Posljednji koncert ovogodišnjih Ljetnih priredbi predstavio skladbe za lutnju, teorbu i glas iz 16. i 17. stoljeća

Ovogodišnje, 67. Ljetne priredbe, 24. kolovoza 2023. godine, zaključene su koncertnim programom pod nazivom Flow my tears koji su publici okupljenoj na Sceni Zidine donijeli sopranistica Marta Lončar te lutnjist i teorbist Igor Paro.

Taj se uigrani duo predstavio skladbama za lutnju, teorbu i glas napisanim tijekom 16. i 17. stoljeća, kao i skladbama za solo lutnju i teorbu iz istog razdoblja, a sve kako bi publiku educirali i prenijeli joj svu ljepotu renesansne i ranobarokne glazbe. Dakle, na oduševljenje okupljenih, izvedena su djela četvorice skladatelja: dvojice Engleza Roberta Johnsona (As I walk'd forth; With endless tears; Where the bee sucks; Come hither you that love) i Johna Dowlanda (Flow my tears; Come again, sweet love doth now invite; Come, heavy sleep; Can she excuse my wrongs?) te dvojice Francuza Sébastiena Le Camusa (Amour, cruel amour; Lissez durer la nuit; On n’entend rien dans ce bocage; Forêt solitaires et sombres) i Michela Lamberta (Ombre de mon amant; Vos mépris chaque jour; Jugez de ma douleur; Ma bergère est tendre et fidelle).

 

 

Marta Lončar svestrana je sopranistica sa specijalizacijom iz baroknog i klasičnog pjevanja. Pjevala je u vokalnom ansamblu Antiphonus (od 2006. - 2014.) s kojim je izvodila glazbu iz različitih razdoblja. S ansamblom je nastupila na eminentnim festivalima kao što su Varaždinske barokne večeri, Osorske glazbene večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu, Festival rane glazbe u Dubrovniku, Festival hrvatske glazbe u Beču, Festival Croatie, la voici u Parizu i na mnogim drugima. Završila je studij baroknog i klasičnog pjevanja na Kraljevskom konzervatoriju u Den Haagu u Nizozemskoj. Za vrijeme studija sudjelovala je u mnogim projektima Kraljevskog konzervatorija, i to kao solistica. Jedan od važnijih projekata u kojem je nastupila bile su solo pjesme A. Diepenbrocka u maloj dvorani Concergebouw u Amsterdamu i TivoliVredenburg u Utrechtu. Uz to, predstavila se kao druga Izraelka u oratoriju Israeliten in der Wüste C.P.E. Johanna Sebastiana Bacha na festivalu Musica sacra u Maastrichtu, kao Didona u koncertnoj izvedbi opere Dido and Aeneas Henryja Purcella, kao Poppea u poluscenskoj izvedbi opere L’incoronazione di Poppea Claudija Monteverdija te kao Filia u oratoriju Jephtea Carissimija. Najistaknutiji zborski projekt u kojem je sudjelovala za vrijeme studija je Misa u h-molu Johanna Sebastiana Bacha na Juilliardu u New Yorku i Bostonu. Redovito se pojavljuje kao solistica u baroknim kantatama i oratorijima. Nedavno je nastupila kao solistica u sljedećim djelima: Misa u h-molu, Muka po Mateju i Magnificat Johanna Sebastiana Bacha te Dixit Dominus Antonija Vivaldija. Kao zborska pjevačica sudjeluje u radu Nizozemskog radio zbora, Rotterdamskog simfonijskog zbora, Bachkoor Holland i Zbora HRT-a.

 – Igor Paro je lutnjist i gitarist. Klasičnu gitaru diplomirao je na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu 1986. godine u klasi Darka Petrinjaka. Studirao je renesansne i barokne lutnje od 1988. - 1994. godine u klasi Eugena Domboisa i Hopkinsona Smitha na Scholi Cantorum Basiliensis u Baselu, u Švicarskoj. Usavršavao se na majstorskim radionicama istaknutih lutnjista kao što su Jakob Lindberg, Nigel North, Robert Crawford Young, Ken Zuckerman, Peter Croton, Anthony Rooley, Pat O'Brien, Yasunori Imamura. Igor Paro jedan je od pionira lutnje i povijesno obavještene interpretacije renesansne i barokne glazbe u Hrvatskoj. Kao solist i član različitih ansambala za ranu glazbu nastupao je u inozemstvu i na gotovo svim značajnijim festivalima u Hrvatskoj, sudjelujući u brojnim modernim praizvedbama hrvatske i europske renesansne i ranobarokne glazbene baštine. Surađivao je, među ostalima, s ansamblima Antifonus i Camerata Garestin te s istaknutim hrvatskim pjevačima kao što su Dunja Vejzović, Max Emanuel Cenčić i Ivana Lazar. Surađivao je u kazališnim projektima s Tahirom Mujičićem, Enesom Kiševićem, s kazalištem lutaka Lutonjica Toporko i s kazalištem za djecu POCO LOCO. Godine 2017. osnovao je barokni ansambl Capella Zriniana s ciljem istraživanja i predstavljanja glazbe iz vremena i okruženja Zrinskih i Frankopana. Ansambl je premijerno nastupio 2017. godine na 47. Varaždinskim baroknim večerima, a potom i u brojnim drugim gradovima - među ostalim u Čakovcu, Kutjevu, Valpovu, Vinkovcima, Osijeku, Lunu, Virovitici te u Pečuhu i u Subotici. Parovi koncertni nastupi odlikuju se stilski i tematski brižljivo zaokruženim programima, pri čemu svira na vjernim replikama odgovarajućih povijesnih glazbala, od renesansne lutnje i vihuele do različitih vrsta baroknih lutnji, teorbu za basso continuo i solo repertoar, baroknu mandolinu, uključujući i razne vrste povijesnih gitara, od barokne gitare, sve do današnje klasične gitare. Godine 2018. osnovao je renesansni ansambl Plavca nova, posvećen istraživanju i izvođenju hrvatske renesansne glazbe. Godine 2019./2020. stručni je savjetnik za renesansnu glazbu te autor i izvođač originalne glazbe za igrani film Ribanje i ribarsko prigovaranje o hrvatskom renesansnom pjesniku Petru Hektoroviću u režiji Milana Trenca. Na Pula Film Festivalu za taj je rad dobio i Zlatnu Arenu za najbolju glazbu u filmu. U lipnju 2021. premijerno je na Dvigrad Festivalu i u Zagrebu izveden koncertni projekt posvećen Marku Maruliću i velikoj 500. obljetnici od prvog objavljivanja njegove Judite, čime je ansambl Plavca nova pod umjetničkim vodstvom Igora Para, uz već prethodno izvedene koncertne programe posvećene Petru Zoraniću (2019.) i Petru Hektoroviću (2018.), zaokružio veliku obljetničku renesansnu trilogiju hrvatskog renesansnog pjesništva i glazbe. Od 2011. godine predaje klasičnu gitaru i komornu glazbu na Umjetničkoj školi Franjo Lučić u Velikoj Gorici. Piše stručne članke, objavljuje moderne transkripcije renesansne i barokne glazbe za lutnju i održava predavanja i majstorske radionice za ranu glazbu i lutnju. Od jeseni 2021. predaje lutnju kao izborni predmet na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Član je Hrvatskog društva glazbenih umjetnika.

Financijsku podršku ovogodišnjim Ljetnim priredbama, za čiju se organizaciju već tradicionalno brine Centar za kulturu Grada Krka, pružili su Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Primorsko-goranska županija, Grad Krk i Turistička zajednica Grada Krka.