Novi list, 10. prosinca 2013.
Trajektna luka Valbiska kao glavno sjecište nekoliko izrazito frekventnih linijskih poveznica sjevernojadranskih otoka već je neko vrijeme mjesto na kojemu se odvijaju prilično zahtjevni građevinski radovi odnosno zahvati.
A oni bi, prenio nam je tijekom jučerašnje tiskovne konferencije organizirane na samom gradilištu novi ravnatelj Županijske lučke uprave Krk Anđelko Petrinić, već do iduće turističke sezone tu luku u prometnom smislu trebali učiniti znatno protočnijom i komotnijom.
- Radovi zbog kojih će od danas u idućih nekoliko mjeseci morati biti djelomičnom izmijenjen i reduciran plovidbeni red trajekata koji Valbisku povezuju s Mergom na Cresu te Loparom na otoku Rabu odvijaju se sukladno planu i programu gradnje ŽLU Krk koja je ujedno i glavni investitor te sufinancijer tog ambicioznog projekta, prenio nam je čelnik ŽLU-a Krk. Zahvatima koje već nekoliko tjedana ondje izvodi krčka građevinska tvrtka GP Krk predviđena je izgradnja treće trajektne rampe, objekta koji će omogućiti lakši i brži ukrcaj vozila odnosno nesmetaniji tijek odvijanja prometa, bez križanja prometa koji se onuda odvija prema otocima Cresu i Lošinju odnosno Rabu, naglasio je Petrinić ističući i kako bi benefiti novog pristanišnog bloka posebice trebali postati vidljivi tijekom iduće turističke sezone.
Investicija 15-ak milijuna kuna
Investicija teška 15-ak milijuna kuna pokrenuta je zahvaljajujući sredstvima koja su za tu najmjenu osigurana iz proračuna nadležnog ministarstva, Primorsko-goranske županije te ŽLU-a Krk. Preciznije rečeno, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture osiguralo je osam, PGŽ dva, a ŽLU Krk pet milijuna kuna iz kreditnog aranžmana čime je u potpunosti zatvorena financijska konstrukcija projekta koji će ovom trajektnom pristaništu osigurati prostorno-prometne uvjete primjerene važnosti tog čvorišta, naglasio je jučer ravnatelj Županijske lučke uprave Krk. Petrinić je okupljene novinare tom prigodom podsjetio kako je upravo trajektna linija Valbiska - Merag prošle godine bila najjača odnosno najfrekventnija trajektna linija na Jadranu.
- Slični su i ovogodšnji pokazatelji iz kojih iščitavamo kako je tijekom prvih deset mjeseci 2013. godine na toj liniji prevezeno čak 707.600 putnika odnosno 336.500 vozila. Koliko je vršno opterećenje Valbiske, najbolje svjedoči podatak kako je 01. kolovoza ove godine kroz ovu luku u 24 sata protutnjalo čak 2.500 vozila zajedno s njihovih 4.725 putnika. Iako građevinska dozvola za zahvate planirane na Valbiski predviđa postojanje četiriju ukrcajnih rampi, već će i ova treća (čija je izgradnja započela) donijeti osjetni pomak na planu bržeg i učinkovitijeg prometovanja tim područjem kojemu bi, posebice za ljetne sezone, probleme još jedino moglo raditi cestovno usko grlo na prilaznoj prometnici odnosno njenom dijelu koji zahvaća potez od mjesta Pinezići, pa do same luke.
Nužno širenje cesta
Tom je području, objektivno gledano, nužno potrebno širenje cestovne infrastrukture, posebice izgradnja četvrte trake bez koje bi, bojim se, uskoro ovdje iznova mogli svjedočiti povremenim prometnim zakrčenjima, ističe Anđelko Petrinić napominjući kako taj dio priče vezan uz modernizaciju Valbiske ne potpada pod ingerenciju ustanove kojom odnedavna rukovodi, već pod Hrvatske ceste. Istini za volju, razgovori s predstavnicima te državne kompanije već su pokrenuti i koliko sam upoznat, radi se na pripremanju gradnje četvrtog cestovnog traka bez kojeg neki od efekata širenja samog trajektnog pristaništa možda i neće moći biti odmah vidljivi, prenio nam je ravnatelj ŽLU-a Krk dodajući kako se završetkom pokrenutih radova na gradnji nove, treće ukrcajno-iskrcajne trajektne rampe na Valbiski više neće događati neugodni slučajevi međusobnog čekanja trajekata na linijama Valbiska - Merag i Valbiska - Lopar koji su, za trajanja ljetnih gužvi i učestalijih plovidbi, ondje u nemalom broju slučajeva znali smetati jedni drugima. Nova rampa omogućit će bolje i češće povezivanje kvarnerskih otoka, ali i mogućnost »paralelnog« pristajanja novih i većih trajekata koji bi u doglednoj budućnosti mogli zaploviti na ovim vrlo frekventnim linijama, zaključio je čelnik ŽLU-a Krk.
Do Uskrsa bočni privez za trajekte
Dosadašnji bočni privez, doznali smo jučer od Damira Crnčića, GP Krkovog voditelja projekta izgradnje nove rampe na Valbiski, sa sadašnjih 30 metara povećat će se na čak stotinu metara. S unutrašnje strane obalnog zida izgradit će se spomenuta treća rampa kojom ćemo moru ukrasti novih dvije tisuće kvadrata obalnog operativnog prostora. Upravo smo započeli radove na bušenju tzv. pilota, njih 52 na kojima će stajati taj cjelokupni novi montažni obalni pojas, naglasio je Crnčić. Doznali smo i kako će do Uskrsa biti zgotovljen bočni privez za trajekte, dok bi cjelokupni radovi uređenja tog područja trebali biti dovršeni do početka ljetne turističke sezone.
Reducirani plovidbeni red tijekom zime
Petrinić je okupljene novinare podsjetio na ponešto izmijenjeni i djelomično reducirani plovidbeni red koji će tijekom ove zime, zapravo sve do Uskrsa, u određenoj mjeri komplicirati svakodnevicu korisnika te trajektne veze. Zbog radovima onemogućog bočnog priveza u trajektnoj luci Valbiska na neko je vrijeme ukinuta prva ranojutarnja linija koja ujedno bila i glavna opskrbna linija stanovnika otoka Cresa i Lošinja. Zbog toga će ove zime dostava određenih proizvoda, roba i usluga morati biti ponešto drugačije organizirana no što je to bila dosad. Ipak, vjerujem da je tomu tako s dobrim razlogom odnosno ciljem koji će po dovršetku ovog projekta unapređenjem uvjeta prometovanja vratiti sve što će korisnici ove luke ove zime žrtvovati, zaključuje Petrinić. [Mladen Trinajstić]