Ovacijama ispraćena izvedba talijanskog ansambla I Musicali Affetti
U sklopu glazbenog programa 62. Ljetnih priredbi, 26. srpnja 2018. godine, u (rano)romaničkom biseru - crkvi sv. Kvirina, održan je koncert hvaljenog talijanskog ansambla I Musicali Affetti okupljenog oko ideje proučavanja i izvođenja stare glazbe na izvornim instrumentima.
Nakon Kudsi Erguner ansambla i predstavljanja turskog glazbenog nasljeđa, ovim je koncertnim programom posvećenim venecijanskoj instrumentalnoj glazbi s početka 17. stoljeća, ujedno i 4. epizodom: Glazba Serenissime - stoljeće sjaja, nastavljena Glazbena priča Knezova Krčkih Frankopana, obzirom da se upravo glazbenim dijelom ovogodišnjeg festivala obilježava 900. obljetnica od prvog pisanog spomena Knezova Krčkih Frankopan na otoku Krku. Stoga, u namjeri da se ukaže na bogatstvo i različitost europske glazbene baštine od 12. do 17. stoljeća, sveukupnim programom obuhvaćena je serija od devet koncerata ozbiljne glazbe (proslov, sedam epizoda i epilog), uzimajući u obzir staru (srednjovjekovnu), ranu (renesansnu) i klasičnu (baroknu) glazbu te tako prateći vrijeme vladanja loze Frankopana, ali i nekolicinu konkretnih povijesnih trenutaka.
Naime, instrumentalna glazba s početka 17. stoljeća naišla je u Mlecima na posebno plodno tlo, ne samo zahvaljujući intenzivnoj skladateljskoj produkciji, već i tamošnjoj prisutnosti nekolicine najvećih glazbenih inovatora. Među njima se, svakako, posebno ističe Claudio Monteverdi koji je zbor Cappelle Marciane vodio od 1613., pa sve do svoje smrti, 1643. godine. U takvom kulturnom okruženju violina koja se baš tada razvijala i proširivala svoj repertoar, borila se da postane glavni instrument. U Veneciji su, također, djelovali i najistaknutiji virtuozi tog gudačkog instrumenta, poput Giovanija Battiste Fontane, Biagia Marinija ili Darija Castella. Na taj je način formirana prava Mletačka škola za violinu, a sonata za solo i dva ili više instrumenata toliko se razvila da je postala jednim od najcjenjenijih i najizvođenijih tipova kompozicije diljem Europe. Program kojeg su pred vidno oduševljenim krčkim auditorijem izveli Fabio Missaggia (koncertna violina), Matteo Zanatto (violina), Carlo Zanardi (violončelo), Fabiano Merlante (arhilutnja, teorba i barokna gitara) i Noicola Lamon (čembalo), donio je izbor mletačkog glazbenog nasljeđa počevši s ranim 17. stoljećem i prvim sonatama za dvije violine i bas, preko razvoja stila a canzona kompozitora Francesca Cavallija i nastanka moderne sonate Giovannija Legrenzija, pa sve do Tomasa Albinonija i G. B. Realija koji su svojom vatrenom La foliom utrli put još jednom mletačkom velikanu - Antoniju Vivaldiju. Riječ je o programu koji iziskuje iznimno sviračko umijeće te koji pokriva gotovo jedno stoljeće povijesti uz izvođenje tipičnih instrumentalnih nota Mletačke škole koje su naveliko nadahnule najveće talijanske i francuske skladatelje. A da je Krk prepoznao neprikosnovenu kvalitetu ansambla I Musicali Affetti, svjedočio je ne samo solidno popunjen interijer Kvirinove crkve, već i glasne ovacije kojima su ispraćeni talijanski glazbenici.
Ansambl I Musicali Affeti osnovan je 1997. godine na poticaj Fabija Missaggija koji je uspio okupiti talijanske, ali i strane glazbenike posvećene proučavanju i izvođenju starije glazbe s izvornim instrumentima. Ovaj ansambl dosad je sudjelovao na mnogobrojnim koncertima u okviru važnih festivala starije glazbe priređivanih u Veneciji, Veroni, Rimu, Bologni, Modeni, Genovi, Pisi, Viterbu, Strasbourgu, Zagrebu, Avignoneu, Nici, Utrechtu ili Hyeresu. I Musicali Affetti redovito nastupaju u veličanstvenom Olimpijskom kazalištu u Vicenzi, gdje su dosad izveli poznata djela poput Bachovih Brandenburških koncerata, Händelovih Il Trionfo del Tempo e del Disinganno i Alceste te ciklusa Händelovih talijanskih kantata Apollo e Dafne, Clori, Tirsi e Fileno i Aci, Galatea e Polifemo, i to uvijek pod dirigentskom palicom Fabija Missaggija. U sklopu festivala Spazio & Musica, koji je pokrenut radi vrednovanja izvanredne umjetničke baštine Vicenze, ansambl, od 1997. godine, nastupa zajedno s poznatim dirigentima i solistima kao što su M. Huggett, S. Kuijken, A. Bernardini ili R. Alessandrini. Želja za izvođenjem i eksperimentiranjem s ostalim glazbenim žanrovima ansamblu je omogućila suradnju s jazz glazbenicima, ali i suvremenim skladateljima. Od 2016. godine I Musicali Affetti surađuju sa Skupinom za eksperimentalno istraživanje glazbe GREAM (Groupe de Recherches Expérimentales sur l’Acte Musical; Université de Strasbourg) sa zadaćom izrade prvih diskografskih zapisa talijanskih skladatelja 17. stoljeća.
Glazbena priča Knezova Krčkih Frankopana nastavlja se već 29. srpnja, također, u crkvi sv. Kvirina, i to 5. epizodom: Glazba Kralja Sunca; Šutnja Luja XIV., u kojoj će nam glazbu s dvora Luja XIV. predstaviti Hrvatski barokni ansambl.