću u Krku i područnim vrtićima u Omišlju, Njivicama, Malinskoj, Milohnićima i Baški), (2) redoviti program za djecu od tri godine života do polaska u školu (u matičnom vrtiću u Krku i područnim vrtićima u Omišlju, Njivicama, Malinskoj, Milohnićima, Vrhu, Krku, Puntu, Baški, Vrbniku i Polju), (3) posebni 5,5-satni program za djecu s težim teškoćama u razvoju - od tri godine do polaska u školu (u matičnom vrtiću u Krku) te (4) program predškole u trajanju od 250 sati (u svim objektima Dječjeg vrtića Katarina Frankopan).
U postupku razmatranja predmeta Odsjeka za prostorno planiranje i zaštitu okoliša, najavljeno je raspisivanje postupka javne nabave za radove na rekonstrukciji javne rasvjete na području Grada Krka u 2025. godini. Temeljem analiziranog troškovnika, riječ je o investiciji s pribrojenim PDV-om vrijednoj 168.389,13 eura.
Tijekom obrade tema Odsjeka za gospodarstvo, najavljeno je provođenje postupka nabave za uslugu izrade Strateškog plana razvoja kulture Grada Krka koja je procijenjena na iznos od 32.500,00 eura s pribrojenim PDV-om. Postupak izrade ovog strateški važnog dokumenta podijeljen je u četiri faze, od kojih prva podrazumijeva uključivanje zajednice, druga analizu postojećeg stanja, treća definiranje interpretacijske strategije, a četvrta kreiranje plana implementacije i održivosti. Uz to, prihvaćena je ponuda tvrtke Arheo Kvarner d.o.o. iz Vrbnika, bez PDV-a vrijedna 6.100,00 eura, za izradu dokumentacije, interpretacije i selekcije arheoloških nalaza pronađenih arheološkim istraživanjem na području grada Krka za potrebe postava Multimedijalnog kulturnog centra Krk.
U kontekstu izlaganja o predmetima Odsjeka za komunalno gospodarstvo, prihvaćena je ponuda tvrtke Cetis - Zg d.o.o. iz Svete Nedjelje za usluge ispisa i kuvertiranja računa po obvezi plaćanja komunalne i vodne naknade, odnosno rješenja poreza na kuće za odmor u tekućoj godini. (U prošloj godini ukupna usluga ove tvrtke za sve prethodno navedeno iznosila je 5.066,10 eura.) Na kraju, Udruga Progres iz Krka upućena je da s komunalnim poduzećem Vecla d.o.o. dogovori korištenje areala novouređene gradske tržnice na dijelu Šetališta sv. Bernardina u gradu Krku s ciljem organizacije serije ekoloških tržnica, i to svake prve i treće subote u mjesecu počevši 01. ožujka, a završno sa 06. prosincem ove godine te od proljeća do kasne jeseni i svakog utorka počevši 04. ožujka, a završno s 28. listopadom ove godine, u vremenu od 09.00 do 21.00 sati.