Ansambl Responsorium publici priskrbio glazbeno putovanje Venecijom prve polovice 17. stoljeća

Kao dio glazbenog programa 68. Ljetnih priredbi, 01. kolovoza 2024. godine, na Sceni Zidine, svoj je nastup zabilježio Ansambl Responsorium u kojem su svirali: Darko Solter (basbariton), Silvio Richter (violina), Tin Cugelj (trombon), Augustin Mršić (viola da gamba) i Egon Mihajlović (čembalo).

Krčkoj publici, programom pod nazivom Musica mundana, humana et instrumentalis, od inspiracije do manifestacije u glazbi 17. stoljeća, pritom je bio priskrbljen povratak u prošlost, odnosno glazbeno putovanje Venecijom tijekom prve polovice 17. stoljeća, slobodnije rečeno svijetom koji je bio jasno definiran matematičkim odrednicama, i koji je glazbu prihvaćao kao filozofski i teozofski koncept, a ne samo kao zabavu ili razonodu. Pored skladbi tada aktualnih skladatelja poput Giovannija Battiste Fontane, Claudija Monteverdija, Darija Castella, Giovannija Picchija, Giovannija Bassana, Andree Gabrielija ili Riccarda Rognonija, u program je bilo uvršteno i djelo Francesca Sponge Uspera, rođenog kao Francesco Sponga ili Sponza u Rovinju 1561. godine. On je u Veneciju stigao oko 1586. godine kako bi započeo studij glazbe kod Andree Gabrielija, s time da u tom gradu upoznaje i svog pokrovitelja Lodovica Uspera, odvjetnika i člana bratovštine Sv. Ivana Evanđelista, čije je prezime počeo upotrebljavati oko 1604. godine. Pjesnik i libretist Giulio Strozzi spominje Uspera u kontekstu zanimljive suradnje s Claudijom Monteverdijem i Giovannbattistom Grillom kao koautora, danas izgubljene zadušne mise za Cosima II. Medicija, koja je izvedena u crkvi Sv. Ivana i Pavla u Veneciji, u svibnju 1621. godine. Popisu skladatelja pridružio se i Poljak Adam Jarzebski koji je svoje glazbeno obrazovanje stekao u Veneciji, a djelovao je na poljskom dvoru kralja Sigismunda III. Vase i 1627. objavio zbirku Canzoni e concerti, umjetnički slijedeći talijanske uzore.

 

 

 

Ansambl Responsorium posvetio se istraživanju i interpretaciji vokalnog i instrumentalnog repertoara sedamnaestog stoljeća s posebnim osvrtom na ostvarenja starije hrvatske glazbene baštine. Djeluje u skladu s načelima povijesno utemeljene izvođačke prakse rane glazbe, koristeći replike autentičnih glazbala te poštujući znanstveno utemeljene stilske smjernice. U potrazi za autentičnim zvucima ansambl je realizirao niz uspješnih projekata među kojima je nekoliko suvremenih praizvedbi djela hrvatskih baroknih skladatelja. Plod intenzivne muzikološke aktivnosti ansambla je nosač zvuka Tomaso Cecchino: Madrigali et canzonette a tre voci 1617. (Croatia Records, 2017.) koji je objavljen povodom 400-te obljetnice tiskanja zbirke. Ansambl Responsorium redovito surađuje s priznatim svjetskim izvođačima rane glazbe i svoju posvećenost radosno dijeli s vjernom publikom, koncertirajući na brojnim festivalima u domovini (Varaždinske barokne večeri; Glazbene večeri u sv. Donatu; Koncerti u Eufrazijani; Dvigrad festival i dr.) te u inozemstvu (Austrija, Njemačka, Danska, Slovenija, Češka, Slovačka). Dvostruki je laureat nagrade Ivan Lukačić žirija Varaždinskih baroknih večeri za muzikološki radi i izvođački doseg ansambla. Ansambl je nagrađen na 49. Varaždinskim baroknim večerima 2019. godine za projekt Tomaso Cecchino: Psalmi, missa et alia cantica te na 52. Varaždinskim baroknim večerima 2022. za projekt Sancta Maria, Mater Ecclesiae - marijanski moteti Hieronimusa Talonusa Puljanina.

Nakon predstavljanja venecijanskog glazbenog nasljeđa 17. stoljeća, glazbeni segment Ljetnih priredbi, u crkvi sv. Franje Asiškog, nastavlja se već 08. kolovoza, i to koncertom violinistice Laure Vadjon i orguljaša Pavla Mašića. U sklopu 500. izdanja Krčkog sajma - Lovrečeve, u jednom od atraktivnijih krčkih sakralnih ambijenata, duet sastavljan od dvoje vrsnih instrumentalista donijet će presjek glazbenog stvaralaštva koji korespondira s trajanjem Sajma od njegove revitalizacije 1524. godine.

Financijsku podršku ovogodišnjim Ljetnim priredbama, za čiju se organizaciju već tradicionalno brine Centar za kulturu Grada Krka, pružili su Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Primorsko-goranska županija, Grad Krk i Turistička zajednica Grada Krka.