Nakon prezentacije pučke glazbe i upoznavanja s krčkom maritimnom prošlošću, u jednom od velebnih salona Pomorskog muzeja Crne Gore u Kotoru, 14. listopada 2016. godine, otvorena je dugo pripremana zajednička izložba Mile Kumbatović i Otona Glihe - Otok jedne ljubavi.
Riječ je o nastavku programa međunarodne kulturne suradnje što ih, krenuvši 2011., svake godine zajednički provode Pomorski muzej Crne Gore i Centar za kulturu Grada Krka, s time da su ove, na inicijativu krčke ustanove, u kotorskom muzeju izložena 24 platna, po 12 od svakog od spomenutih autora, inače posuđena iz zbirke obitelji Bašić u čijem je nasljeđu najznačajniji dio njihove umjetničke ostavštine, ali i fundusa Moderne galerije Zagreb te Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka.
Izložbu Otok jedne ljubavi, koju kustoški potpisuje povjesničarka umjetnosti Ivanka Reberski, pred mnoštvom kotorskih poklonika likovnosti zajednički su otvorili direktorica Pomorskog muzeja Crne Gore u Kotoru Mileva Pejaković Vujošević, ravnateljica krčkog Centra za kulturu Maja Parentić te nasljednića većeg dijela izloženih umjetnina Irena Bašič. Program je moderirala Doleres Fabian, a u glazbenom je dijelu nastupio kotorski vokalno-instrumentalni sastav Škuribanda.
Večeras je palača Grgurina, uvodi Pejaković Vujošević, zamijenila svoj postav, a umjesto portreta kapetana i prikaza pomorskih bitaka njezine kamene zidove krase divna djela Mile Kumbatović i Otona Glihe, koji su ovom prigodom po prvi put zajedno izloženi, što u najvećoj mjeri možemo zahvaliti upravo obitelji Bašić kojoj je povjereno čuvanje njihova umjetničkog opusa. Ono što možemo istaknuti kao zanimljivost govoreći o ovoj izložbi jest to da je naša kamena palača dobila postav kakav zaista zaslužuje - apstraktne slikopise s motivom kamena kojem su se, kao temi, oba autora duž čitav svoj stvaralački vijek neprestano vraćala. Ovdje je, stoga, postavljen uz taj temat vezan segment njihova rada, 24 platna oslikana s puno ljubavi, a kada znamo da su Mila i Oton bili životni suputnici, otkriva nam se tajna koja stoji iza naziva - Otok jedne ljubavi, završava Pejaković Vujošević.
Najprije bih se zahvalila Maji Parentić kao idejnoj začetnici čitave priče, ističe Bašić, jer koliko znam koncept koji stoji iza ove izložbe, a koji podrazumijeva zajedničko izlaganje Milinih i Otonovoh djela, dosad nije bio korišten. Nadalje, mogu kazati kako ova kotorska izložba nosi puno simbolike, jer prvu poveznicu izloženih slika pronalazimo u ljubavi Mile i Otona, drugu u kamenu, i to vizurama gromača nasuprot slikarskog studiranja površine kamena, a treću u otoku Krku, inače Milinu zavičaju po rođenju, a Otonovu po odabiru, u kojem su oboje uspjeli pronaći neiscrpno vrelo stvaralačke inspiracije. I na kraju valja kazati, zaključuje Bašić, kako se ovo događa u Kotoru, predivnom gradu ukorijenjenom u kamenu, simbolu postojanosti i snage, i to zahvaljujući Milevi Pejaković Vujošević i njezinim suradnicima koji su nam širom otvorili vrata svog muzeja.
Postoji jedna stara izreka, nastavlja Parentić, koja govori iz mora izviremo u more utječemo, a živimo na kamenu. Dolaziti u Kotor i ovdje promovirati Krk zaista obvezuje jer dolazimo u grad iznimnog povijesnog nasljeđa. Tako svako naše gostovanje u početku predstavlja obvezu, i to nimalo laku, jer moramo stvoriti program dostojan palače Grgurina, Pomorskog muzeja Crne Gore, ali i samih Kotorana. Ove vam godine stoga donosimo radove dvoje eminentnih hrvatskih autora - Mile Kumbatović i Otona Glihe - koji su čitav svoj život inspiraciju pronalazili u krčkom kamenu, Mila istražujući njegov mikrokozmos, a Oton makrokozmos, završava Parentić.
Realizaciju ove izložbe, koja u kotorskom muzeju ostaje otvorena do 02. studenog, svojim su potporama pomogli Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Ministarstvo kulture Crne Gore, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska elektroprivreda, Primorsko-goranske županija, Grad Krk, Turistička zajednica Grada Krka i Trgovačko-komunalno društvo Ponikve eko otok Krk.