Skupština TZG Krka: Unatoč slabijem startu, ostvaren solidan turistički rezultat
U Malenoj gradskoj vijećnici, 28. studenog 2019. godine, održana je treća sjednica Skupštine Turističke zajednice Grada Krka kroz koju su okupljene zajednički proveli njezin predsjednik Darijo Vasilić i direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice Nataša Jurina.
Nakon što je usvojena Službena bilješka s prethodnog zasjedanja, Nataša Jurina podnijela je Izvješće o radu za 2019. godinu, prezentiravši i ovogodišnje financije, odnosno, zbog povećanih prihoda (a prema tome i rashoda), rebalans Financijskog plana. Kako je naglasila tijekom svog izlaganja, unatoč neočekivano slabijem startu, ukupan turistički rezultat ipak je solidan, o čemu svjedoči i podatak da je u usporedbi sa zaista rekordnom 2018. index iskazan s vrijednošću nadomak stotki. To znači da je u izvještajnom razdoblju na području Grada Krka u kategoriziranom smještaju ostvareno 1.276.517 noćenja što je svega 0,19% manje nego li prošle godine kada ih je realizirano 1.279.009, čime i nadalje ostajemo u nevelikom društvu jadranskih destinacija koje se mogu pohvaliti takvim ostvarenjem. Zadržavajući se na ovogodišnjoj statistici kojom je obuhvaćeno prvih devet mjeseci, tumači Jurina, na našem je području ostvareno 224.415 dolaska, a u komparaciji s prošlogodišnjim rezultatom, zabilježeno je povećanje od 1,76%. Najveći broj dolazaka i noćenja ostvaren je u privatnom smještaju (43,7% - dolasci; 44,75% - noćenja), za kojim slijede kampovski (41,21%; 43,45%) i hotelski smještaj (15,02%; 11,80%), s time da su najveći rast u obje kategorije zabilježili upravo hoteli. Prema učešću u ukupnom broju dolazaka i noćenja, nastavlja Jurina, najznačajnija emitivna tržišta i nadalje su Njemačka (36%), Italija (14%), Austrija (13%) i Slovenija (11%), a unatoč tome što je značajan ovogodišnji porast ostvarilo mađarsko tržište, bitno je konstatirati porast talijanskog, i to za respektabilnih 8,39% u dolascima i 8,44% u noćenjima, rast njemačkog za 3,89% u dolascima i 1,1% u noćenjima, te rast austrijskog, za 3,09% u dolascima i 4,23% u noćenjima. Udio Grada Krka u dolascima u odnosu na ostala otočna mjesta, prenosi Jurina, iznosi 26%, udio Baške 22%, Omišlja 16%, Malinske 13%, Punta 12%, Dobrinja 9% i Vrbnika 2%, dok udio Krka u strukturi noćenja iznosi 25%, udio Baške 20%, Omišlja 16%, Malinske 14%, Punta 12%, Dobrinja 9% i Vrbnika 2%. Vodeći se iznesenim podacima, zaključuje Jurina, Krk se još jednom može pohvaliti naslovom otočnog turističkog lidera!
Rasprava o dizajnu vrijednosti kao primarnoj grupi aktivnosti Turističke zajednice startala je predstavljanjem ekoloških akcija te uređenja i markiranja šetnica i biciklističkih staza, a nastavljena je analizom održanih kulturno-zabavni sadržaji čiju organizaciju u cijelosti ili dijelom potpisuje Turistička zajednica, s time da je za nisku različitih manifestacija izdvojen i najznačajniji dio ovogodišnjih proračunskih sredstava. Osobita pozornost bila je još jednom usmjerena prema 495. izdanju Krčkog sajma - Lovrečeve, kao najveće i najzahtjevnije manifestacije u organizaciji Turističke zajednice koja brojnim posjetiteljima iz godine u godinu nudi sve bogatiji i atraktivniji program, združujući pritom zabavne, kulturne, folklorne i povijesne sadržaje, od koncerata na krčkoj rivi, preko natjecanja u rezanju pršuta i oživljene srednjovjekovne i renesansne prošlosti, pa sve do organiziranih radionica i raznovrsnog sajmenog dijela. Za realizaciju ovog trodnevnog spektakla, koji na najbolji mogući način opravdava gradsko geslo, ukupno je izdvojeno 537.393,48 kn. Pored višednevne biciklističke avanture Krk Bike Story, zatim Krk Food Festa pod motom: Okusi proljeća i Okusi jeseni te sve atraktivnije regate tradicijskih brodica Krčka jedra ili Dana smokava kao najdugovječnije manifestacije u Hrvatskoj posvećene toj zdravoj mediteranskoj voćki, posebno poglavlje, sasvim zasluženo, dobilo je i drugo izdanje Krk Music Festa, povodom Svjetskog dana glazbe i prvog dana ljeta, priređeno između 21. i 23. lipnja, i to kao rezultat suradnje Turističke zajednice i Grada Krka, dok je hotelska kuća Valamar Riviera u cijelosti sponzorirala, izvrsno posjećen, koncert jednog od ovogodišnjih headlinera - Gibonnija. Ukratko, riječ je o manifestaciji kojoj je s obzirom na sintezu najrazličitijih glazbenih žanrova i atraktivnost samih izvođača, pošlo za rukom dostojno proslaviti glazbenu umjetnost, objedinjujući pritom, na nekoliko najfrekventnijih gradskih punktova, mnoga događanja, čemu je, naposljetku, pridružen i Street Food Market ponudivši internacionalnu street food ponudu zavidne kvantitete i kvalitete. Za realizaciju ovog trodnevnog događanja, u smislu zajedničkog financijskog učešća Turističke zajednice i Grada Krka, izdvojen je budžet od 233.546,29 kn. Naposljetku, osim serije događanja priređene u ostalim naseljima Grada Krka (Korniću, Pinezićima, Vrhu, Glavotoku i Milohnićima), predstavljeno je i premijerno izdanje manifestacije Camino tjedan u Krku čime je, između 30. rujna i 06. listopada, krenulo otkrivanje i obilježavanje krčkog dijela službene hrvatske Camino rute koja će, sigurni smo, zaživjeti kao dio popularne europske mreže hodočasničkih puteva sv. Jakova.
Nadalje, razmotren je i prihvaćen prijedlog Programa rada Turističke zajednice za narednu godinu, zajedno s Financijskim planom, koji prihode i rashode planira u iznosu od 6.400.000,00 kn, što u odnosu na ovogodišnji plan govori u prilog povećanju od čak 18%. To je, ponajviše, rezultat projekcija vezanih uz skorašnje stupanje na snagu triju novih propisa koji se izravno tiču poslovanja turističkih zajednica, i to posebice u dijelu planiranja prihoda boravišne pristojbe. Tako se s početkom naredne godine očekuju veće promjene, i to zbog porasta paušala po ležaju u privatnom smještaju na 350,00 kn u svim turističkim mjestima te zbog ukidanja razreda (A - D), ali i ulaska pomoćnih ležajeva pod obavezu plaćanja. Jednako tako, očekuje se i rast prihoda od strane vikendaša, čiji će paušal po osobi za 2020. godinu iznositi 200,00 kn, a ne kao dosad 60,00 kn. Planirano povećanje prihoda svoju refleksiju ima i u planiranju rashoda, što znači da će se, kako je najavljeno, dodatno ulagati u markiranje pješačkih i biciklističkih staza, a povećani su i izdatci za manifestacije, s naglaskom na Krk Music Fest, kao i za klasični, odnosno digitalni marketing, posebice za promidžbu outdoor aktivnosti.