Robotrka na prstenac uskoro u gradu Krku: 90-ak učenika iz Istarske i Primorsko-goranske županije utrkivat će se robotima

U subotu, 17. lipnja 2023. godine, na Trgu krčkih glagoljaša u gradu Krku, s početkom u 10.00 sati, održat će se kup natjecanje Robotrka na prstenac čiji su organizatori Osnovna škola Fran Krsto Frankopan i Klub informatičara otoka Krka - KIOK, dok sponzorsku podršku natjecanju pružaju Grad Krk i Turistička zajednica Grada Krka.

Na ovom natjecanju, koje se priređuje od 2013. godine, sudjelovat će 90-ak učenika osnovnih škola Istarske i Primorsko-goranske županije, i to iz Barbana, Pule, Pazina, Vrsara, Lupoglava, Kanfanara, Čavla, Rijeke i grada Krka, koje su za utrku robota pripremali njihovi mentori, mahom učitelji tehničke kulture i informatike.

Pravila natjecanja proizašla su iz drevne Trke na prstenac koja se tradicionalno odigrava u istarskom Barbanu, no umjesto konja, u trci se natječu roboti kojima se upravlja pomoću računala. Cilj ovakvog natjecanja je popularizacija robotike i poticanje mladih na bavljenje tehnologijom. Hrvatski učenici već su ostvarili zapažene rezultate u svijetu robotike, a događanja poput ovog motiviraju ih na svladavanje novih znanja i vještina. Tijekom godine održi se više robotrka u različitim mjestima Istre i Kvarnera, a završnica je uvijek u Barbanu, i dio je programa poznate Trke na prstenac.

Sudionici natjecanja, redom mladi talentirani informatičari, grupirani su u tročlane ekipe, s time da svatko od njih upravlja robotom po jednu vožnju u svakoj od tri discipline. Kako bi uopće mogli sudjelovati u utrci, njezini sudionici najprije moraju sastaviti i opremiti robote za natjecanje s motorima za upravljanje te dizanje i spuštanje koplja, kao i senzorima za praćenje crte. Pored toga, robote opremaju kamerom, a kako bi njime što uspješnije upravljali natjecatelji su izazvani da slože i odgovarajuću programsku podršku. U prvoj vožnji robotom se upravlja ručno, pomoću tipkala, tipkovnice, miša ili nekog alternativnog upravljača, dok se u drugoj robotom, također, manipulira ručno, međutim natjecatelji arenu ne mogu vidjeti izravno već se prstenac trude pogoditi gledajući na svome računalu sliku s kamere montirane na samom robotu. U trećoj vožnji robot treba, prateći crnu crtu u areni, doći do prstenca, a natjecatelji ga mogu gađati samo dižući i spuštajući koplje. Uspješnost pogodaka, u ovom slučaju, ovisi o programima koji su napisani, i pomoću kojih se upravlja robotom, odnosno podešava sporije ili brže skretanje, tj. dizanje ili spuštanje koplja.

 

Program natjecanja:

 

10.00, okupljanje sudionika i priprema za prvu vožnju

10.45, otvaranje natjecanja, predstavljanje ekipa i zajedničko fotografiranje

11.00, početak natjecanja, prva vožnja - ručno upravljanje

11.45, druga vožnja - ručno upravljanje s kamerom

12.30, treća vožnja - poluautomatsko upravljanje

13.30, ručak za sudionike natjecanja

14.30, obilazak grada Krka za sudionike natjecanja

15.20, proglašenje pobjednika i podjela diploma, medalja i plaketa

16.00, završetak natjecanja