Centralni dio ovogodišnjeg izdanja Prvomajskog inkubatora, kao jedinog krčkog aktivizmom obojenog festivala kojem je iznova pošlo za rukom združiti glazbene i likovne sadržaje, održan je tijekom produljenog vikenda, 29. travnja i 01. svibnja.
No, program, iza kojeg stoji uigrana ekipa Kretaivniog Krka, startao je već 14. i 21. travnja, i to dvama Warm up koncertima od kojih je prvi odrađen u klubu The Beertija, nakon čega je uslijedila još jedna riječka koncertna epizona, no ovog puta u kultnom Palachu. Tijekom ta dva susljedna koncerta Riječanima su se izvrsnom svirkom najprije predstavili Grapevine Babies, Those Herds te Buco i Kalašnjikovi, da bi potom red došao na Brain Production i Trip Ice, sve redom mlade snage otočne alternativne scene, kojima su podršku (na drugom Warm upu) pružili i The Black Room.
Koncertna zavšnica Prvomajskog inkubatora, 29. travnja, uspješno je odrađena na plaži Plav, a više nego solidno popunjen auditorij, tijekom višesatne svirke, mogao se prepustiti dobrom ritmu, najprije uz koncertne sesije krčkih bendova Those Herds, Grapevine Babies, Keen Not Mean, Brain Production te Buco i Kalašnjikovi, nakon kojih je atmosferu dodatno zagrijao Edo Maajka, potvrdivši još jednom da je vodeće ime domaćeg hip-hopa. Nastupi svih otočnih bendova iznova su demonstrirali da Krk zaista ima izvrsne glazbene resurse te da krčki zvuk ne predstavlja tek pustu sintagmu već svojevrsni movement koji desetak godina na okupu drži mlade krčke glazbenike i prijatelje alternative.
Nakon jednodnevne pauze, program Inkubatora, 01. svibnja, nastavljen je Prvomajskim šušurom, inače cjelodnevnom pučkom feštom, a nešto kasnije i otvorenjem skupne, žirirane izložbe, međunarodnog predznaka, koja iz perspektive vizualnih umjetnika aktualizira probleme što ih sve intenzivnije generira suvremeni turizam - posebice onaj masovni. Zaljubljenicima u suvremenu likovnost, ovom prigodom okupljenim u Galeriji Decumanus, izložbu je predstavila kuratorica Bruna Justinić.
Iako svoje poruke kanaliziraju u različitim medijima, uvodi Justinić, ono što je zajedničko autorima svih izloženih radova jest kritički, a često i naglašeno ironički osvrt na procese i posljedice masovnog turizma. Ako pažljivije pogledate, motiv koji je najviše intrigirao izložbom zastupljene autore popularni je selfie, i to uglavnom kao ilustracija utjelovljenja suvremenog egocentrizma kako nam to donose François Beaurain (FR) ili Brice Bourdet (FR). Neki od umjetnika, primjećuje Justinić, ovoj su temi pristupili iz sociološke perspektive, pa tako Devashish Gaur (IND) budi empatiju scenom iz indijskog sluma želeći turiste potaknuti na promišljanje o surovoj stvarnosti zemlje u koju putuju, dok Rodrigo Moreira (BRA) u video za učenje stranog jezika ubacuje fotografske momente nimalo vedre povijesti svoje zemlje. Negativnu stranu masovnog turizma dobro su uhvatili i radovi Maje Prgomet (HR) ili Yinona Aviora (ISR) koji u fokusu imaju posljedice noćnih provoda i masovnih okupljanja, dok Jamie Mareno (USA) digitalnim kolažima upozorava na izrabljivanje sezonskih radnika. Ono što nam svih 38 autora, bilo fotografijom, plakatom, ilustracijom, grafikom ili skulpturom, želi poručiti, zaključuje Justinić, u biti vrlo je jednostavno; dokad bude postojao čovjek sigurno će biti i putovanja, no neka ona postanu smislena i duhovna iskustva - stoga budimo putnici, a ne turisti!
Ovaj svakako vrijedan postav pod nazivom Masovni turizam ostaje otvoren sve do 18. svibnja, a moguće ga je razgledati svakim radnim danom od 10.00 do 12.00 te od 18.00 do 20.00 sati.
Za realizaciju Prvomajskog inkubatora, kao što je na početku istaknuto, već se godinama brine Udruga Kreativni Krk, koja izuzev tog i mnogih drugih programa organizira još dva zanimljiva glazbena festivala, Kvir'n'Bass i Evo ti pa slušaj, a čije aktivnosti možete pratiti na njihovim
Internet stranicama ili
Facebook profilu.
Djelić dobre atmosfere po kojoj je ovo događanje poznato bilježe priložene fotografije Vladimira Kalinića (koncertni dio ) i Igora Gržetića (izložbeni dio).