19. sjednica Gradskog vijeća: Proračunom Grada Krka za 2024. osiguran ukupni budžet od 27 milijuna eura; povećani iznosi novčanih pomoći namijenjenih opremanju novorođenog djeteta
U Velikoj gradskoj vijećnici, 10. prosinca 2024. godine, na poziv predsjednika Nikše Franova, održana je 19. sjednica Gradskog vijeća Grada Krka tijekom koje su raspravljene mnoge za naredno razdoblje relevantne teme o kojima više doznajte iz priloženih sažetaka.
Na samom početku, većinom vijećničkih glasova, usvojena je dopuna Dnevnog reda, i to s prijedlogom Odluke o stavljanju van snage DPU Areala Skomeršić u Zoni 32 i 33 na području Garbecaj u gradu Krku, a potom i tako izmijenjen Dnevni red.
U sklopu aktualnog sata kojim je označen početak sjenice raspravljalo se o nedavno najavljenom projektu cjelovite rekonstrukcije luke Krk, problemima prometovanja unutar starogradske jezgre, radu novootvorene krčke tržnice na malo Sv. Bernardin, prodaji gradskog zemljišta u dijelu Ul. Narodnog preporoda u gradu Krku, Strategiji razvoja turizma Grada Krka, upravljanju sustavom iznajmljivanja električkih bicikala i skutera, rješavanju problema koje u zgradi Doma zdravlja u Krku uzrokuje prodor oborinskih voda, uređenju dvaju dječjih igrališta u zoni Dječjeg vrtića Katarina Frankopan - Matičnog vrtića Krk, tijeku izrade V. izmjena i dopuna Prostornog plana Grada Krka, kao i V. izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja UPU1 - Krk (NA1, R11, R38, R310, R311), a na posljetku i o izgradnji novog dječjeg vrtića u naselju Vrh za što je nedavno pokrenut postupak nabave.
– uz dva prihvaćen prigovora (vijećnika Gorana Marevića i Dinka Jakovljevića) usvojen Zapisnik s 18. sjednice Gradskog vijeća Grada Krka, održane 24. rujna 2024. godine
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s devet afirmativnih glasova, jednim glasom protiv i dva suzdržana, usvojen prijedlog Proračuna Grada Krka za 2025. i projekcije Proračuna za 2026. i 2027. godinu
Kao ciljevi i prioriteti Proračuna Grada Krka za 2025. i projekcija za 2026. i 2027. godinu izdvojeni su: (1) pametan grad konkurentnog gospodarstva baziranog na znanju i naprednim tehnologijama, (2) pozitivni demografski trendovi i poticajni uvjeti života u gradu te (3) energetska učinkovitost i efikasno upravljanje javnom infrastrukturom.
U odnosu na prethodni, Proračun Grada Krka za 2025. godinu zadržao je ili povećao dostignute standarde u području obrazovanja, socijalne skrbi stanovništva, zdravstvene zaštite, sporta, kulture, komunalnog održavanja i drugih područja koja su u nadležnosti jedinice lokalne samouprave. Njime su, također, planirani projekti preneseni iz prethodnih razdoblja koji se dovršavaju ili će se njihova realizacija odvijati kroz više proračunskih godina, odnosno koji su već duže vrijeme bili prisutni u planovima. Prioritet su, dakle, zaslužile one investicije za koje se očekuju ili su odobrena sredstva pomoći iz Europske unije ili drugih izvora.
Od projekata koji bi trebali obilježiti naredno razdoblje izdvojeni su: Opremanje i izgradnja sportskih objekata i igrališta - igralište Portapisana u Krku, multi-sport zona u Vrhu, igralište u Bajčićima, igralište za potrebe Dječjeg vrtića Katarina Frankopan - Matičnog vrtića Krk u Krku, igralište u Korniću (736.000 eura u 2025.) i igralište Sv. Lucija u Krku (400.000,00 eura u 2026.), Uređenje igrališta Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir (390.000,00 eura), Izgradnja male sportske dvorane za borilačke sportove (1.100.000,00 eura), Izgradnja dječjeg vrtića u naselju Vrh (5.308.500,00 eura u 2025. i 1.108.125,00 eura u 2026.), Izgradnja zgrade/hangara Jedriličarskog kluba Plav (550.000,00 eura u 2025. i 100.00,00 eura u 2026.), Energetska obnova zgrada u javnom sektoru - Društveni dom Kornić (375.900,00 eura), Rekonstrukcija građevine u Krku i njezina prenamjena u Multimedijalni centar za posjetitelje (900.000,00 eura u 2025. i 800.000,00 eura u 2026.), Izgradnja nerazvrstane ceste OU na predjelu Mali Kankul u gradu Krku (300.000,00 eura u 2025. i 300.000,00 eura u 2026.), Izgradnja kružnog toka u Vršanskoj ulici u gradu Krku (200.000,00 eura u 2026. i 2027.), Rekonstrukcija Ulice krčkih iseljenika u gradu Krku (240.000,00 eura u 2026. i 2027.), Izgradnja zapadne zaobilaznice (310.000,00 eura u 2026. i 2027.), Izgradnja reciklažog dvorišta (280.000,00 eura u 2026. i 2027.), Izgradnja grobnih niša na Gradskom groblju Krk (120.000,00 eura), Izgradnja novog Gradskog groblja Krk - otkup zemljišta (300.000,00 eura u 2026. i 2027.) te Izgradnja stanova prema programu poticane stanogradnje u Korniću (550.000,00 eura u 2026. i 2027.).
Prihode i primitke (konsolidiranog) Proračuna Grada Krka za 2025. godinu čine prihodi poslovanja u iznosu od 18.816.644,00 eura, prihodi od prodaje imovine u iznosu od 703.000,00 eura, primici od zaduživanja u iznosu od 6.061.800,00 eura te preneseni višak prihoda iz 2024. godine u iznosu od 1.469.936,00 eura. (Preneseni višak prihoda iz 2024. godine sastoji se od: (1) viška Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka u iznosu od 30.000,00 eura i (2) viška Jedinstvenog upravnog odjela Grada Krka u iznosu od 1.439.960,00 eura.) Iz toga je razvidno kako će Grad Krk u narednoj godini raspolagati ukupnim budžetom od 27.051.380,00 eura, dok je Projekcijom za 2026. predviđeno 20.373.810,00 eura, a za 2027. godinu 17.040.410,00 eura.
U odnosu na prethodni (preciznije, I. izmjenu i dopunu Proračuna Grada Krka za 2024.), Proračun za 2025. u ukupnom se iznosu povećava za 5.405.963,00 eura, odnosno za 25 posto, pri čemu se prihodi od poreza povećavaju za 1.493.290,00 eura, prihodi od imovine za 18.976,57 eura, prihodi od kazni i upravnih mjera za 10.722,43 eura, prihodi od prodaje imovine za 79.500,00 eura te primici
od zaduživanja za 4.357.900,00 eura, dok se prihodi od pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna smanjuju za 2.546.500,40 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi i prihodi po posebnim propisima za 194.830,00 eura te prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija za 64.533,95 eura.
Prihodi i primici proračunskih korisnika u konsolidiranom Proračunu za 2025. sadrže stavke vezane uz vlastite prihode, donacije i pomoći proračunskim korisnicima u ukupnom iznosu od 4.892.013,00 eura, s time da udio Gradske knjižnice Krk iznosi 19.900,00 eura, Centra za kulturu Grada Krka 77.829,00 eura, Dječjeg vrtića Katarina Frankopan 3.414.900,00 eura i Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka 1.379.384,00 eura.
Rashodi i izdaci Proračuna za 2025. godinu, također, iznose 27.051.380,00 eura, a planom su vezani uz prihode poslovanja u iznosu od 18.816.644,00 eura, prihode od prodaje nefinancijske imovine u iznosu od 703.000,00 eura, primitke od financijske imovine i zaduživanja u vrijednosti od 6.061.800,00 eura te sredstva prenesena iz 2024. godine u visini od 1.469.936,00 eura. Rashodi poslovanja tako iznose 14.416.104,00 eura, rashodi za nabavu dugotrajne imovine 11.667.475,00 eura, a izdaci za financijsku imovinu i otplatu glavnice duga 967.801 eura.
Amandmanom gradonačelnika, uveden je novi projekt, i to Rekonstrukcija luke Krk u ukupnom iznosu od 393.500,00 eura, s time da je njegovo trajanje planirano u dvije proračunske godine. U 2025. tako je za realizaciju istog izdvojeno 70.000,00 eura, a u narednoj, 2026., godini ostatak od 323.500,00 eura. Projektom Rekonstrukcije luke Krk, vrijednim 19,37 milijuna eura, primarni lukobran najveće luke na otoku Krku bit će produljen za 195 metara, dok će istodobno biti izgrađen i sekundarni lukobran dug 83 metra te potporni zid u uvali Portapisana, gdje će biti smješteni i novi gatovi za privez brodica. Luka Krk time će dobiti neusporedivo bolju zaštitu od utjecaja valova i vjetra, posebice pri jakom jugu koje je u luci dosad pričinilo nebrojene štete, a stanovnicima grada Krka na raspolaganju će biti i 165 novih komunalnih vezova, što je povećanje od više od 50 posto u odnosu na sadašnjih 319 vezova namijenjenih lokalnom stanovništvu. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske sufinancirat će projekt iznosom od 2,84 milijuna eura (15 posto), Europski fond za regionalni razvoj iznosom od 16,12 milijuna eura (85 posto), dok će ostatak sredstava, u iznosu od 407,4 tisuće eura, financirati Grad Krk i Županijska lučka uprava Krk. Rok za završetak projekta je kolovoz 2027. godine.
Materijale preuzmite ovdje: 1, 2. 3 (amandman gradonačelnika).
– s devet afirmativnih glasova i tri suzdržana, usvojen prijedlog Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Krka za 2025. godinu
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Odluke o dugoročnom zaduživanju Grada Krka za realizaciju kapitalnog projekta
Temeljem Zakona o proračunu, jedinica lokalne samouprave može se zadužiti za investiciju koja se financira iz njezinog proračuna, a koju potvrdi njezino predstavničko tijelo, uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske. Pravilnikom o postupku zaduživanja te davanja jamstava i suglasnosti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, propisuje se postupak davanja suglasnosti za zaduživanje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Sukladno tom Pravilniku, investicija koja podrazumijeva rashode za nabavku nefinancijske imovine mora biti planirana proračunom, kao i odlukom o izvršenju proračuna. Proračunom Grada Krka za 2025. i Projekcijama za 2026. i 2027. godinu tako je planiran kapitalni projekt izgradnje dječjeg vrtića u naselju Vrh, dok je Odlukom o izvršavanju Proračuna Grada Krka za 2025. godinu predviđeno dugoročno zaduživanje za potrebe realizacije navedenog projekta u iznosu od 5.800.000,00 eura (korištenje kredita kroz dvije proračunske godine).
Temeljem Odluke o dugoročnom zaduživanju Grada Krka za realizaciju kapitalnog projekta, Grad Krk će se zadužiti uzimanjem dugoročnog kredita kod Erste&Steiermarkische Bank d.d. Rijeka u iznosu od 5.800.000,00 eura za realizaciju izgradnje dječjeg vrtića u naselju Vrh. Riječ je o zaduživanju, uz fiksnu kamatnu stopu od 2,81 posto godišnje, i to na rok od 12 godina (u 144 mjesečne rate), s time da je dospijeće prve rate planirano 31. srpnja 2026. godine. Po dobivenoj suglasnosti Vlade Republike Hrvatske, Grad Krk će s Erste&Steiermarkische Bank d.d. Rijeka sklopiti ugovor o kreditu.
Budući da je Grad Krk, još početkom 2023. godine, potpisao Ugovor s Ministarstvom znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz mehanizma za oporavak i otpornost u iznosu od 1.270.953,61 eura ta se sredstva planiraju (is)koristiti za prijevremenu djelomičnu otplatu kredita.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s devet afirmativnih glasova i tri suzdržana, usvojen prijedlog Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2025. godini
Programom održavanja komunalne infrastrukture utvrđuje se opis i opseg radova održavanja komunalne infrastrukture s procjenom pojedinih troškova po djelatnostima, kao i financijska sredstva potrebna za njegovo ostvarivanje. Komunalne djelatnosti kojima se osigurava održavanje komunalne infrastrukture su: (1) održavanje nerazvrstanih cesta, (2) održavanje javnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, (3) održavanje građevina javne odvodnje oborinskih voda, (4) održavanje javnih zelenih površina, (5) održavanje građevina, uređaja i predmeta javne namjene, (6) održavanje groblja i krematorija unutar groblja, (7) održavanje čistoće javnih površina i (8) održavanje javne rasvjete.
Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje Programa u 2025. godini, procijenjena su na iznos od 2.255.390,00 eura od čega se 1.250.000,00 eura planira osigurati iz prihoda od komunalne naknade, 26.400,00 eura iz prihoda od spomeničke rente, 1.400,00 iz prihoda (duga) od naknade za održavanje groblja, 220.000,00 eura iz prihoda od dozvola za korištenje pomorskog dobra, 11.990,00 eura iz dijela prihoda od turističke pristojbe te 745.600,00 eura iz općih (ostalih) prihoda. Ovim se Programom za čišćenje javnih površina namjerava izdvojiti 277.000,00 eura, za održavanje javnih površina 1.040.390,00 eura, za održavanje nerazvrstanih cesta 540.000,00 eura, za održavanje javne rasvjete 178.000,00 eura, za održavanje groblja 56.000,00 eura, za intelektualne usluge u Odsjeku za komunalno gospodarstvo 27.000,00 eura, za održavanje Sportsko-rekreacijskog centra Josip Uravić Pepi 80.000,00 eura te za održavanje osnovnoškolske sportske dvorane 57.000,00 eura.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s devet afirmativnih glasova i tri suzdržana, usvojen prijedlog Programa građenja komunalne infrastrukture za 2025. godinu
Program građenja komunalne infrastrukture sadrži opis poslova, procjenu troškova projektiranja, revizije, građenja, provedbe stručnog nadzora i vođenja projekata građenja komunalne infrastrukture uz iskaz financijskih sredstava potrebnih za njegovo ostvarivanje. Građenje komunalne infrastrukture, sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu, obuhvaća sljedeće: (1) rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na zemljištu za građenje komunalne infrastrukture, (2) uklanjanje i/ili izmještanje postojećih građevina na zemljištu za građenje komunalne infrastrukture i radove na sanaciji zemljišta, (3) pribavljanje projekata i druge dokumentacije potrebne za izdavanje dozvola i drugih akata za građenje i uporabu komunalne infrastrukture i (4) građenje komunalne infrastrukture u smislu pozitivnih propisa kojima se uređuje gradnja građevina.
Ukupna sredstva potrebna za ostvarivanje Programa za 2025. godinu procijenjena su na iznos od 2.173.500,00 eura, od čega se 800.000,00 namjerava osigurati iz prihoda od komunalnog doprinosa, 1.253.500,00 eura iz prihoda Proračuna Grada Krka (tj. općih prihoda) te 120.000,00 eura iz prihoda po ugovorima, naknadama i drugim izvorima propisanim posebnim zakonima. Ovim se Programom za izgradnju (i projektiranje) građevina komunalne infrastrukture koje će se graditi radi uređenja neuređenih dijelova građevinskog područja planira izdvajanje od 375.500,00 eura, za izgradnju (i projektiranje) građevina komunalne infrastrukture koje će se graditi u uređenim dijelovima građevinskog područja 286.000,00 eura, za izgradnju (i projektiranje) građevina komunalne infrastrukture koje će se graditi izvan građevinskog područja 32.062,50 eura te za postojeće građevine komunalne infrastrukture koje će se rekonstruirati i načine njihove rekonstrukcije 1.479.937,50 eura.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– (1) s 11 afirmativnih glasova i jednim protiv, usvojen prijedlog Programa raspodjele sredstava turističke pristojbe za 2025. godinu; (2) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Plana raspodjele sredstava spomeničke rente za 2025. godinu; (3) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Programa korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru na području Grada Krka u 2025. godini; (4) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Programa korištenja sredstava ostvarenih od zakupa, prodaje, prodaje izravnom pogodbom, privremenog korištenja i davanja na korištenje izravnom pogodbom poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Krka u 2025. godini
(1) Programom raspodjele sredstava turističke pristojbe za 2025. godinu taj se prihod raspoređuje za programe unapređenja turističke ponude i podizanja standarda boravka gostiju na području Grada Krka. Turistička pristojba u Proračunu Grada Krka za 2024. planirana je u ukupnom iznosu od 314.000,00 eura, a iz tih se sredstava za organizaciju Krčkog karnevala planira izdvojiti 5.000,00 eura, za sufinanciranje rada Turističke zajednice otoka Krka 37.000,00 eura, za sufinanciranje rada Turističke zajednice Grada Krka 60.000,00 eura, za sufinanciranje Turističke zajednice Kvarnera 14.110,00 eura, za organizaciju međunarodnog mitinga skakača s motkom Jump2Krk 10.000,00 eura, za održavanje opreme video nadzora 8.000,00 eura, za organizaciju međunarodne biciklističke utrke Cro Race 7.900,00 eura, za održavanje tradicijskih barki 20.000,00 eura, za održavanje plaža 11.990,00 eura, za restauracija mozaika s motivom Tritona i uređenje centra za posjetitelje 23.900,00 eura, za sufinanciranje festivala Melodije Istre i Kvarnera 7.500,00 eura, za adventsku dekorativnu rasvjetu 10.000,00 eura, za sufinanciranje mjesnog prijevoza tijekom ljetnih mjeseci 14.600,00 eura, za zaštitu komunalne opreme i podizanje razine sigurnosti 33.000,00 eura, za održavanje tematskih pješačkih i biciklističkih staza 11.000,00 eura te za sufinanciranje rada Turističke ambulante i hitne medicinske službe 40.000,00 eura.
(2) Planom raspodjele sredstava spomeničke rente za 2025. godinu taj se prihod raspoređuje za programe zaštite i očuvanja kulturnih dobara na području Grada Krka. Spomenička renta u Proračunu Grada Krka za 2025. planirana je u ukupnom iznosu od 26.400,00 eura, i to 25.000,00 eura po m2 na temelju izdanih Rješenja Grada Krka te 1.400,00 eura od poreza na dobit, a u cijelosti se namjenjuje za održavanje gradskih zidina i trgova.
(3) Programom korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru na području Grada Krka u 2025. godini utvrđeno je namjensko korištenje ostvarenih sredstava naknade naplaćene u postupcima ozakonjenja nezakonito izgrađenih zgrada na području Grada Krka. Ta se sredstva koriste namjenski, i to za izradu prostornih planova kojima se propisuju uvjeti i kriteriji za urbanu obnovu i sanaciju područja zahvaćenih nezakonitom gradnjom, kao i za poboljšanje infrastrukturno nedovoljno opremljenih naselja. Kako je prihod od naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru na području Grada Krka u Proračunu Grada Krka za 2025. planiran u ukupnom iznosu od 5.000,00 eura, isti se u cijelosti namjenjuje za izradu prostorno planske dokumentacije.
(4) Programom korištenja sredstava ostvarenih od zakupa, prodaje, prodaje izravnom pogodbom, privremenog korištenja i davanja na korištenje izravnom pogodbom poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Krka u 2025. godini utvrđeno je namjensko korištenje sredstava od raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Krka, i to s osnove: zakupa, prodaje, prodaje izravnom pogodbom, privremenog korištenja i davanja na korištenje izravnom pogodbom. Kako je prihod raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Krka u Proračunu za 2025. planiran u iznosu od 6.500,00 eura (prihod od zakupa poljoprivrednog zemljišta - 2.500,00 eura; naknada za prenamjenu poljoprivrednog zemljišta u građevinsko - 4.000,00 eura), isti se u cijelosti namjenjuje održavanju poljoprivrednih putova.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– (1) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Programa javnih potreba u kulturi Grada Krka za 2025. godinu; (2) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Programa javnih potreba u sportu Grada Krka za 2025. godinu s prijedlogom Odluke o korištenju sredstava za financiranje javnih potreba u sportu Grada Krka za 2025. godinu; (3) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Programa javnih potreba u području obrazovanja i brige o mladima Grada Krka za 2025. godinu; (4) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Programa javnih potreba u zdravstvu i socijalnoj skrbi Grada Krka za 2025. godinu; (5) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Programa javnih potreba razvoja civilnog društva Grada Krka za 2025. godinu
(1) Zakonom o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi propisano je da gradovi donose programe javnih potreba u kulturi te da za njihovo provođenje osiguravaju sredstva iz svojih proračuna. Tim su programima, dakle, obuhvaćeni oblici poticanja i promicanja kulture i kulturno-umjetničkog stvaralaštva, zatim redovna djelatnost udruga u kulturi te međunarodne kulturne suradnje od interesa za Grad Krk. Programom javnih potreba u kulturi Grada Krka za 2025. godinu utvrđene su aktivnosti, manifestacije, događanja i djelatnosti koje pridonose razvitku kulturnog života, a za čiju su realizaciju planirana sljedeća sredstva u Proračunu Grada Krka: 125.000,00 eura za programe javnih potreba u kulturi (posredstvom javnog poziva), 20.000,00 eura za kapitalne donacije udrugama u kulturi, 5.000,00 eura za sufinanciranje rada Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova - Područnog odjela Krk, 10.000,00 eura za sufinanciranje opreme Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova - Područnog odjela Krk, 11.000,00 eura za najam Etno kuće Kornić, 1.000,00 eura za sufinanciranje Festivala folklora otoka Krka, 2.000,00 eura za sufinanciranje međunarodne kulturne suradnje, tj. gostovanje u pobratimskom gradu Rockenhausenu, Njemačka, 10.000,00 eura za sufinanciranje izdavaštva, 7.500,00 eura za sufinanciranje festivala Melodije Istre i Kvarnera, 2.200,00 eura za sufinanciranje regate Krčka jedra, 2.660,00 eura za intelektualne i osobne usluge, 4.780,00 eura za zakupnine i najamnine te 20.000,00 eura za održavanje tradicijskih barki. Ukupna vrijednost Programa iznosi 221.140,00 eura.
(2) Sukladno Zakonu o sportu, Programom javnih potreba u sportu Grada Krka za 2025. godinu i Odlukom o korištenju sredstava za financiranje javnih potreba u sportu Grada Krka za 2025. godinu utvrđene su sportske aktivnosti, poslovi i djelatnosti od značaja za Grad Krk, a za čiju su realizaciju planirana sljedeća sredstva u Proračunu Grada Krka: 278.000,00 eura za programe javnih potreba u sportu (posredstvom javnog poziva), 6.000,00 eura za kapitalne donacije udrugama u sportu, 10.000,00 eura za organizaciju međunarodnog mitinga skakača s motkom Jump2Krk, 7.900,00 eura za organizaciju međunarodne biciklističke utrke Cro Race, 9.000,00 eura za nagrade učenicima i sportašima, 80.000,00 eura za održavanje Sportsko-rekreacijskog centra Josip Uravić Pepi, 57.000,00 eura za održavanje osnovnoškolske sportske dvorane te 26.200,00 eura za održavanje, opremanje i djelatnost Vježbališta na otvorenom Dražica. Ukupna vrijednost Programa iznosi 474.100,00 eura.
(3) Sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Programom javnih potreba u području obrazovanja i brige o mladima Grada Krka za 2025. godinu utvrđene su aktivnosti, projekti i programi vezani uz djelatnost osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja, zatim pomoći učenicima i studentima te dodatne pomoći i nagrade obiteljima i učenicima s prebivalištem na području Grada Krka. Javne potrebe utvrđene ovim Programom osigurane su za djelatnost Osnovne škole Fran Krsto Frankopan Krk - Matične škole Krk i Područne škole Vrh te Srednje škole Hrvatski Kralj Zvonimir Krk. Radi ostvarivanja ovog Programa u Proračunu Grada Krka planirana su sljedeća sredstva: 10.000,00 eura za programe u osnovnoškolskom obrazovanju, 237.000,00 eura za produženi boravak djece u osnovnoj školi, 23.000,00 eura za dodatne programe u osnovnoj školi, 50.000,00 eura za kapitalne programe u osnovnoškolskom obrazovanju, 7.000,00 eura za programe u srednjoškolskom obrazovanju, 16.000,00 eura za kapitalne pomoći srednjoj školi, 120.000,00 eura za stipendije učenicima i studentima, 19.900,00 eura za sufinanciranje prijevoza učenicima i studentima, 49.000,00 eura za subvencioniranje udžbenika i školske opreme učenicima osnovne škole, 3.000,00 eura za sufinanciranje priprema za državnu maturu, 11.000,00 eura za nagrade učenicima i sportašima, 19.000,00 eura za sufinanciranje boravka djece u dječjim vrtićima i jaslicama te 13.000,00 eura za nabavu poklon-paketa povodom blagdana sv. Nikole. Ukupna vrijednost Programa iznosi 577.900,00 eura.
(4) Sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi, Programom javnih potreba u zdravstvu i socijalnoj skrbi Grada Krka za 2025. godinu utvrđene su djelatnosti, aktivnosti i programi kojima se osigurava poboljšana zdravstvena zaštita stanovnika i kojima se nastoji povećati opći životni standard socijalno ugroženih kućanstava s područja Grada Krka, a za čiju su realizaciju planirana sljedeća sredstva u Proračunu Grada Krka: 40.000,00 eura za rad Turističke ambulante i hitne medicinske službe, 14.600,00 eura za dodatne standarde u zdravstvu, 8.000,00 eura za pomoć Hospiciju Marija Krucifiksa Kozulić iz Rijeke, 95.000,00 eura za Socijalni program Grada Krka (naknade u novcu i naravi), 30.000,00 eura za sufinanciranje rada Gradskog društva Crvenog križa Krk, 69.000,00 eura za sufinanciranje opreme novorođenčadi, 33.500,00 eura za sufinanciranje digitalne logopedske vježbenice Kokolingo, 4.000,00 eura za preventivni pedijatrijski program IAIM masaža za bebe, 26.000,00 eura za program pomoći i njege u kući (rad gerontodomaćice) te 100.000,00 eura za novčane potpore umirovljenicima. Ukupna vrijednost Programa iznosi 420.100,00 eura.
(5) Sukladno Zakonu o udrugama i Zakonu o tehničkoj kulturi, Programom javnih potreba razvoja civilnog društva Grada Krka za 2025. godinu utvrđena su područja djelovanja udruga i drugih organizacija civilnog društva od interesa za Grad Krk, kao i aktivnosti udruga koje potiču i promiču tehničku kulturu, i to s namjerom jačanja civilnog društva i uključivanja građana u društveno važna događanja te unapređenja kvalitete života, uopće. Radi ostvarivanja ovog Programa u Proračunu Grada Krka planirana su sljedeća sredstva: 92.000,00 eura za aktivnosti socijalno-humanitarnih udruga (posredstvom javnog poziva), 11.000,00 eura za programe javnih potreba u poljoprivredi (posredstvom javnog poziva), 11.000,00 eura za kapitalne donacije udrugama u poljoprivredi, 27.500,00 eura za programe građanskih inicijativa (posredstvom javnog poziva), 11.000,00 eura za programe javnih potreba u tehničkoj kulturi (posredstvom javnog poziva) te 30.000,00 eura za dodatne aktivnosti u društvenim djelatnostima. Ukupna vrijednost Programa iznosi 182.500,00 eura.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– jednoglasno usvojen prijedlog Programa javnih potreba za obavljanje djelatnosti Hrvatske gorske službe spašavanja - Stanice Rijeka u 2025. godini
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog II. Izmjene i dopune Proračuna Grada Krka za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu
Proračun Grada Krka za 2024. godinu, 12. prosinca 2023., usvojen je s planiranim prihodima i primicima u iznosu od 19.883.800,00 eura, viškom prihoda iz prethodne godine od 205.900,00
eura te rashodima i izdacima u iznosu od 20.089.700,00 eura, dok je njegovim I. izmjenama i dopunama, 26. lipnja 2024., odobreno 22.426.829,35 eura prihoda i primitaka, 781.412,35 eura prenesenog manjka iz prethodnih godina (2023. i 2022.) te 21.645.417,00 eura rashoda i izdataka.
Ovim, II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka za 2024. godinu predloženo je povećanje prihoda u iznosu od 413.483,00 eura (za 2,0 posto), smanjenje primitaka u iznosu od 1.403.900,00 eura (za 82,0 posto) te smanjenje rashoda i izdataka u iznosu od 990.417,00 eura (za 5 posto), što vodi budžetu koji podrazumijeva 21.436.412,35 eura prihoda i primitaka te 781.412,35 eura prošlogodišnjeg konsolidiranog prenesenog manjka, odnosno rashode i izdatke u iznosu od 20.655.000,00 eura. (Preneseni manjak prihoda u ovom slučaju se sastoji od: -836.889,12 eura manjka Jedinstvenog upravnog odjela Grada Krka, 24.308,87 eura viška Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka te 4.110,16 eura viška Centra za kulturu Grada Krka. Ukupno: -808.470,09 eura. Međutim, osim navedenog, manjkom je obuhvaćen i višak sredstava iz 2022. godine u iznosu od 27.057,74 eura tako da ukupni preneseni manjak iznosi -781.412,35 eura.)
Do ovih izmjena i dopuna došlo je zbog: (1) povećanja planiranih prihoda od poreza na dohodak u iznosu od 577.375,00 eura; (2) povećanja planiranih prihoda od poreza na promet nekretnina u iznosu od 436.000,00 eura; (3) smanjenja planiranih prihoda od komunalnog doprinosa u iznosu od 200.000,00 eura; (4) smanjenja planiranih prihoda od prodaje nefinancijske imovine u iznosu od 218.300,00 eura; (5) povećanje prihoda od imovine u iznosu od 84.625,60 eura; (6) smanjenja planiranih prihoda od pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna za 205.899,60 eura; (7) uvođenja novih pozicija; (8) korekcije postojećih pozicija Jedinstvenog upravnog odjela Grada Krka i proračunskih korisnika te (9) ukidanja planiranih primitaka od zaduživanja u iznosu od 1.403.900,00 eura.
Na prihodovnoj strani, porezni prihodi povećani su za 1.013.375,00 eura, prihodi od imovine za 84.625,60 eura, a prihodi od kazni, upravnih mjera i ostali prihodi za 16.043,00 eura, dok su pomoći proračunu i proračunskim korisnicima smanjene za 205.899,60 eura, prihodi od pristojbi i naknada za 200.636,00 eura, prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga, kao i prihodi od donacija za 75.725,00 eura, prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine (prodaja zemljišta) za 216.000,00 eura te prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine za 2.300,00 eura.
Na rashodovnoj strani, rashodi i izdaci smanjeni su za 1.006.417,00 eura.
Materijale preuzmite ovdje: 1, 2, 3.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Odluke o I. izmjeni Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Krka za 2024. godinu
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Odluke o II. Izmjeni Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2024. godini
Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i II. izmjeni Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama.
Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje II. izmjene ovog Programa s prethodno planiranih 1.981.520,00 eura povećana su na 2.131.830,00 eura, od čega se 1.250.000,00 eura osigurava iz sredstava komunalne naknade, 26.400,00 eura iz sredstava spomeničke rente, 500,00 eura iz prihoda od naknade za održavanje groblja, 175.996,00 eura iz sredstava naknade za dozvole na pomorskom dobru, 37.274,00 eura iz sredstava naknade za koncesiju na pomorskom dobru te 641.660,00 eura iz općih (ostalih) prihoda. Tako izmijenjenim Programom za čišćenje javnih površina izdvojeno je 244.030,00 eura, za održavanje javnih površina 894.800,00 eura, za održavanje nerazvrstanih cesta 550.000,00 eura, za održavanje javne rasvjete 150.000,00 eura, za održavanje groblja 72.000,00 eura, za intelektualne usluge u Odsjeku za komunalno gospodarstvo 27.000,00 eura, za održavanje Sportsko-rekreacijskog centra Josip Uravić Pepi u gradu Krku 153.000,00 eura te za održavanje osnovnoškolske sportske dvorane 41.000,00 eura.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Izmjena i dopuna Programa građenja komunalne infrastrukture za 2024. godinu
Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i I. izmjenama i dopunama Programa građenja komunalne infrastrukture za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama.
Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje I. izmjene i dopune ovog Programa s prethodno planiranih 2.010.000,00 eura reducirana su na 1.781.870,00 eura, od čega se 880.000,00 eura osigurava iz sredstava komunalnog doprinosa, 783.829,00 eura iz Proračuna Grada Krka (općih prihoda) te 198.041,00 euro posredstvom ugovora, naknada i drugih izvora propisanih posebnim zakonom (od prodaje imovine i pomoći). Tako izmijenjenim Programom za izgradnju (i projektiranje) građevina komunalne infrastrukture koje će se graditi radi uređenja neuređenih dijelova građevinskog područja izdvojeno je 189.266,08 eura, za izgradnju (i projektiranje) građevina komunalne infrastrukture koje će se graditi u uređenim dijelovima građevinskog područja 509.474,42 eura, za izgradnju (i projektiranje) građevina komunalne infrastrukture koje će se graditi izvan građevinskog područja 7.062,50 eura te za postojeće građevine komunalne infrastrukture koje će se rekonstruirati i načine rekonstrukcije 1.076.067,00 eura.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– (1) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Izmjene Programa raspodjele turističke pristojbe za 2024. godinu; (2) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Izmjene Plana raspodjele sredstava spomeničke rente u 2024. godini; (3) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog II. izmjene Programa korištenja sredstava ostvarenih od zakupa, prodaje, prodaje izravnom pogodbom, privremenog korištenja I davanja na korištenje izravnom pogodbom poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Krka u 2023. godini; (4) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Izmjene Programa korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru na području Grada Krka u 2024. godini
(1) Izvršenom II. izmjenom i dopunom Proračuna Grada Krka prišlo se i Izmjeni Programa raspodjele turističke pristojbe za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s izmijenjenim pozicijama gradskog Proračuna. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje Izmjene ovog Programa s prethodno planiranih 283.000,00 eura povećana su na 307.500,00 eura, tako da je iz prihoda od turističke pristojbe za sufinanciranje programa Krčkog karnevala sada izdvojeno 7.000,00 eura, za sufinanciranje rada Turističke zajednice otoka Krka 33.000,00 eura, za sufinanciranje rada Turističke zajednice Grada Krka 85.000,00 eura, za sufinanciranje rada Turističke zajednice Kvarnera 14.493,00 eura, za organizaciju međunarodnog mitinga skakača s motkom Jump2Krk 8.000,00 eura, za održavanje video nadzora 6.960,00 eura, za bežični WiFi Internet 9.208,00 eura, za organizaciju regate Krčka jedra 2.401,00 eura, za intelektualne i osobne usluge povezane s manifestacijama i ostale potrebe 16.000,00 eura, za sufinanciranje festivala Melodije Istre i Kvarnera 6.937,00 eura, za opremu WiFi sustava 2.000,00 eura, za adventsku dekorativnu rasvjetu 10.000,00 eura, za sufinanciranje mjesnog prijevoza tijekom ljetnih mjeseci 14.600,00 eura, za zaštitu komunalne opreme i podizanje razine sigurnosti 35.661,00 eura, za održavanje tematskih pješačkih i biciklističkih staza 13.270,00 eura te za sufinanciranje rada turističke ambulante i hitne medicinske službe 42.970,00 eura.
(2) Izvršenom II. izmjenom i dopunom Proračuna Grada Krka prišlo se i Izmjeni Plana raspodjele sredstava spomeničke rente za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s izmijenjenim pozicijama gradskog Proračuna. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje Izmjene ovog Plana s prethodno planiranih 21.400,00 eura povećana su na 26.400,00 eura te se u cijelosti namjenjuju gradskih zidina i trgova.
(3) Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i II. izmjenama Programa korištenja sredstava ostvarenih od zakupa, prodaje, prodaje izravnom pogodbom, privremenog korištenja i davanja na korištenje izravnom pogodbom poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Krka u 2024. godini kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje II. izmjene ovog Programa s prvotno planiranih 23.450,00 eura reducirana su na 5.450,00 eura, od čega se 3.450,00 eura osigurava iz prihoda od zakupa poljoprivrednog zemljišta, a 2.000,00 eura iz naknade za prenamjenu poljoprivrednog zemljišta u građevinsko. Tako izmijenjen Program u cijelosti se namjenjuje održavanju postojećih te uređenju novih poljoprivrednih putova.
(4) Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i Izmjeni Programa korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru na području Grada Krka u 2024. godini kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje Izmjene ovog Programa s prvotno planiranih 10.000,00 eura reducirana su na 5.000,00 eura, a u cijelosti će se uložiti u izradu prostorno planske dokumentacije.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– (1) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog II. izmjene Programa javnih potreba u kulturi Grada Krka za 2024. godinu; (2) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog II. izmjene Programa javnih potreba u sportu Grada Krka za 2024. zajedno s Odlukom o izmjenama Odluke o korištenju sredstava za financiranje javnih potreba u sportu Grada Krka za 2024. godinu; (3) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog II. izmjene Programa javnih potreba u području obrazovanja i brige o mladima Grada Krka za 2024. godinu; (4) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog II. izmjene Programa javnih potreba u zdravstvu i socijalnoj skrbi Grada Krka za 2024. godinu; (5) s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Izmjene Programa javnih potreba razvoja civilnog društva Grada Krka za 2024. godinu
(1) Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i II. izmjenama Programa javnih potreba u kulturi Grada Krka za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama. Njime su utvrđene aktivnosti, manifestacije, događanja i djelatnosti koje pridonose razvitku i promicanju kulturnog života na području Grada Krka. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje II. izmjene ovog Programa s prethodno planiranih 189.691,00 eura povećana su na 197.668,00 eura, od čega je 110.000,00 eura izdvojeno za program javnih potreba u kulturi, 10.090,00 eura za sufinanciranje rada Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova - Područnog odjela Krk, 11.500,00 eura za sufinanciranje opreme Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova - Područnog odjela Krk, 11.000,00 eura za najam Etno kuće Kornić, 930,00 eura za sufinanciranje Festivala folklora otoka Krka, 9.000,00 eura za sufinanciranje izdavaštva, 6.937,00 eura za sufinanciranje festivala Melodije Istre i Kvarnera, 2.401,00 eura za sufinanciranje regate tradicijskih brodica Krčka jedra, 3.180,00 eura za intelektualne i osobne usluge vezane uz rad Interpretacijskog centra pomorske baštine otoka Krka, 4.800,00 eura za zakupnine i najamnine vezane uz rad Interpretacijskog centra pomorske baštine otoka Krka, 13.520,00 eura za održavanje tradicijskih brodica, 1.800,00 eura za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje tradicijskih brodica, 11.000,00 eura za intelektualne i osobne usluge vezane uz održavanje tradicijskih brodica te 1.510,00 eura za nabavu i ugradnju vanbrodskog motora za jednu od tradicijskih brodica.
(2) Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i II. izmjenama Programa javnih potreba u sportu Grada Krka za 2024. zajedno s Odlukom o izmjenama Odluke o korištenju sredstava za financiranje javnih potreba u sportu Grada Krka za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama. Njime su utvrđene sportske djelatnosti, poslovi i aktivnosti od značaja za Grad Krk. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje II. izmjene ovog Programa s prethodno planiranih 493.132,00 eura povećana su na 518.062,00 eura, od čega je 240.000,00 eura izdvojeno za program javnih potreba u sportu, 4.400,00 eura za najam školske sportske dvorane, 5.000,00 eura za kapitalne donacije udrugama u sportu, 8.000,00 eura za sufinanciranje manifestacije Jump2Krk, 7.900,00 eura za sufinanciranje biciklističke utrke CRO Race, 7.500,00 eura za nagrade učenicima i sportašima, 153.000,00 eura za održavanje Sportsko-rekreacijskog centra Josip Uravić Pepi, 41.000,00 eura za održavanje osnovnoškolske sportske dvorane, 20.000,00 za opremanje Sportsko-rekreacijskog centra Josip Uravić Pepi te 6.637,00 eura za intelektualne i osobne usluge povezane s održavanjem i djelatnošću Vježbališta na otvorenom Dražica.
(3) Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i II. izmjenama Programa javnih potreba u području obrazovanja i brige o mladima Grada Krka za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama. Njime su utvrđene aktivnosti, projekti i programi vezani uz osnovno i srednjoškolsko obrazovanje, zatim pomoći učenicima i studentima te dodatne pomoći i nagrade obiteljima i učenicima s prebivalištem na području Grada Krka. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje II. izmjene ovog Programa s prethodno planiranih 518.390,00 eura povećana su na 581.830,00 eura, od čega je 10.700,00 eura izdvojeno za programe u osnovnoškolskom obrazovanju, 236.000,00 eura za program produženog boravka djece u osnovnoj školi, 20.000,00 eura za dodatne programe u osnovnoj školi, 56.000,00 eura za kapitalne programe u osnovnoškolskom obrazovanju, 7.130,00 eura za programe u srednjoškolskom obrazovanju, 24.810,00 eura za kapitalne pomoći u srednjoškolskom obrazovanju, 117.500,00 eura za stipendije učenicima i studentima, 19.900,00 eura za sufinanciranje prijevoza učenicima i studentima, 46.100,00 eura za subvencioniranje udžbenika i školske opreme učenicima osnovne škole, 2.640,00 eura za sufinanciranje priprema za državnu maturu, 12.500,00 eura za nagrade učenicima i sportašima, 16.600,00 eura za sufinanciranje boravka djece u dječjim vrtićima i jaslicama te 11.950,00 eura za nabavu poklon-paketa povodom blagdana sv. Nikole.
(4) Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i II. izmjenama Programa javnih potreba u zdravstvu i socijalnoj skrbi Grada Krka za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama. Njime su utvrđene djelatnosti, aktivnosti i programi kojima se osigurava poboljšana zdravstvena zaštita stanovnika i kojima se nastoji povećati opći životni standard socijalno ugroženih kućanstava s područja Grada Krka. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje II. izmjene ovog Programa s prethodno planiranih 361.571,00 eura smanjena su na 351.761,00 eura, od čega je 42.970,00 eura izdvojeno za rad Turističke ambulante i hitne medicinske službe, 7.000,00 eura za dodatne standarde u zdravstvu, 5.000,00 eura za sufinanciranje rada Hospicija Marije Krucifikse Kozulić iz Rijeke, 93.000,00 eura za Socijalni program Grada Krka, 21.411,00 eura za sufinanciranje rada Gradskog društva Crvenog križa Krk, 51.600,00 eura za pomoć u opremanju novorođenčadi, 21.600,00 eura za sufinanciranje projekta Kokolingo - digitalne logopedske vježbenice, 2.000,00 eura za preventivni pedijatrijski program - IAIM, masaža za bebe, 23.930,00 eura za pomoć i njegu u kući (rad gerontodomaćice) te 83.250,00 eura za novčane potpore umirovljenicima.
(5) Izvršenim II. izmjenama i dopunama Proračuna Grada Krka prišlo se i Izmjeni Programa javnih potreba razvoja civilnog društva Grada Krka za 2024. godinu kako bi se postiglo usklađenje s rebalansom korigiranim proračunskim pozicijama. Njime su utvrđena područja djelovanja udruga i drugih organizacija civilnog društva od interesa za Grad Krk, kao i aktivnosti udruga koje potiču i promiču tehničku kulturu, i to s namjerom jačanja civilnog društva i uključivanja građana u društveno važna događanja te unapređenja kvalitete života, uopće. Ukupna sredstva koja su potrebna za ostvarivanje Izmjene ovog Programa s prethodno planiranih 125.000,00 eura povećana su na 138.710,00 eura, od čega je 50.000,00 eura izdvojeno za aktivnosti socijalno-humanitarnih udruga, 10.000,00 eura za programe javnih potreba u poljoprivredi, 18.710,00 eura za kapitalne donacije udrugama u poljoprivredi, 25.000,00 eura za programe građanskih inicijativa, 10.000,00 eura za programe javnih potreba u tehničkoj kulturi te 25.000,00 eura za dodatne aktivnosti u društvenim djelatnostima.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim protiv, usvojen prijedlog Odluke o davanju suglasnosti na statusnu promjenu pripajanja trgovačkog društva Vodoopskrba i odvodnja Cres Lošinj d.o.o. trgovačkom društvu Ponikve voda d.o.o.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o socijalnoj skrbi Grada Krka
Ovom su Odlukom, odredbe Odluke o socijalnoj skrbi Grada Krka usklađene s posljednjim izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi te novim Zakonom o inkluzivnom dodatku, a kojeg je Hrvatski sabor donio s namjerom zaštite ljudskih prava osoba s invaliditetom. Pored toga, analiza važeće Odluke o socijalnoj skrbi pokazala je nužnost redefiniranja uvjeta i naknada vodeći računa o sve većim troškovima života. Uz ostalo, ovom se Odlukom odsad propisuje da korisnik ispunjava socijalni uvjet ako na temelju rješenja nadležnog tijela za socijalnu skrb ostvaruje jedno od ovih prava: pravo na zajamčenu minimalnu naknadu ili pravo na inkluzivni dodatak. Izmijenjeni su i uvjeti prihoda što ih moraju ispunjavati korisnici, i to za samce do 600,00 eura (umjesto dosadašnjeg iznosa od 350,00 eura), za dvočlano kućanstvo do 900,00 eura (umjesto dosadašnjeg iznosa od 500,00 eura), za tročlano kućanstvo do 1.080,00 eura (umjesto dosadašnjeg iznosa do 670,00 eura) te za četveročlano kućanstvo do 1.260,00 eura (umjesto dosadašnjeg iznosa od 850,00 eura), dok se za kućanstvo s više od četiri člana cenzus prihoda za svakog pojedinog člana povećava za 150,00 eura (umjesto dosadašnjih 120,00 eura). Također, pravo na mjesečnu novčanu naknadu sada može ostvariti: odrasla osoba i dijete s tjelesnim, mentalnim, intelektualnim ili osjetilnim oštećenjima, zatim osoba koja je potpuno nesposobna za rad (starija od 65 godina koja je posve nesposobna za rad, odnosno čija je nesposobnost za rad utvrđena prema posebnim propisima) te radno sposobna osoba koja u datom trenutku s osnova prihoda ne može zadovoljiti osnovne životne potrebe. Pravo na mjesečnu novčanu naknadu navedene osobe mogu ostvariti ako ispunjavaju socijalni uvjet, tj. ako ukupni mjesečni prihod po članu kućanstva ne prelazi iznos od 150,00 eura. Mjesečna novčana naknada iznosi 120,00 eura (umjesto dosadašnjih 80,00 eura), a može je koristiti samo jedan član kućanstva. Kao jedna od iznimki za priznavanje višeg iznosa jednokratne novčane pomoći od utvrđenog limita ukupnog iznosa priznatih jednokratnih naknada u jednoj kalendarskoj godini, uz postojeće iznimke troškova potrošnje električne energije i/ili vode, pridodano je i podmirenje troškova stanovanja - najamnine, budući da je utvrđeno kako su obitelji koje žive u podstanarstvu jedna od najugroženijih kategorija stanovništva. Pravo na naknadu za troškove stanovanja sada se priznaje samcu ili kućanstvu koje ispunjava socijalni uvjet (inkluzivni dodatak umjesto dosadašnjeg doplatka za pomoć i prava na osobnu invalidninu) ili uvjet prihoda. Pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se u visini koja za samca iznosi do 180,00 eura (umjesto dosadašnjih 65,00 eura), odnosno u iznosu do 250,00 eura za kućanstvo (umjesto dosadašnjih 130,00 eura). Ako su troškovi stanovanja manji od navedenih iznosa, pravo na naknadu za troškove stanovanja bit će priznato u iznosu stvarnih troškova stanovanja. Nadalje, korisnici prava na mjesečnu novčanu pomoć za redovno školovanje - učenici i studenti, to pravo odsad, za vrijeme trajanja školske/akademske godine, ostvaruju u iznosu od 80,00 eura (umjesto dosadašnjeg iznosa od 65,00 eura). Također, korisnici prava na sufinanciranje troškova nabave školskih udžbenika, drugih obrazovnih materijala, bilježnica i školskog pribora - učenici osnovnih i srednjih škola, to pravo sada ostvaruju u iznosu do 200,00 eura (umjesto dosadašnjeg iznosa od 130,00 eura) Međutim, u situaciji gdje su troškovi nabave manji od 200,00 eura, to se pravo priznaje u iznosu stvarnih troškova nabave.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o izmjeni Odluke o isplati jednokratne novčane pomoći za opremu novorođenog djeteta
Ovom Odlukom povećan je iznos novčane pomoći namijenjene opremanju novorođenog djeteta, i to: (1) za prvo rođeno dijete na 1.000,00 eura u odnosu na dosadašnjih 660,00 eura, (2) za drugo rođeno dijete na 1.500,00 eura u odnosu na dosadašnjih 990,00 eura, (3) za treće rođeno dijete na 2.000,00 eura u odnosu na dosadašnjih 1.320,00 eura te (4) za četvrto i svako sljedeće rođeno dijete na 3.000,00 eura u odnosu na dosadašnjih 1.980,00 eura.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Odluke o ukidanju statusa javnog dobra (k.č. 3605/7) u k.o. Poljica
Sukladno Zakonu o cestama, ovom se Odlukom ukida status javnog dobra na k.č. 3605/7, k.o. Poljica, koja je u zemljišnu knjigu Općinskog suda u Crikvenici, Stalne službe u Krku, u z.k.ul. 7859 za k.o. Poljica (oznaka zemljišta: Nenadići), upisana kao javno dobro u općoj uporabi u neotuđivom vlasništvu Grada Krka, a u katastarskom operatu kao garaža površine od 69 m2 i dvorište površine od 26 m2 i 99 m2.
Naime, predmetna se nekretnina nalazi unutar ograđene okućnice stambene građevine u naselju Poljica, izgrađene na z.č. 434, upisane u z.k.ul. 2330, k.o. Poljica, vlasništvo N. P. iz Poljica te u naravi nije dio nerazvrstane ceste (tj. javnog dobra). Prema spomenutom Zakonu, kada trajno prestane potreba korištenja nekretnine ili njezinog dijela kao nerazvrstane ceste, predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave istoj može ukinuti status javnog dobra, iako nekretnina kojoj prestaje takav status ostaje u njezinom vlasništvu.
Prema tome, nakon upisa prava vlasništva u korist Grada Krka na k.č. 3605/7, k.o. Poljica, za istu će se rješavati imovinsko-pravni odnosi s prethodno navedenom vlasnicom stambene građevine izgrađene na z.č. 434, k.o. Poljica.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Odluke o ukidanju statusa javnog dobra (k.č. 1374/20) u k.o. Skrpčići
Sukladno Zakonu o cestama, ovom se Odlukom ukida status javnog dobra na k.č. 1374/20, k.o. Skrpčići, koja je u zemljišnu knjigu Općinskog suda u Crikvenici, Stalne službe u Krku, u z.k.ul. 4207 za k.o. Skrpčići (oznaka zemljišta: Skrpčići), upisana kao javno dobro u općoj uporabi u neotuđivom vlasništvu Grada Krka, a u katastarskom operatu kao dvorište površine od 23 m2.
Naime, predmetna se nekretnina nalazi unutar ograđene okućnice stambene građevine u naselju Skrpčići, izgrađene na z.č. 54, upisane u z.k.ul. 1674, k.o. Skrpčići, vlasništvo B. B. iz Skrpčića te u naravi nije dio nerazvrstane ceste (tj. javnog dobra). Prema spomenutom Zakonu, kada trajno prestane potreba korištenja nekretnine ili njezinog dijela kao nerazvrstane ceste, predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave istoj može ukinuti status javnog dobra, iako nekretnina kojoj prestaje takav status ostaje u njezinom vlasništvu.
Prema tome, nakon upisa prava vlasništva u korist Grada Krka na k.č. 1374/20, k.o. Skrpčići, za istu će se rješavati imovinsko-pravni odnosi s prethodno navedenim vlasnikom stambene građevine izgrađene na z.č. 54, k.o. Skrpčići.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim suzdržanim, usvojen prijedlog Odluke o privremenoj zabrani radova na području Grada Krka u 2025. godini
Ovom je Odlukom definirana privremena zabrana izvođenja radova na području Grada Krka, zatim vrste građevina tj. radova na koje se zabrana odnosi, područja zabrane, razdoblje kalendarske godine i vrijeme u kojem se radovi ne mogu izvoditi, iznimke zbog kojih se u pojedinim slučajevima radovi mogu izvoditi te nadzor i prekršajne odredbe. Naime, zabrana izvođenja radova odnosi se na zemljane radove, kao i radove na izgradnji konstrukcije svih vrsta građevina u 2025. godini, a generalizirana je na sva naselja na području Grada Krka, i to u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna, između 00.00 i 24.00 sata. Međutim, privremena zabrana radova ne odnosi se na: (1) građevine, odnosno radove za čije je građenje, odnosno izvođenje utvrđen interes Republike Hrvatske, (2) uklanjanje građevina temeljem rješenja građevinske inspekcije ili odluke drugog tijela državne vlasti, (3) radove na građevinama koje kao hitne intervencije izvode komunalna društva u okviru svoje djelatnosti (4) radove od značaja za turizam i gospodarstvo, (5) radove na objektima infrastrukture i objektima javnog sadržaja, odnosno na većim projektima od posebnog interesa, (6) radove na građevinama koje su od interesa za Grad Krk i radove koji se financiraju iz nacionalnih i europskih fondova te (7) nužne radove kada zbog oštećenja postoji opasnost za život i zdravlje ljudi te imovinu veće vrijednosti. Nadzor nad provedbom ove Odluke obavljaju komunalni redari sukladno ovlastima iz Zakona o građevinskoj inspekciji, s time da su novčane kazne određene Naputkom o novčanim kaznama koje izriču komunalni redari, a koji je donijelo Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja Republike Hrvatske temeljem Zakona o građevinskoj inspekciji.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o davanju suglasnosti na Opće uvjete isporuke komunalne usluge obavljanja dimnjačarskih poslova na području Grada Krka
Materijale preuzmite: OVDJE.
– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o davanju odobrenja na Program rada Savjeta mladih Grada Krka za 2025. godinu
Temeljem Zakona o savjetima mladih, Savjet mladih Grada Krka donio je Program rada za 2025. godinu, odobren ovom Odlukom. Njime su tako, u okviru godišnjeg Proračuna ukupno vrijednog 4.200,00 eura, obuhvaćene sljedeće aktivnosti: (1) sudjelovanje u procesu izrade i praćenja provedbe lokalnog programa za mlade (s budžetom od 1.300,00 eura), (2) konzultiranje s organizacijama mladih i za mlade o relevantnim temama (800,00 eura), (3) suradnja s tijelima lokalne ili područne (regionalne) samouprave u politici za mlade (1.550,00 eura) te (4) suradnja s drugim savjetodavnim tijelima mladih u Hrvatskoj i inozemstvu (550,00 eura).
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim protiv, usvojen prijedlog Zaključka o donošenju Plana djelovanja u području prirodnih nepogoda za 2025. godinu
Ekstremnim vremenskim pojavama smatraju se prvenstveno suše, tuče, toplinski valovi, olujna i orkanska nevremena i jaki vjetar, snježne oborine i druge vremenske pojave, a kategoriziraju se izvanrednim događajima kada snagom, intenzitetom, posljedicama i silinom pojavnosti značajno nadilaze prosječne vrijednosti. Ove pojave sve su učestalije i jačeg intenziteta, nastaju uglavnom kao rezultat globalnih klimatskih promjena, a na području Republike Hrvatske, statistički gledano, uzrokom su velikih šteta, većinom na materijalnim dobrima i okolišu.
Prethodno navedeni prirodni uzroci, zato što rijetko izazivaju ljudske žrtve, ne predstavljaju prioritetni interes sustava civilne zaštite iako izazivaju značajne poremećaje uobičajenog načina života zahvaćenog stanovništva.
Izvanredni događaji ove vrste su kompleksni po uzrocima nastajanja, ali i zahtjevni po visini šteta koje izazivaju, mada se, formalno-pravno gledano, najčešće ne mogu svrstati u kategoriju događaja koje Vlada Republike Hrvatske može proglasiti katastrofom ili velikom nesrećom. Izvanredni događaji ove vrste u najvećoj mjeri lokalnog su obuhvata, odnosno zahvaćaju uglavnom uža područja. To je i razlogom što su, u pravilu, od operativnog do taktičkog značaja civilne zaštite te samo rijetko zahtijevaju uključivanje strategijske razine sustava civilne zaštite, osobito tijekom trajanja izvanrednog događaja kada reagiraju operativne snage zaštite i spašavanja. Strategijska razina sustava zaštite i spašavanja se na operativnim i taktičkim razinama sustava uglavnom uključuje u obnovi nakon izvanrednog događaja, i to pružanjem financijske pomoći kada štete nadilaze financijske mogućnosti lokalnih zajednica i stanovništva.
Važećim Zakonom o ublažavanju i uklanjanju posljedica prirodnih nepogoda regulira se planiranje sustava reagiranja u izvanrednim događajima uzrokovanim prirodnim nepogodama na regionalnoj i lokalnoj razini. Uz utvrđivanje načina pravovremenog poduzimanja preventivnih mjera, poseban se naglasak pritom usmjerava na ublažavanje i djelomično uklanjanje posljedica prirodne nepogode. Pravilnikom o Registru šteta od prirodnih nepogoda propisuje se sadržaj, oblik i način dostave podataka o nastalim štetama od prirodnih nepogoda.
Stupanjem na snagu Zakona o ublažavanju i uklanjanju posljedica prirodnih nepogoda, sve jedinice lokalne samouprave, dužne su izraditi Plan djelovanja u području prirodnih nepogoda. Prirodnom nepogodom, u smislu tog Zakona smatraju se iznenadne okolnosti uzrokovane nepovoljnim vremenskim prilikama, seizmičkim uzrocima i drugim prirodnim uzrocima koje prekidaju normalno odvijanje života, uzrokuju žrtve, štetu na imovini i/ili njezin gubitak te štetu na javnoj infrastrukturi i/ili u okolišu.
Prirodnom nepogodom smatraju se: (1) potres, (2) olujni i orkanski vjetar, (3) požar, (4) poplava, (5) suša, (6) tuča - kiša koja se smrzava u dodiru s podlogom, (7) mraz, (8) izvanredno velika visina snijega, (9) snježni nanos i lavina, (10) nagomilavanje leda na vodotocima, (11) klizanje, tečenje, odronjavanje i prevrtanje zemljišta te (12) druge pojave takvog opsega koje, ovisno o mjesnim prilikama, uzrokuju bitne poremećaje u životu ljudi na određenom području.
Svrha Plana djelovanja u području prirodnih nepogoda Grada Krka je određivanje postupanja nadležnih tijela te određivanje mjera i postupanja djelomične sanacije šteta od prirodnih nepogoda koje su navedene Zakonom o ublažavanju i uklanjanju posljedica prirodnih nepogoda.
Plana djelovanja u području prirodnih nepogoda Grada Krka izradila je tvrtka DLS d.o.o., a sadržajem dokumenta obuhvaćene su sjedeće teme: (1) Uvodno obrazloženje, (2) Opće odredbe, (3) Mjere zaštite za vrijeme trajanja ekstremnih prirodnih uvjeta, (4) Mjere u slučaju nastajanja prirodne nepogode, (5) Procjena osiguranja opreme i drugih sredstava za zaštitu i sprječavanje stradanja imovine, gospodarskih funkcija i stradanja stanovništva, (6) Mjere koje uključuju suradnju s nadležnim tijelima, (7) Prilozi te (8) Ovlaštenje.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– jednoglasno usvojen prijedlog Zaključka o utvrđivanju mrtvozornika na području Grada Krka
Ovim su Zaključkom, mrtvozornicima na području Grada Krka utvrđeni: Alemka Žic, dr. med.; Marinka Tićić, dr. med.; Željan Žic, dr. med., Ivanka Peranić, mag. med. tech. i Ivo Miljanović, dr. med. Zaključak će biti dostavljen Primorsko-goranskoj županiji radi pripreme prijedloga nove Odluke o imenovanju mrtvozornika na području Primorsko-goranske županije (Grada Krka i otoka Krka).
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim protiv, usvojen prijedlog Zaključka o utvrđivanju suca porotnika Županijskog suda u Rijeci
U ovogodišnjem postupku imenovanja sudaca porotnika Županijskog suda u Rijeci, Vlatko Martinović, dipl. iur. (umirovljenik) iz Krka, budući da nije član niti jedne političke stranke, niti se bavi političkom djelatnošću, ovim je Zaključkom, na četverogodišnji mandat, predložen za suca porotnika s područja Grada Krka. Dakle, suce porotnike Županijskog suda u Rijeci, na prijedloge gradskih i općinskih vijeća te sindikata, udruge poslodavaca i gospodarske komore, u konačnici imenuje Županijska skupština Primorsko-goranske županije.
Materijale preuzmite: OVDJE.
– s 11 afirmativnih glasova i jednim protiv, usvojen prijedlogom Odluke o stavljanju van snage DPU Areala Skomeršić u Zoni 32 i 33 na području Garbecaj u gradu Krku
Detaljni plan uređenja areala Skomeršić u Zoni 32 i 33 na području Garbecaj u Gradu Krku donesen je 2003., nakon čega je, 2008. godine, donesena Odluka o usklađenju DPU-a. Potreba provođenja postupka stavljanja izvan snage važećeg DPU-a Skomeršić utvrđena je Odlukom o provođenju postupka stavljanja izvan snage Detaljnog plana uređenja areala Skomeršić u Zoni 32 i 33 na području Garbecaj u gradu Krku. S obzirom na to da je u tijeku izrada Idejnog projekta nerazvrstane ceste na području Garbecaj u gradu Krku za potrebe ishođenja lokacijske dozvole, a koja se dijelom nalazi unutar obuhvata DPU-a Skomeršić, kao i činjenicu da je područje unutar obuhvata DPU-a gotovo u potpunosti izgrađeno sukladno planu te opremljeno prometnom i ostalom infrastrukturom, pristupilo se stavljanju DPU-a Skomeršić izvan snage. Navedenom cestom osigurat će se mogućnost izgradnje POS-ovih stanova te građevina na ostalim česticama u privatnom vlasništvu na kontaktnom području promatranog DPU-a.
Materijale preuzmite: OVDJE.