Suvremeni pop-art idiom i Facebook art Željka Badurine

Izložbom digitalnih ispisa (PC screenshotova) Laj end šer zagrebačkog umjetnika Željka Badurine, u krčkoj Galeriji Decumanus postavljenoj 25. kolovoza 2017. godine, nastavljen je gotovo dvomjesečeni izložbeni projekt LINK IN ART (3) tijekom kojeg je publika već imala prilike upoznati radove Nikoline Ivezić.
LINK IN ART, ističe kustosica Višnja Slavica Gabout, predstavlja projekt osmišljen (2014. godine) tako da funkcionira kao svojevrsni modul - informacijski sustav vizualne komunikacije, koji po uzoru na koncept internetskog umrežavanja i time direktnog, brzog i globalnog komuniciranja na društvenim mrežama uspostavlja suvremenu interakciju s okolinom, ali i jednu novu percepciju zbilje. U suglasju s novim strategijama i novomedijskim praksama u suvremenoj umjetnosti i danas sveprisutnom slojevitošću i isprepletenošću medija, disciplina, stilova, tehnika i tehnologija, ovaj model kreativnog umrežavanja projekata, kao vrsta multidimenzionalne i multisegmentne vizualne spajalice, odlikuje se suvremenim vizualnim izričajem i bogatstvom pristupa te intermedijskim dodirima i interakcijama. Suvremena umjetnost, tumači Gabout, danas pruža mnoštvo novih i često alternativnih mogućnosti propitivanja zbilje, postajući tako za sve znatiželjne kreativce svojevrsni - research laboratory. Zato uklanja stroga usmjerenja, briše ograničenja i okvire likovnih područja, tehnika i pristupa, združujući ih i dajući im slobodu izražavanja, intermedijski i interdesciplinarno. Upravo to pokazuje i LINK IN ART, jer tu se unutar izložbenih projekata ujedinjuju i sinergijski vežu različiti mediji, discipline i tehnike, kako bi se umjetnička nakana na pravi način prezentirala, kako bi se koncepcija percipirala iz pravoga diskursa i kako bi se sagledala njezina suvremena vizualna paradigma. 
Željko Badurina, kao potonji od dvoje autora okupljenih ovogodišnjim izdanjem platforme za umrežavanje različitih suvremenih vizualnih i primijenjenoumjetničkih praksi čija je tema suvremeni pop-art idiom, danas slovi kao jedan od najzanimljivijih i najduhovitijih suvremenih vizualnih umjetnika, koji aktualnu svakodnevicu kritički komentira na svoj specifičan humorističan način, nastavlja Gabout. Bilježi je on vicmaherski duhovito, ali istodobno i satirički britko, napajajući inspiraciju na zbivanjima koje njegovoj vrckavoj mašti, uvijek sklonoj šali i zafrkanciji, nudi tekuća društvena, politička, umjetnička i estradna scena. Ipak, ispod te vrckavosti krije se nešto ozbiljnije lice i kritička oštrica: protiv poplave gluposti i ignorancije; protiv konzumerizma, žutila masovnih medija i malograđanštine; protiv kiča i lošeg ukusa koje autor ismijava; protiv anomalija i zastranjenja. Svoju oštricu, međutim, on suptilno zamata u geg i duhovitu parodiju; u grotesknu šalu; u lagano izvrtanje naracije, iz čega proizlaze smiješno-apsurdne situacije; u vizualno-jezičnu zagonetku, igru riječi i paradoks, kako bi se otvorio prostor za nekakvu malu spačkicu. Za svoje radove, prenosi Gabout, ovaj autor kaže da su time specific, jer njima komentira zbivanja koja su aktualna sada i ovdje. Trenutno aktualne društvene ili političke događaje koji uvijek kreću lokano, ali završavaju globalno, na društvenim mrežama. Jer Badurina svaki svoj rad objavljuje na svom Facebook profilu, što njegovoj umjetnosti omogućuje široko otvaranje prema publici te tako s njom širokoumreženi direktni kontakt. Pritom se za vizualnu komunikaciju ponajviše koristi digitalnom fotomontažom (fotografijom u koju intervenira montažom) te stripovskim načinom tekstualnog zapisa (u formi razgovornog strip-oblačića), čime se izražava na publici blizak način, vokabularom svakodnevice. Miksajući, u popartističkom duhu, banalno, trivijalno i konzumerističko s uzvišenim i visokovrijednim, pa na humoran način izvrćući značenje i okrećući na lakrdiju. Čineći na taj način realne situacije irealnima, a irealne realnima - i time smiješnima te tako uvijek izazivajući urnebesno zabavnu reakciju, navodi Gabout. Ova izložba odabranih radova iz Badurininog bogatog Facebook-art opusa, već prikazana u Zagrebu (Galerija Forum) i Splitu (Salon Galić), a sada evo i u Krku, opipljivo svjedoči o bogatstvu suvremenog izričaja ovoga umjetnika. Svjedoči o živoj interakciji elemenata ready-madea, pop-arta (neo pop-arta) i konceptualne umjetnosti, pri čemu potvrđuje kako nije samo važna forma, nego i poruka i ideja; (s)misao, sadržaj i koncept, zaključuje Gabout.
Izložba Lajk end šer, čiju organizaciju potpisuje Centar za kulturu Grada Krka, ostaje otvorena do 14. rujna, a postav je moguće razgledati svakim danom (izuzev nedjelje) od 10.00 do 12.00 te od 19.00 do 21.00 sat, odnosno uz prethodnu najavu organizatoru telefonom na 051 220 041 ili mailom na kultura@gradkrk.net.