novilist.hr, 01. kolovoza 2017.
Krčka komunalna tvrtka Vecla ishodila je građevinsku dozvolu za projekt Rekonstrukcije i dogradnje luke otvorene za javni promet lokalnog značaja - Dunat, kompleksa lučke infrastrukture u dijelu akvatorija Puntarske drage koji teritorijalno pripada Gradu Krku.
Ta je lučica vrlo važna žiteljima Kornića i njihovim brojnim ljetnim posjetiteljima koji su se na tom privezištu nerijetko suočavali s manjkom raspoloživog privezišnog prostora.
Radovi nakon sezone
Građevinska dozvola zapravo je bila najvažniji i ujedno najzahtjevniji korak na putu realizacije tog vrijednog projekta, plana kojemu je formalno zeleno svjetlo sredinom srpnja dalo i Gradsko vijeće Krka, kaže Danko Milohnić, direktor krčke Vecle, dodajući da su krčki vijećnici odlučili tom komunalnom društvu dozvoliti kreditno zaduživanje nužno za realizaciju izgradnje luke. Projekt na Dunatu težak je 5,6 milijuna kuna, a planiramo ga realizirati kreditom od 5,2 milijuna kuna, nastavlja Milohnić, ističući i da je razlika u vidu 400 tisuća kuna rezultat već nabavljenog i instaliranog pontonskog gata koji je u formalnom smislu također dio planiranih zahvata. Obrazlažući što će se i kad na Dunatu početi događati, prvi čovjek komunalnog društva napominje da će, nakon što su sad zgotovljene sve formalne i financijske predradnje, već ovog ljeta biti raspisan natječaj za odabir najpovoljnijeg izvođača radova koji bi, najavljuje Milohnić, trebali započeti odmah po završetku ljetne sezone. Plan je da sve bude dovršeno već do Uskrsa iduće godine, do kad bi se ta luka otvorena za javni promet lokalnog značaja trebala transformirati u znatno funkcionalnije, sigurnije i ponešto prostranije privezište za oko stotinjak plovila.
101 vez
Točnije rečeno, projekt predviđa uspostavu 101 veza od kojih će 31 biti komunalni (i ostavljen na upravljanje Županijskoj lučkoj upravi Krk), a njih 70 u statusu nautičkih, odnosno vezova u komercijalnom režimu koji će biti na raspolaganju tranzitnom prometu, odnosno turistima. Sad je na tom području sveukupno organizirano tek 30-tak vezova, što znači da će nam nova luka donijeti 70-tak dodatnih vezova, ustvrđuje Milohnić, dodajući da će se taj cilj postići produljenjem postojećeg lukobrana za dodatnih 90-tak metara (većim dijelom u smjeru istoka op.a.). Jednako tako, unutar lukobranom zaštićenog akvatorija izgradit će se fiksni gat duljine 48 metara, a sve će dopuniti i jedan 36-metarski pontonski gat, naglašava čelnik Vecle ne propustivši ukazati i na to da će u sklopu planiranih zahvata, u zoni ceste koja od Dunata vodi prema Puntu, biti izgrađen i novi obalni zid, odnosno pasarela u ukupnoj duljini od kojih 80 metara. Danas najpliću zonu nove luke (uz istu tu cestu) bit će potrebno dodatno produbiti (na najmanje jedan metar) da bi se u cijelom akvatoriju osiguralo sigurno prometovanje i vezivanje plovila.
Struja, voda, servisi...
Osim novih gatova i produljenja lukobrana, ulaganja u lučicu Dunat korisnicima će donijeti i značajno kvalitetniju razinu usluga infrastrukture, odnosno korištenja strujnih i vodovodnih priključaka kao i svih ostalih servisa uobičajenih za lučka područja, napominje Milohnić, ističući i da će korsnici komunalnih vezova, u dijelu kojim upravlja Lučka uprava, sva svoja prava (i obveze) zadržati i nakon dovršetka Vecline investicije. [Mladen Trinajstić]