Singer Purov veličanstveni povratak u vrijeme Knezova Krčkih Frankopana
U posljednjem (glazbenom) programu 62. Ljetnih priredbi, 23. kolovoza 2018. godine, u biseru (rano)romaničke arhitekture - crkvi sv. Kvirina, krčkoj se javnosti predstavio proslavljeni njemački vokalni ansambl Singer Pur, kojem je, za kraj, bio povjereno prizivanje glazbene umjetnosti velikih europskih majstora 15., 16. i ranog 17. stoljeća.
Nakon Dmitryja Sinkovskog na violini i Pavla Mašića na čembalu koji su koncertiranje posvetili uglavnom izvođenju sonata, ovim su koncertnim programom, ujedno i Epilogom: U sjeni smrti - prisjećanja markiza, na oduševljenje auditorija Kvirinove crkve, prizvana skladateljska imena poput Orlanda di Lassa, Jacobusa Gallusa, Adriana Willaerta, Giovannija Gabrielija, Giovannija Pierluigija da Palestrine, Heinricha Isaaca, Hansa Lea Hasslera, Filippa de Duca, Carla Gesualda di Venosa, Claudija Monteverdija, Ludwiga Senfla i Clementa Jannequina, čime je, nakon dvomjesečne koncertne sezone, zaključena Glazbena priča Knezova Krčkih Frankopana. Tako je, na primjeren i promišljen način, upravo glazbenim dijelom ovogodišnjeg festivala dostojanstveno obilježena 900. obljetnica od prvog pisanog spomena Knezova Krčkih Frankopan na otoku Krku, što znači da je u namjeri ukazivanja na bogatstvo i različitost europske glazbene baštine od 12. do 17. stoljeća, sveukupnim programom bila obuhvaćena serija od devet koncerata ozbiljne glazbe (proslov, sedam epizoda i epilog), uzimajući u obzir staru (srednjovjekovnu), ranu (renesansnu) i klasičnu (baroknu) glazbu te tako prateći vrijeme vladanja loze Frankopana, ali i nekolicinu konkretnih povijesnih trenutaka. Međutim, Europska godina kulturne baštine (koja se upravo obilježava) možda je najintenzivnije evocirana povijesnim ambijentima u kojima su koncertni programi bili izvedeni, i to na način da su se izvedbe vezivale uz prostore koji su također dijelom bogatog frankopanskog nasljeđa, poput Frankopanskog kaštela, Krčke katedrale ili crkve sv. Kvirina koja je imala fukciju zapadnog zdanja (galerije ili westwerka) odakle su Knezovi Krčki mogli pratiti liturgiju.
Svakako zanimljiv i pomno posložen program kojeg su na jedinstvenu krčku scenu donijeli vokalisti Singer Pura - Claudia Reinhard (sopran), Rüdiger Ballhorn (tenor), Markus Zapp (tenor), Manuel Warwitz (tenor), Reiner Schneider-Waterberg (bariton) i Jan Kuhar (bas) - bio je izvrsna prilika da se kroz šetnju renesansnim i ranobaroknim glazbenim tradicijama što su se formirale diljem Europe (posebice u Njemačkoj, Italiji i Francuskoj) oživi glazba kojoj su zaista, u specifičnim prilikama, mogli svjedočiti Knezovi Krčki, i to u trenutku vrhunca svoje moći. Skladbe što ih je maestralno, u potpunoj vokalnoj harmoniji, izveo njemački ansambl bile su podijeljene u nekoliko tematskih cjelina (Jutro poslije; U crkvi; Lov; Večera u dvorcu; Ljubav, požuda i lakomost) prateći na taj način konkretne trenutke u životu krčkih plemenitaša, s time da je svako od poglavlja bilo praćeno naracijom kojom je opširno pojašnjen odabir skladbi i predstavljeni skladatelji. Još jednom, Krčani su njemačke glazbenike sa scene ispratili uz glasno aplaudiranje i odobravanje, zasluživši pritom bis tj. posebnu interpretaciju jednog od klapskih klasika.
Želja da pjevanje a cappella postane njihov primaran način izražavanja rodila se još u školskim danima, stoga su odmah nakon napuštanja poznatog njemačkog dječjeg zbora Katedrale Regensburger Domspatzen petorica njegovih članova tu želju i ostvarila, te 1991. godine osnovala vokalni ansambl Singer Pur. Nedugo nakon što im se pridružio i sopran taj je sekstet s neuobičajenom kombinacijom glasova (sopran, tri tenora, bariton i bas) osvojio prvu nagradu na njemačkom državnom natjecanju Deutscher Musikwettbewerb, i to 1994., a godinu dana kasnije i zavidno priznanje Grand Prix za vokalne ansamble na Međunarodnom glazbenom festivalu održanom u Tampereu, u Finskoj, čime mu je utrt put do vodećeg vokalnog sastava na njemačkom govornom području. Uskoro su im nastupi na televiziji i radiju, snimanje nosača zvuka, pozivi na značajne festivale i koncerte u gotovo 60 zemalja svijeta osigurali zavidnu međunarodnu karijeru. Već nekoliko godina ansambl Singer Pur podržava mlade glazbenike koji sudjeluju na njegovim međunarodnim radionicama. U repertoaru Singer Pura nema stilskih ograničenja, obzirom da njihov program uključuje sve što se može izvesti glasovima, od srednjovjekovne do avangardne glazbe, uključujući niz novokomponiranih skladbi i aranžmana napisanih za ansambl, zatim razne oblike improvizacije, suradnju s raznovrsnim glazbenicima i glazbenim kolektivima kao što su The Hilliard Ensemble, Ensemble Modern, Musikfabrik Köln, Michael Riessler, David Orlowsky, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, Simfonijski orkestar WDR Köln ili Nacionalni kineski orkestar. Dosada je Singer Pur snimio 25 nosača zvuka, a nekoliko ih je i nagrađeno. Dva su zaslužila Le Choc de l’Année francuskoga glazbenog časopisa Le Monde de la Musique, dok su tri osvojila ECHO Klassik što se smatra najprestižnijom europskom nagradom koja se dodijeljuje albumima s klasičnom glazbom. Godine 2008. Regensburg je Singer Puru dodijelio Kulturnu nagradu, nakon čega mu je, 2013., dodijeljena i Bavarska državna nagrada za glazbu, a 2014. godine nagrade Fritz-Goller i Friedrich-Baur od strane Bavarske akademije likovnih umjetnosti. Godine 2015. Singer Pur je zaslužio naslov Ambasadora za prijatelje zbornog pjevanja u Europi. Dana 08. ožujka 2017. godine ansambl je proslavio 25-obljetnicu svoga prvog koncerta, imavši veliku čast da mu se na pozornici Prinzregent teatra u Münchenu pridruže bivši članovi. Tijekom ove, 2018. godine, članove Singer Pura očekuju turneje po Aziji i Sjevernoj Americi.