U Galeriji Decumanus, u organizaciji Centra za kulturu Grada Krka, između 23. lipnja i 12. srpnja 2017. godine, može se razgledati izložba U kontrapunktu, na kojoj obrađujući temu Teksture, izlaže grupa javnosti dobro znanih hrvatskih suvremenih umjetnika: Dražen Filipović Pegla, Jadranka Hlupić, Duje Jurić, Koraljka Kovač, Petra Krpan i Siniša Reberski.
Riječ je o kustoškom projektu povjesničarke umjetnosti Višnje Slavice Gabout (ex Media Connexa), kojim se svake godine u krčkoj galeriji zajednički predstavljaju autori (na prvi ili drugi pogled) srodnih senzibiliteta, pristupa ili shvaćanja, što znači da su se dosad u sklopu te likovno-teorijske inicijative javnosti predstavili najprije Ruža Hodak i Damir Brčić, Diskurs 1: Meki volumeni i oprostoreni crteži (2013.), a potom Alma Dujmović i Boris Roce, Diskurs 2: Strukture - vizualni i opipni taktilizam (2014.), da bi nakon jednogodišnje pauze i svojevrsne redefinicije projekt bio nastavljen izložbom Andree Staničić i Igora Gržetića, Diskurs 3: Preklapanja (2016.), nakon čega je uslijedio i ovaj najrecentniji Diskurs 4: Teksture.
Prema riječima kustosice, ujedno i autorice predgovora kataloga Višnje Slavice Gabout, U kontrapunktu možemo smatrati problemsko-tematskim interdisciplinarnim, intermedijskim projektom, koncipiranim za Galeriju Decumanus, u kojem se, na zadanu temu, okupljaju i zajednički izlažu istaknuti suvremeni umjetnici. Točnije, u kojem se, naizgled sučeljavaju, ali ustvari združuju, a kroz zadanu tematsku matricu i propituju efekti tog sučeljavanja i združivanja; odnosno, međusobnog djelovanja različitih pristupa, izričaja, medija i disciplina. Svako izdanje ovoga izložbenog projekta povezuje dva ili više autora, dvije ili više samostalne autorske dionice, i to kroz intermedijsku i interdisciplinarnu sinergiju problematizirajući sličnosti u različitosti. Autori na prvi pogled međusobno nekompatibilnih pristupa i poetika, združeni u izložbenu cjelinu projekta, stupaju na kraju u skladne vizualne dijaloge, u novom okruženju ulazeći u nove i zanimljive odnose. Projektom U kontrapunktu, nastavlja Gabout, zamišljeno je povezivati izrazite autorske osobnosti u naizgled neočekivane cjeline i intrigantna zajedništva, ujedinjena medijem ili tematskim konceptom, te ih tako uvesti u suvremenu igru izazovnih vizualnih interakcija. Unatoč različitostima individualnosti, autoritarnosti osobnih autorskih identiteta i prividnim suprotnostima, namjera je uvesti vizualnu komunikaciju, suglasje i medijski razgovor. Isto tako, namjera je da se, unatoč interferencijama i razlikama, u konačnici pokažu sličnosti i doticanja, pa i preklapanja; onaj zajednički nazivnik, koji njihov susret pretvara u diskurzivni dijalog. Tema najnovijeg izdanja projekta U kontrapunktu: Teksture, dodaje Gabout, nametnula se svojom višeslojnom hermeneutikom, širokim mogućnostima povezivanja u svim smjerovima, kao i mnoštvom morfoloških i medijskih izazova. U svom osnovnom značenju, tekstura se odnosi na karakter površine. Teksturu doživljavamo čulima, ponajprije okom ili dodirom, pa ona stvara vizualni ili haptički doživljaj. Teksture umjetničkog djela otkrivaju, na vizualan ili taktilan način, njegov tvorbeni karakter; karakter materijala od kojeg je ono sazdano i tehniku kojom je stvoreno. Sama riječ tekstura dolazi od lat. textura - tkanje, tkanina, sklop, sastav, pa je time pojam direktno povezana s tkanjem i tekstilom - ali i tekstom, što ukazuje na širinu značenja, a time i mogućih discipina koje pokriva. Pritom sugerirajući da se želi ne samo usko asocirati na materijalnost djela, nego i na fine i višeslojne načine nizanja, ispreplitanja i pletenja elemenata od kojih se tka umjetničko djelo. Na brojne očekivane i neočekivane načine tkanja (od slaganja i nizanja opipljivih materijala, preko upletanja linija i mrlja u rasteriranu površinu, reljefiranja površine bojom i kolažnim materijalom, do teksta od spleta-pletiva desemantiziranih slova koja funkcioniraju jedino u vizualnom sustavu; i na kraju, do mrežnih svjetlosnih prepleta stvorenih digitalnim i kompjutorskim sistemima). A sve to ovisi o izričaju i načinu rada umjetnika. Tekstura je, dakle, umjetnikov rukopis po kojem ga prepoznajemo. Ona je tekst kroz koji iščitavamo teksturirani, odnosno rukopisni aspekt umjetničkog djela. Ona, međutim, daje i nove mogućnosti iščitavanja prepleta disciplina i medija, pružajući širok interpretativni diskurs, zaključuje Gabout.
Izložbu U kontrapunktu: Teksture moguće je razgledati svakim danom (izuzev nedjelje), između 10.00 i 12.00 te 20.00 i 23.00 sata, odnosno uz prethodnu najavu organizatoru, Centru za kulturu Grada Krka, telefonom na 051 220 041 iliti mailom na
kultura@gradkrk.net.