Truth≠Tribe, Afion i nemanja za petu godišnjicu Tramonta
Ovogodišnja serija ljetu primjerenih Tramonto koncertnih predstavljanja, 29. kolovoza, na prepunom Kamplinu, trgu podno zidina Frankopanskog kaštela, zaključena je susljednim mini-koncertima triju hvaljenih etno (world music) bendova: Truth≠Tribe (Правда ≠Племя), Afion i nemanja.
Ovim programom, organizatori iz Udruge Kreativni Krk, ujedno su obilježili petu godišnjicu odvijanja krčkih Tramonto sesija koje su u pravilu locirane na najviši trg unutar gradskih bedema - Trg krčkih glagoljaša. Ideja da se krene u realizaciju ove sve posjećenije manifestacije, čiji je naziv motiviran zalaskom Sunca u talijanskom prijevodu, a što je vezano uz vrijeme početka koncertnih predstavljanja, rodila se i zaživjela 2015. godine. Otad pa sve do danas, uz svesrdnu pomoć Turističke zajednice Grada Krka, Grada Krka i Primorsko-goranske županije, organiziran je čitav niz koncerata tijekom kojih su svoje glazbene priče predstavili brojni protagonisti domaće (i inozemne) alternativne scene, a sve u namjeri da se otočanima, ali i brojnim turistima, u samoj špici sezone, omogući besplatna, a k tome i kvalitetna kulturna ponuda, i to na zaista posebnoj lokaciji koja predstavlja mjesto susreta srednjovjekovne sakralne i suvremene arhitekture. Prema tome na Trgu krčkih glagoljaša alternativna glazba različitih žanrova mogla je, s obzirom na jedinstvenu kulisu, doći do punog izražaja! U proteklih pet godina ondje su koncertirali: Bebe na Vole, Sara Renar, Rolin Humes, Mangroove, Chui, Veja, Zvjezdan Ružić sextet, Porto Morto, My Buddy Moose, NLV, Svemirko, J. R. August, Mary May, Irena Žilić, Foltin, Spiritual Market Vedrana Ružića, Cura i Dečko, Preparat, Grapevnie Babies i The Marshmallow Notebooks.
Slavljeničko izdanje Tramonta proteklo je u dobrom raspoloženju i živim ritmovima triju izvrsnih glazbenih kolektiva čije je izvedbe vidno zadovoljna publika pratila s odobravanjem, a o kojima više iščitajte iz redaka koji slijede.
Truth≠Tribe (Правда≠Племя) novi je projekt glazbenika zagrebačke post žanrovske scene Maka Murtića (saksofon, sintesajzer, sopele, flauta), Luke Čapete (gitara), Jurice Rukljića (električna tuba) i Nenada Kovačića (perkusije). Ovaj ansambl svira neobičnu fuziju suvremene klupske glazbe, afričkih, balkanskih i bliskoistočnih ritmova, kojima pridružuju međimursku i krčku glazbenu tradiciju, u sve to utiskujući i energiju progresivnog rocka. Njihove svirke, iako se oslanjaju na strukturalnu formu i kompoziciju, prelaze u otvorene i slobodne improvizacije te interaktivno sviranje.
Afion (ili makedonski opijum; mak) band je koji se inspirira tradicijskom glazbom Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije te Makedonije, stvarajući autorske kompozicije. Mnoštvo koncerata (više od 500!) u Hrvatskoj i diljem Europe, što po klubovima, što na velikim festivalskim pozornicama (Bingsjö; Shetland Islands Folk Festival; INmusic Festival; Adriatico Mediterraneo; Balkan Square Festival; Ex-Yu Rocks…), pribavilo im je kultni status i značajan broj fanova. Njihove nastupe uživo krasi akustični zvuk s energijom rock'n'roll benda (J. Bousfield, Rough Guide to Croatia), a oba dosad objavljena studijska albuma (Afion; Čudni svati) bila su im nominirana za diskografsku nagradu Porin. Afionovi članovi - Lidija Dokuzović (vokal), Aleksandar Jovevski (kaval), Josip Mazić (bas), Danijel Maoduš (gitare) i Nenad Kovačić (udaraljke; vokal) - angažirani su u različitim glazbenim projektima, a pritom se bave i pedagoškim radom, održavanjem glazbenih radionica, vođeni mišlju kako tradicijsku glazba treba dijeliti kako bismo je uspješno sačuvali.
nemanja je glazbeni projekt ili bolje rečeno ideja iza čijeg imena stoji pulski glazbenik Luka Šipetić, publici poznat kao član bendova NLV i Para Lele. Ta je ideja publici prvi put predstavljena 2015. godine istoimenim EP-jem koji je definirao neke nove glazbene okvire, prvenstveno u dimenziji psihodelije, protkane hermetičkim okovima ovih prostora. Ovogodišnjim hvaljenim albumom prvijencem Tarot Funk ta je glazbena priča ne samo nastavljena već i posve oslobođena, postajući tako svojevrsni hommage zvuku Thai-funka, Afro-funka, anatolijskog (turskog) rocka sedamdesetih i kambodžanskog psych-rocka šezdesetih, spajajući to, u ovom slučaju, s mistikom i simbolikom tarota.