I ove godine, u režiji Centra za kulturu Grada Krka, u Galeriji Decumanus i na obližnjoj Veloj placi, tijekom petka i subote, 23. i 24. prosinca, odvijalo se treće po redu izdanje blagdanskog programa sačinjenog od izložbenih i koncertnih sadržaja - prigodno nazvanog Badnje jutro u Krku.
Tako je najprije, kao svojevrstan uvod u proslavu Badnjaka, 23. prosinca, u Galeriji Decumanus, pred okupljenim likovnjacima, ali i zaljubljenicuma u likovnost, otvorena izložba na prvi pogled kodiranog naziva Fundus 1. XX koji otkriva eklektičan postav sačinjen od umjetnina iz fundusa Centra za kulturu Grada Krka sakupljanih u proteklih dvadeset godina, čime je ujedno najavljena i okrugla obljetnica spomenute kulturne ustanove. Izložbu, čiji je kustoški dio povjeren povjesničaru umjetnosti Nikoli Albanežeu, otvorila je ravnateljica krčkog Centra za kulturu Maja Parentić.
Profilirati zbirku, stoji u predgovoru kataloga što ga potpisuje Albaneže, prirodan je i stoga poželjan cilj s pozicije politike prikupljanja ustanove koja obavlja određeno poslanje u sredini svog djelovanja. Tako se i Centar za kulturu Grada Krka osvrće na svoj, barem za sada, neveliki fundus s namjerom njegove stručne valorizacije i društvene prezentacije. Poput bilo koje druge zbirke koja posjeduje javni karakter te pridonosi kulturnom ozračju (čak i kada nije u svakome trenutku dostupna), dapače i samosvijesti svoje zajednice, ni ova se ne može razmatrati izdvojeno iz svog institucionalnoga okvira. Budući da je riječ o umjetničkim djelima, uobičajeno se ističe njihova jedinstvenost i izdvojenost kojom ostvaruju svjetove za sebe; međutim, i za umjetnine vrijedi isti muzeološki princip kao i za sve druge muzealije - njihova se dodana vrijednost postiže unutar cjeline koju možemo imenovati kolekcijom. Lako je uočiti kako konfiguraciju krčke zbirke tvore umjetnine prikupljene po kriteriju prostora, a još izraženije vremena. Prvu karakteristiku, stoga, iskazuje činjenica kako se pretežno radi o zagrebačkom i riječkom (šire kvarnerskom) krugu umjetnika, onih koji su svojim formiranjem, odnosno aktivnim djelovanjem vezani uz ta dva prostora, dok se druga, još jasnija karakteristika, odnosi na produkciju suvremenih umjetničkih praksi koja je nedvojbeno najaktualnija, a svakako i najlakše dostupna. Upravo o tome svjedoče postavom okupljeni radovi Alme Dujmović, Andreje Bassi, Andreje Staničić, Dagmar Franolić, Darija Raffaela Oriolija, Edit Jurine, Fedora Vučemilovića, Grupe ABS, Igora Gržetića, Igora Rončevića, Itala Samblicha, Ivice Blažića, Iva Kaline, Izabele Šimunović, Jűrgena Mitranskog, Karoline Pernar, Ljube Levačića, Matka Kezelea, Mihovila Depopea, Miomira Miloševića, Saše Lončarića, Vlade Marteka, Zdenke Pozaić i Željka Kipkea. Taj u izložbu pretočen izložbeno-valorizacijski projekt svim zainteresiranim posjetiteljima na raspolaganju će biti do 13. siječnja 2017. godine, svakim radnim danom od 10.00 do 13.00 sati.
Već sljedećeg dana, na sam Badnjak, 24. prosinca, one željne dobre svirke i pravog blagdanskog raspoloženja na Veloj placi oduševio je božićni koncert izvrsnog Antun Stašić & Maestro Orchestra uz neizostavnu zakusku s bakalarom i domaćim vinom!