U Maloj gradskoj vijećnic, 28. studenog 2016. godine, održana je peta sjednica Skupštine Turističke zajednice Grada Krka kroz koju su okupljene zajednički proveli njezin predsjednik Darijo Vasilić i direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice Grada Krka Nataša Jurina.
Na samom početku verificirani su mandati triju novih članova Skupštine, i to Željke Sabljić kao predstavnice Turističke agencije Aurea, Stelia Simicicha kao predstavnika INA-e te Zorana Jukića kao predstavnika Konzuma. Nakon što je usvojena Službena bilješka s prethodnog zasjedanja, Nataša Jurina podnijela je Izvješće o radu za 2016., prezentiravši i ovogodišnje financije, odnosno, zbog povećanih prihoda u prva tri kvartala, rebalans Financijskog plana. Kako je u uvodu naglasila, i ovu ćemo godinu sigurno pamtiti po iznimnim rezultatima, jer još ranije nego li prošle na području Grada Krka zabilježeno je više od milijun noćenja, čime smo i nadalje ostali u nevelikom društvu jadranskih destinacija koje se mogu pohvaliti tako respektabilnim ostvarenjem. Zadržavajući se na ovogodišnjoj statistici kojom je obuhvaćeno prvih devet mjeseci, tumači Jurina, na našem je području (u kategoriziranom smještaju) zabilježeno 189.379 dolazaka i 1.107.451 noćenja, što, u komparaciji s prošlogodišnjim rezultatima, u dolascima, ali i noćenjima, predstavlja povećanje od 7%. Prema učešću u ukupnom broju dolazaka i noćenja najznačajnija emitivna tržišta i nadalje su Njemačka, Slovenija, Italija, Austrija i Nizozemska, a unatoč tome što su najveći ovogodišnji porast ostvarili američko i kanadsko tržište, bitno je izdvojiti upravo porast njemačkog, i to za 10% u dolascima i 8% u noćenjima, kao i rast talijanskog, za 8% u dolascima i 12% u noćenjima, te rast austrijskog, za 12% u dolascima i 15% u noćenjima. Prema strukturi dolazaka i noćenja po vrsti objekta i nadalje prednjače kampovi, za kojima slijede turistički apartmani i hoteli. Udio Grada Krka u dolascima u odnosu na ostala otočna mjesta, prenosi Jurina, iznosi 25%, udio Baške 22%, Omišlja 16%, Malinske 13%, Punta 13%, Dobrinja 8% i Vrbnika 2%, dok udio Krka u strukturi noćenja iznosi 25%, udio Baške 22%, Omišlja 15%, Malinske 14%, Punta 13%, Dobrinja 9% i Vrbnika 2%. Vodeći se upravo tim podacima, zaključuje Jurina, Krk se već četvrtu godinu za redom nedvojbeno potvrđuje kao otočni turistički lider.
Rasprava o dizajnu vrijednosti kao primarnoj grupi aktivnosti Turističke zajednice startala je predstavljanjem inicijative organiziranog čišćenja plaža - Volim Hrvatsku, u čemu tradicionalno sudjeluje značajan broj volontera - učenika, brodara i umirovljenika - te akcijom uređenja šetnica koja se provodi u suradnji s Planinarskim društvom Obzova. Uz to se nastavilo s markiranjem i kategorizacijom biciklističkih staza, što znači da su one obiteljske označene zelenim, rekreativne plavim, a sportske crvenim vizualno upečatljivim pločicama. Potom su analizirani održani kulturno-zabavni sadržaji čiju organizaciju u cijelosti ili dijelom potpisuje Turistička zajednica, a na bogatu nisku različitih manifestacija dosad je izdvojen najznačajniji dio proračunskih sredstava, točnije 857.190,17 kn. Osobita pozornost bila je još jednom, posve zasluženo, usmjerena prema 492. izdanju Krčkog sajma, kao najveće i najzahtjevnije manifestacije u organizaciji Turističke zajednice koja brojnim posjetiteljima iz godine u godinu nudi sve bogatiji i atraktivniji program, združujući pritom zabavne, kulturne, folklorne i povijesne sadržaje, od popularnih koncerata na krčkoj rivi, preko natjecanja u rezanju pršuta i oživljene srednjovjekovne i renesansne prošlosti, pa sve do premijerno organiziranih besplatnih radionica i sajmenog dijela koji je ove godine okupio više od 40 izlagača. Za realizaciju ovog trodnevnog spektakla, koji na najbolji mogući način opravdava gradsko geslo, izdvojeno je ukupno 434.678,00 kn.
Od ostalih aktivnosti predstavljeno je ulaganje u Facebook oglašavanje, a dva ove godine otvorena profila, jedan namijenjen gostima, a drugi domicilnom stanovništvu, popularizirani su nagradnom igrom čija je zadaća bila povećati njihovu posjećenost, odnosno konzumiranje mnogih korisnih ondje objavljenih sadržaja. Govoreći o edukaciji spomenute su uspješne radionice namijenjene ugostiteljima i privatnim iznajmljivačima, prva priređena u suradnji s Klubom Gastronaut, a potonja s tvrtkom Heraklea. Pored toga, uvođenje sustava e-Visitor dovelo je do potrebe organiziranja 12 edukativnih radionica tijekom kojih je u korištenje tog online programa za prijavu i odjavu gostiju uvedeno više od 200 korisnika, redom iznajmljivača.
Nadalje, razmotren je i prihvaćen prijedlog Programa rada Turističke zajednice za narednu godinu, zajedno s Financijskim planom, koji prihode i rashode planira u iznosu od 4.530.000,00 kn, ostavši tako na razini ovogodišnjeg ostvarenja (4.535.000,00 kn), a nakon usvajanja Odluke o izvršenju Financijskog plana Turističke zajednice Grada Krka za 2017. godinu, kao član Vijeća Turističke zajednice otoka Krka iznova je imenovan Darijo Vasilić.
U drugom dijelu Skupštine vijećnicima je, uz posljednji poziv za predlaganje eventualnih dopuna, prezentiran prijedlog Strategije razvoja turizma otoka Krka do 2020. godine, a čiji su sadržaj, pored direktorice Turističkog ureda Turističke zajednice otoka Krka Majde Šale, okupljenima približili njezini izrađivači Neda Telišman Košuta i Neven Ivandić, istraživači Instituta za turizam.
Strategija razvoja turizma otoka Krka, uvodi Šale, kojoj je jedna od primarnih zadaća podignuti kvalitetu, ali i otvoriti nove niše u turizmu, bit će usvojena do konca ove godine, i to kao obvezujući dokument za sve otočne turističke zajednice, odnosno jedinice lokalne samouprave.
Ovdje se radi o prvom takvom dokumentu s otočnom perspektivom, nastavlja Telišman Košuta, koji (u skladu sa strateškim dokumentima višeg reda) predviđa razvoj turizma temeljen na konceptima održivosti, širenju ciljanih skupina gostiju i segmenata ponude, umrežavanju dionika i posvećenosti kvaliteti. Ujedno, izuzetna sadržajnost turističke ponude, orijentacija na malo i obiteljsko turističko gospodarstvo te posvećenost okolišno odgovornom turizmu iskazani su kao ključni atributi Krka na turističkom tržištu. Iz takve su vizije proizašli i ciljevi turističkog razvoja otoka (do 2020. godine), podijeljeni u one strateške i operativne, s time da potonji podrazumijevaju povećanje smještajnih kapaciteta za maksimalno 12%, povećanje noćenja za 34%, povećanje prosječne turističke potrošnje za 30%, te povećanje snage brenda. A kada govorimo o brendu i željenom imidžu otoka, zaključuje Telišman Košuta, njegov bismo tržišni identitet mogli najbolje eksploatirati konceptom - Osjećaj ispunjenosti, jer unatoč čitavom nizu naj-atributa što ih otok Krk posjeduje šuština je ipak u ispunjenosti koju gost ovdje osjeća, bilo da se radi o ispunjenosti brojnošću i raznolikošću sadržaja, ispunjenosti osjećajem sigurnosti što proizlazi iz razumijevanja i brige o gostu, ispunjenosti toplinom odnosa s domaćinima ili ispunjenost zadovoljstvom zbog zajedničkog odgovornog odnosa prema okolišu.
Nakon što je Skupština jednoglasno podržala prijedlog ovog strateški važnog akta, druženje je, u Galeriji Decumanus, nastavljeno na izložbi MI.16 iza čijeg se naziva krije inicijativa usmjerena ka prezentiranju najznačajnijih gradskih manifestacija, nagrada i novoizabranih suvenira, pored ostalih pažnje vrijednih sadržaja. Taj dokumentarno-izložbeni projekt tako, iz godine u godinu, nudi svojevrsnu valorizaciju odrađenog koja posjetiteljima na kraju sezone, a ponajviše djelatnicima u turizmu, pomaže u što cjelovitijem sagledavanju i promišljanju grada kao sve atraktivnije turističke destinacije.