68. Ljetne priredbe: Ansambl Responsorium

Kao dio glazbenog programa 68. Ljetnih priredbi, u četvrtak, 01. kolovoza 2024. godine, na Sceni Zidine (Trg krčkih glagoljaša), s početkom u 21.30 sati, svoj će nastup zabilježiti Ansambl Responsorium u kojem sviraju: Darko Solter (basbariton), Silvio Richter (violina), Tin Cugelj (trombon), Augustin Mršić (viola da gamba) i Egon Mihajlović (čembalo). Ulaz je slobodan.

Krčkoj publici, programom pod nazivom Musica mundana, humana et instrumentalis, od inspiracije do manifestacije u glazbi 17. stoljeća, pritom će biti priskrbljen povratak u prošlost, odnosno glazbeno putovanje Venecijom tijekom prve polovice 17. stoljeća, slobodnije rečeno svijetom koji je bio jasno definiran matematičkim odrednicama, i koji je glazbu prihvaćao kao filozofski i teozofski koncept, a ne samo kao zabavu ili razonodu. Pored skladbi tada aktualnih skladatelja poput Giovannija Battiste Fontane, Claudija Monteverdija, Darija Castella, Giovannija Picchija, Giovannija Bassana, Andree Gabrielija ili Giovannija Battiste Riccioa, u program su uvrštena i djela Francesca Sponge Uspera, rođenog kao Francesco Sponga ili Sponza u Rovinju 1561. godine. On je u Veneciju stigao oko 1586. godine kako bi započeo studij glazbe kod Andree Gabrielija, s time da u tom gradu upoznaje i svog pokrovitelja Lodovica Uspera, odvjetnika i člana bratovštine Sv. Ivana Evanđelista, čije je prezime počeo upotrebljavati oko 1604. godine. Pjesnik i libretist Giulio Strozzi spominje Uspera u kontekstu zanimljive suradnje s Claudijom Monteverdijem i Giovannbattistom Grillom kao koautora, danas izgubljene zadušne mise za Cosima II. Medicija, koja je izvedena u crkvi Sv. Ivana i Pavla u Veneciji, u svibnju 1621. godine. Popisu skladatelja pridružuje se i Poljak Adam Jarzebski koji je svoje glazbeno obrazovanje stekao u Veneciji, a djelovao je na poljskom dvoru kralja Sigismunda III. Vase i 1627. objavio zbirku Canzoni e concerti, umjetnički slijedeći talijanske uzore.

 

 

Ansambl Responsorium posvetio se istraživanju i interpretaciji vokalnog i instrumentalnog repertoara 17. stoljeća s posebnim osvrtom na ostvarenja starije hrvatske glazbene baštine. Djeluje u skladu s načelima povijesno utemeljene izvođačke prakse rane glazbe, koristeći replike autentičnih glazbala te poštujući znanstveno utemeljene stilske smjernice. U potrazi za autentičnim zvucima ansambl je realizirao niz uspješnih projekata među kojima je nekoliko suvremenih praizvedbi djela hrvatskih baroknih skladatelja. Plod intenzivne muzikološke aktivnosti ansambla je nosač zvuka Tomaso Cecchino: Madrigali et canzonette a tre voci 1617. (Croatia Records, 2017.) koji je objavljen povodom 400. obljetnice tiskanja zbirke. Ansambl Responsorium redovito surađuje s priznatim svjetskim izvođačima rane glazbe i svoju posvećenost radosno dijeli s vjernom publikom, koncertirajući na brojnim festivalima u domovini (Varaždinske barokne večeri; Glazbene večeri u sv. Donatu; Koncerti u Eufrazijani; Dvigrad festival i dr.) te u inozemstvu (Austrija, Njemačka, Danska, Slovenija, Češka, Slovačka). Dvostruki je laureat nagrade Ivan Lukačić žirija Varaždinskih baroknih večeri za muzikološki radi i izvođački doseg ansambla. Ansambl je nagrađen na 49. Varaždinskim baroknim večerima 2019. godine za projekt Tomaso Cecchino: Psalmi, missa et alia cantica te na 52. Varaždinskim baroknim večerima 2022. za projekt Sancta Maria, Mater Ecclesiae - marijanski moteti Hieronimusa Talonusa Puljanina.

Financijsku podršku ovogodišnjim Ljetnim priredbama, za čiju se organizaciju već tradicionalno brine Centar za kulturu Grada Krka, pružili su Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Primorsko-goranska županija, Grad Krk i Turistička zajednica Grada Krka.