U znaku povratka tradiciji: Krk postao poprištem 12. Dana smokava
Prva polovica rujna u gradu Krku, kao svojevrstan uvod u nadolazeću jesen, već je tradicionalno u znaku jedne sadržajima sve bogatije gastro manifestacije - Dana smokava - čiju organizaciju 12. put za redom potpisuje Turistička zajednica Grada Krka, i ovog puta uz podršku udruga Rukotvorine Krk i Opatija Art.
Kao i prethodnih godina, pored zanimljive, pa čak i egzotične gastro ponude temeljene na toj finoj i zdravoj mediteranskoj voćki u četrnaest ugostiteljskih objekata (iz Krka, Milohnića, Vrha i Glavotoka), ovo vrijedno događanje, svima koji su između 31. kolovoza i 02. rujna posjetili grad, unatoč pravim jesenjim vremenskim (ne)prilikama, otkrilo je i ostale sadržaje locirane na prostor Vele place ili u obližnji Volsonisov vrt. Tako su ljubitelji okrepljujućeg smokvina ploda dobili priliku svjedočiti kuhanju džema ili testirati svoje kreativne vještine u priređenim radionicama - onoj modeliranja glinenih/keramičkih smokava, izrade suvenira od naplavina ili filcanja krčke vune, zatim poslušati Miće Bodule, Vejanke, Don Demižon & Ego3pizze ili Kaštade, te istinski uživati u trodnevnoj prodajnoj izložbi izvornih domaćih proizvoda (džemova, rakija, likera i ostalih slatko-slanih delicija), dopunjenih raznolikom paletom uz ovu priču vezanih suvenira, a kako bi krčka smokva kroz godine koje slijede postala prepoznatljiva poput pršuta, maslinovog ulja ili sira, organizirana je i podjela smokvinih sadnica, i to uz nezaobilazan edukativni dio koji je iznova, kao stručnom suradniku manifestacije, povjeren dr. Željku Prgometu.
Dane smokava danas možemo okarakterizirati kao jednu prezentnu i sadržajima bogatu gastro-manifestaciju koja će sigurno ostati trajno zabilježena u kalendaru gradskih događanja, i to prvog rujanskog tjedna, uvodeći nas tako, sasvim primjereno, u jesen. Upravo dr. Željko Prgomet, prateći ovu manifestaciju od samih početaka, bio je taj koji je Krčane znao snažno motivirati, bivajući svih ovih godina na raspolaganju prozvađačima kako ne bi odustali, odnosno kako bi ustrajali u svojem plemenitom naumu. Takva podrška sigurno je, pored ostalih čimbenika, dovela do toga da se danas možemo pohvaliti lijepim i maštovitim proizvodima koji jako brzo i uspješno pronalaze put do potrošača, i koji, vidimo, najavljuju lijepu budućnost smokvarstva kao poljoprivredne grane koja trenutno ima uzlaznu putanju, ali koja ipak iščekuje svoju renesansu, točnije ispunjenje punog kapaciteta, s ciljem da se smokva što intenzivnije priključi gastro-identitetu otoka Krka kojeg bez te kraljice voća ne možemo smatrati potpunim. Grad Krk, grad je povijesti i kulture, a kultura se ne može graditi bez kulture stola, i zato je izuzetno važno da se i gastronomija snažno i kvalitetno promovira kroz ovakva i slična događanja kako bi, s jedne strane educirali turiste i potrošače, a s druge pomogli proizvođačima da se usmjere prema proizvodima koji su danas traženi, i koji predstavljaju spoj modernog i tradicionalnog. Upravo je potonje uspješno demonstrirala i pronuda na krčkim štandovima koja seže od tradicionalne suhe smokve, pa sve do proizvoda koji su, bilo tehnološki, bilo gastronomski, drugačije spravljeni, sa zadaćom da zadovolje i onog najizbirljivijeg turista. U ovogodišnjim, 12. Danima smokava sudjelovanje je, kao što je prethodno spomenuto, zabilježilo četrnaest ugostiteljskih objekata (Bistro Politin, Caffettaria XVIII st., Casa del Padrone, Koktel bar Volsonis, Restoran Harbour, Konoba/pizzeria Galija, Pizzeria Mala vrata, Restoran Karaka, Restoran Krk, Konoba Pud prevolt, Konoba Pud brest, Konoba Kuće Krčkog pršuta, Konoba Marija i Trattoria Glavotok) koji su posjetitelje znali iznenaditi brojnim slanim i slatkim jelima baziranim na zdravome smokvinom plodu, poput kolača, palačinki, torti ili sladoleda od smokava, sušenih smokava na kremi od mascarponea i cimeta, krostate sa smokvinim pekmezom, šurlica sa škampima i smokvama, mesne štruce punjene domaćim sirom i smokvama, bifteka u umaku od smokava ili pak pizze sa smokvama, dok je sajmeni dio okupio desetak izlagača, što u su u ponudi imali mnoge zanimljive proizvode.