Kao uvodni dio višednevnog programa kojim je svečano obilježena četrdeseta godišnjica partnerstva Rockenhausena (Njemačka) i Rognaca (Francuska), odnosno proslavljeno zasnivanje partnerstva Rockenhausena i Krka, u Muzeju Kahnweilerhaus, u Rockenhausenu, 22. svibnja 2015. godine, otvorena je izložba Miau, miau - što sam ja radila u Prvom svjetskom ratu.
Izložbu lociranu u pitoreskni muzej posvećen životu i aktivnostima poznatog njemačkog kolekcionara Daniela-Henryja Kahnweilera, u povodu njemačke Noći muzeja, u društvu brojnih posjetitelja te prijatelja iz Francuske i Hrvatske, zajednički su otvorili gradonačelnik Rockenhausena Karl-Heinz Seebald i ravnateljica krčkog Centra za kulturu Maja Parentić.
Kad je Jean Monnet, francuski političar i ekonomist te jedan od glavnih kreatora i osnivača Europske unije, uvodi Parentić, 1950. godine s Robertom Schumanom, tadašnjim francuskim ministrom vanjskih poslova, potpisao Schumanovu deklaraciju temeljem koje je započeo proces formiranja Europske unije, izjavio je: Kad bih sve trebao početi iznova, započeo bih s kulturom... Danas nakon šest i pol desetljeća postojanja Unije upravo nam ta izjava dokazuje njegovu dalekovidnost i sposobnost strateškog gledanja u budućnost.
Tragedija Velikog rata, nastavlja Parentić, u vremenu obilježavanja stogodišnjice od njegovog početka, na ovoj je izložbi prikazana na jedan posve neočekivan način, i to s namjerom da se prisjetimo onih malenih ljudi koji su postali žrtve politike velikih carstava. Možda je Balzac bio u pravu kada je kazao da u očima mačke boravi nebo, a u njezinoj duši pakao. Ta igra dualnosti dovela nas je do čovjeka kojeg nikad nije smatrala svojim gospodarom već isključivo prijateljem u čijim se očima ogleda pakao, a u čijoj je duši nebo. Upravo te (anti)teze omogućile su da mačka pronađe svoju ulogu u Velikom ratu. Ono što ovaj postav kojeg tvori stotinjak povijesnih razglednica, posuđenih iz zbirke venecijanskog kolekcionara Piera Pazzija, čini osobito zanimljivim upravo je taj na prvi pogled neobičan motiv, motiv mačke koja je ovog puta uskočila u mnoge uloge na različite načine povezane s ratnim zbivanjima drugog desetljeća 20. stoljeća. Na nekim razglednicama ona je tako postala ozbiljni propagandist iliti medij za promociju političkih ciljeva što znači da je možemo vidjeti u okrilju zastava zaraćenih strana ili kako naoružana suvreno korača bojištima, međutim u najvećem dijelu, u društvu vojnika s jedne i njihovih iščekivanjem pogođenih obitelji s druge strane, ona ipak biva svojevrsni okidač sjećanja i nostalgije za domom, težnji za strašću i ljubavlju, ali i sveprisutne vjere u nadolazeći mir. Tako iskomunicirana mačka je pretvorena u simbol manifestacije želja običnih ljudi u nimalo lakim ratnim vremenima.
Kako su mačke na fotografijama, ilustracijama i karikaturama izloženih razglednica putovale i preko granica zaraćenih zemalja - Austrije, Njemačke, Rusije, Francuske, Engleske, Belgije ili Italije - morale su pobuđivati simpatije, i jedne, i druge strane, što im je posve slučajno priskrbilo ulogu mirovnog posrednika. I zaista danas, zaključuje Parentić, nekad suprotstavljene strane, predstavnici Rockenhausena, Rognaca i Krka, ovdje zajedno oživotvoruju tu poznatu i nadasve istinitu Schumanovu misao, da upravo kulturom možemo pridonijeti stvaranju što bolje Europe!
Ovom izložbom, koja se u Muzeju Kahnweilerhaus može razgledati sve do 28. lipnja, započeo je program obilježavanja četrdesete godišnjice partnerstva Rockenhausena i Rognaca, odnosno proslave zasnivanja partnerstva Rockenhausena i Krka koji je dan kasnije, 23. svibnja, nastavljen centralnom svečanošću na Marktplazu, glavnom gradskom trgu, tijekom koje su, uz bogat kulturni program, predstavnici grada Rockenhausena, Rognaca i Krka, gradonačelnici Karl-Heinz Seebald, Jean-Pierre Guillaume i Darijo Vasilić, potpisali Povelje partnerstva.