Poziv za podnošenje inicijalnih zahtjeva putem FINA-inog portala Mjere

FINA poziva sve gospodarske subjekte u Republici Hrvatskoj (u nastavku: podnositelji prijave) čije je poslovanje ugroženo uslijed epidemije koronavirusa da se, počevši od 31. ožujka 2020. godine, inicijalno prijave za mjere Vlade Republike Hrvatske u cilju očuvanja razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti putem jedinstvenog portala Mjere, dostupnog: OVDJE.

 

 

Mjere dostupne podnositeljima prijave putem spomenutog portala odnose se na sljedeće:

  • kredite za likvidnost i radni kapital;
  • odgodu plaćanja;
  • reprograme kredita.

Podnositelji prijave koji se mogu registrirati su: trgovačka društva, obrti i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, a čije su poslovne aktivnosti u okolnostima ove epidemije ugrožene ili u potpunosti onemogućene.

Institucije kojima će inicijalni zahtjevi podnositelja prijave biti proslijeđeni su sve banke koje imaju odobrenje za rad u Hrvatskoj, HBOR i HAMAG-BICRO. Pored njih u aktivnostima ovog portala sudjeluju i predstavnici Ministarstva financija Republike Hrvatske, zatim Hrvatska narodna banka i, naravno, FINA, s obzirom da njegova uspostava omogućuje izvršavanje njihovih obveza te praćenje i izvještavanje o realizaciji mjera očuvanja razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti, i to prema postojećim mandatima navedenih institucija.

Prijava kroz portal Mjere ne podrazumijeva automatsko odobrenje kredita podnositeljima zahtjeva. Naime, sustav centralizirano prikuplja prijave i nakon provjere unesenih podataka šalje ih bankama. Svaka banka po primitku i obradi tih podataka, povratno kontaktira prijavitelja te preuzima daljnji proces odobrenja kredita sukladno svojim kriterijima.

Registracija i prijava na portal Mjere omogućena je putem poveznice: gospodarskemjere.fina.hr. Kako bi, uopće, podnijeli prijavu, podnositelji zahtjeva moraju se prethodno registrirati. S ciljem registracije potrebno je upisati nekoliko osnovnih podataka nakon čije se provjere na adresu elektroničke pošte dobiva poveznica za aktivaciju lozinke. Prilikom pripreme registracijskih podataka, prijavitelj daje suglasnost za obradu osobnih i ostalih podataka u svrhu obrade njegove prijave. Nakon uspješne registracije, podnositelj prijave se može prijaviti u sustav te početi unositi podatke za gospodarski subjekt kojem želi podnijeti zahtjev za korištenje jedne od mjera. Prijavitelj prilikom podnošenja zahtjeva daje izjavu kojom jamči za istinitost i točnost podataka nakon čega će se njegova prijava za mjeru određenom gospodarskom subjektu, kao i pripadajući set prijavljenih podataka automatski dostaviti odabranoj banci. Nakon obrađenog zahtjeva, podnositelji nastavljaju komunikaciju vezanu uz samu realizaciju zahtjeva s odabranom bankom.

 

Važne napomene za podnositelje zahtjeva:

 

Od 31. ožujka 2020. godine podnositeljima zahtjeva putem portala Mjere dostupno je sljedeće:

  • opcija prijave za mjeru kredita likvidnost i radni kapital;
  • registracija u sustav;
  • unos podataka za gospodarski subjekt koji je predmet prijave;
  • odabir kreditne institucije u kojoj želi da se razmotri njegova prijava;
  • obvezne izjave:
    • Izjava oprocijenjenom smanjenju prihoda u 2020. u odnosu na 2019.;
    • Izjava o padu prihoda u prvom kvartalu 2020. u odnosu na isto razdoblje 2019.;
  • procijenjen iznos potrebnih kreditnih sredstava.

U idućih nekoliko dana putem portala Mjere bit će omogućen unos i drugih potrebnih podataka nužnih bankama za evaluaciju zahtjeva za sve tri prethodno istaknute mjere.

Podršku korisnicima u postupku registracije i tijekom rada u sustavu pruža FINA, a pitanja se zaprimaju elektroničkom poštom na: mjere.podrska@fina.hr.

Sve potencijalne podnositelje zahtjeva putem portala Mjere upućuje se na upoznavanje s informacijama dostupnim u vidu čestih pitanja i odgovora (FAQ), korisničkih uputa i video materijala koji su izrađeni kako bi olakšali registraciju i prijavu inicijalnog zahtjeva.