Udruga Potrošački centar Rijeka: O pravima potrošača
Udruga Potrošački centar Rijeka neprofitna je organizacija za zaštitu prava potrošača koja promiče prava svih građana i pruža pomoć kroz informiranje i edukaciju građana putem elektronskih medija, interaktivnih internet platformi umreženih putem sredstava elektroničke komunikacije radi sigurnosti sudionika.
Ciljevi Udruge su ostvarenje prava na sigurnost roba i usluga, te puna i pravodobna informacija, pravo na izbor proizvoda, kao i pravo na naknadu štete u slučaju da je povrijeđeno neko od prava potrošača.
U smislu zaštite potrošačkih prava, reklamacija se podnosi:
- trgovcu ili davatelju usluga,
- tržišnom inspektoru u slučaju da trgovac ne odgovori na prigovor,
- Upravnom odjelu za gospodarstvo ili za zdravstvenu zaštitu općine, grada i županije,
- povjerenstvima za reklamacije potrošača javnih poduzeća, kao što su HEP ODS, HEP ELEKTRA, HŽ putnički prijevozi i drugo,
- povjerenstvima komunalnih društva za vodoopskrbu, toplinasku energiju, komunalni otpad i drugo,
- Povjerenstvu za reklamacije u oblasti zdravstva na području Primorsko-goranske županije,
- udrugama za zaštitu prava potrošača i udrugama za zaštitu pacijenata,
- Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM),
- Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji (HERA) za područje elektroopskrbe, toplinske energije i slično,
- na info@ombudsman.hr, ako je neko od prava građana ugroženo nezakonitim ili nemarnim radom tijela državne uprave i tijela s javnim ovlastima.
Prijava Državnom inspektoratu:
Kupnjom robe na tržnici ili prodavaonici zaključuje se ugovor o kupnji. Reklamaciju je, stoga, dužan riješiti prodavatelj, za proizvođača. Ako mislite da određeni trgovac krši pravila nepoštenim ugovornim odredbama ili zavaravajućim oglašavanjem, o tom je slučaju potrebno obavijestiti Državni inspektorat.
Državni inspektorat - Područni ured Rijeka
Osječka 50, 51 000 Rijeka
E-mail: srecko.dujmovic@dirh.hr
Telefon: 051 500 642
Podatci preuzeti iz brošure Prava potrošača.