U punom atriju franjevačkog samostana Papandopulo kvartet saksofona predstavio program Un alto Scherzo

U sklopu glazbenog programa 68. Ljetnih priredbi, 25. srpnja 2024. godine, pred punim auditorijem u atriju franjevačkog samostana, nastupio je popularni Papandopulo kvartet saksofona.

Krčkoj publici već dobro znan kolektiv, kojeg čine četvorica vrhunskih hrvatskih saksofonista Nikola Fabijanić (sopran saksofon), Gordan Tudor (alt saksofon), Goran Jurković (tenor saksofon) i Tomislav Žužak (bariton saksofon), okupljenima je, u programu pod nazivom Un alto Scherzo, priskrbio originalne skladbe za kvartet saksofona, ali i obrade klasičnih kompozicija. Repertoarom su tako bila obuhvaćena djela skladateljskih velikana kao što su: Wolfgang Amadeus Mozart, George Gershwin i Eugène Bozza, ali i kompozicije suvremenih hrvatskih autora: Dubravka Detonija i Gorana Tudora. Opuštenost i sigurnost u nastupu, intonativna preciznost, bogatstvo tonske kreacije, vještina u raznovrsnim artikulacijama, fantastična pokretljivost i preciznost kako u najvišim, tako i u najnižim registrima, jednom riječju, zadivljujuća tehnička potkovanost, temelji su na kojima članovi Papandopulo kvarteta grade svoju glazbenu izražajnost.

 

 

Papandopulo kvartet saksofona čine Nikola Fabijanić, Gordan Tudor, Goran Jurković i Tomislav Žužak, svi redom diplomanti Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. Nakon studija svoja su znanja usavršavali na konzervatorijima u Parizu, Amsterdamu i Beču te na seminarima uglednih svjetskih saksofonista. Kvartet je dosad nastupao na mnogim festivalima i značajnim glazbenim manifestacijama u Hrvatskoj i inozemstvu. Osobitu važnost pridaju promidžbi suvremene glazbe hrvatskih i inozemnih autora, pa su tako praizveli djela Ante Knešaureka, Mirele Ivičević, Frana Đurovića, Mattiasa Kranebittera, Juliana Gamischa, Dubravka Palanovića, Tene Ivane Borić, Krešimira Seletkovića, Ivana Končića, Šimona Vosečka, Željka Brkanovića, Davora Bobića, Tomislava Uhlika i Gordana Tudora, pri čemu ne zanemaruju ni glazbu minulih stoljeća. Kvartet je dosad surađivao s mnogim ansamblima i glazbenicima poput Zagrebačkog kvarteta, Zagrebačkih solista, Zagrebačkog kvarteta saksofona, Amstel Quarteta, Mobilis Quarteta, Dragana Sremca, Ivana Batoša, Linde Mravunac-Fabijanić, Arnoa Bornkampa, Jean-Denis Michata, Jean-Yves Fourmeaua i Larsa Mlekuscha. Godine 2013. objavili su svoj prvi album Papandopulo u izdanju Croatia Recordsa koji je pored pet nominacija za nacionalnu diskografsku nagradu osvojio Porina za najbolju skladbu. Unatrag nekoliko godina ova je kompilacija najprodavanija među albumima klasične glazbe u Hrvatskoj. Svoj drugi nosač zvuka Per quattro objavili su 2015., a treći Scherzo 2017. godine, oba u izdanju Croatia Recordsa. Posljednji, pod nazivom Scenes, s glazbom posvećenom i napisanom isključivo za kvartet, objavio je Cantus Records, 2022. godine. Kvartet Papandopulo dobitnik je Diplome Milka Trnina za 2018. godinu, i to za koncert odsviran prilikom otvorenja 6. izdanja festivala Izlog suvremenog zvuka, pod motom Uzet ćemo vam 2.000 sekundi života. Članovi kvarteta bave se i pedagoškim radom, tj. predaju na muzičkim akademijama u Zagrebu, Sarajevu i Novom Sadu, glazbenim školama u Zagrebu, Jastrebarskom i Samoboru, a djeluju i kao mentori - predavači na majstorskim radionicama u Hrvatskoj i inozemstvu. Zajedno su pokrenuli Školu saksofona u Jaski, iznimno uspješan međunarodni proljetni seminar za učenike i studente saksofona. Taj im je projekt, 2014. godine, priskrbio i Nagradu Grada Jastrebarskog.

 

 

U nastavku glazbenog programa Ljetnih priredbi, 01. kolovoza, slijedi koncert Ansambla Responsorium u kojem sviraju: Darko Solter (basbariton), Silvio Richter (violina), Tin Cugelj (trombon), Augustin Mršić (viola da gamba) i Egon Mihajlović (čembalo). Publici će pritom, programom pod nazivom Musica mundana, humana et instrumentalis - od inspiracije do manifestacije u glazbi 17. stoljeća, biti priskrbljen povratak u prošlost, odnosno glazbeno putovanje Venecijom tijekom prve polovice 17. stoljeća, slobodnije rečeno svijetom koji je bio jasno definiran matematičkim odrednicama, i koji je glazbu prihvaćao kao filozofski i teozofski koncept, a ne samo kao zabavu ili razonodu...

Financijsku podršku ovogodišnjim Ljetnim priredbama, za čiju se organizaciju već tradicionalno brine Centar za kulturu Grada Krka, pružili su Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Primorsko-goranska županija, Grad Krk i Turistička zajednica Grada Krka.